Jak przeprowadzić audyt Instagrama w pięciu krokach

Jak przeprowadzić audyt Instagrama w pięciu krokach

Budowanie obecności w mediach społecznościowych dla swojej marki na Instagramie zdecydowanie zwiększa szanse na sukces, przy sprawdzaniu ROI na koniec kampanii marketingowej.

Instagram jest jedną z najpopularniejszych platform social media, z ponad 1,20 mld użytkowników na całym świecie. Twoje szanse na bycie zauważonym wzrosną, jeśli będziesz promować swoje produkty i usługi na Instagramie.

Jednak bycie marketerem, który zajmuje się promocją marki na wszystkich platformach social media, może być uciążliwe.

Aby ułatwić sobie pracę i okresowo oceniać wyniki, musisz przeprowadzić audyt Instagrama. Taka ocena pomoże Ci ustalić, co zrobiłeś dobrze w swojej kampanii i jakie zmiany musisz wprowadzić.

Dowiedzmy się razem wszystkiego, co warto wiedzieć o audycie Instagrama.

Audytuj swoje treści na Instagramie

  1. Czym jest audyt Instagrama i dlaczego jest przydatny
  2. Jak przeprowadzić audyt Instagrama
  1. Korzyści z audytu Instagrama
  2. 10 narzędzi do przeprowadzenia audytu instagrama

1. Czym jest audyt Instagrama i dlaczego jest przydatny

Audyt Instagrama pomoże Ci dowiedzieć się, czy Twoje posty, stories, filmy i Reels pomagają napędzać wartości i głos Twojej marki w Twojej branży.

Misją Twoich treści na Instagramie jest osiągnięcie celów Twojej marki. Audyt Instagrama pomoże Ci dowiedzieć się więcej o wydajności Twojej kampanii na tej platformie.

a collage with socialinsider instagram posts

Ta analiza poinformuje Cię, czy idziesz w dobrym kierunku ze swoją strategią marketingową.

a collage with socialinsider instagram posts

2. Jak przeprowadzić audyt Instagrama

Teraz, gdy już dowiedziałeś się, czym jest audyt Instagrama, rozbierzmy sprawę na czynniki pierwsze i zbadajmy to nieznane terytorium jeszcze bardziej.

W tym co poniżej, pokażemy Ci jak przeprowadzić instagramowy audyt i ten przewodnik krok po kroku z pewnością rozjaśni Ci sprawę.

Kiedy po raz pierwszy założysz profil swojej marki na Instagramie, upewnij się, że pierwsze rzeczy, które ustalisz po założeniu konta, to Twoje cele.

Jasne, Twój profil na Instagramie powinien odzwierciedlać wartości i cele Twojej marki, a pierwsze wrażenie jest niezwykle cenne.

Dlatego musisz upewnić się, że Twoje logo, nazwa, bio i linki są zgodne z Twoją marką, będąc profesjonalnym.

Jeśli Twoim celem jest zwiększenie liczby followersów, generowanie leadów lub sprzedaż, powinieneś rozważyć sporządzenie listy, a następnie wypełnić arkusz kalkulacyjny krokami, które musisz podjąć, aby osiągnąć te cele.

Upewnij się, że ustalasz osiągalne i realistyczne oczekiwania oraz że Twój czas na to jest wystarczająco długi, aby zrobić to dobrze, bez bycia pod presją.

  • Oceń swój profil instagramowy

W przypadku, gdy masz konto na Instagramie dla swojej firmy od wielu lat, ale po prostu dotarło do Ciebie, że czas na audyt, musisz upewnić się, że wszystko jest w porządku.

Zacznij od oceny tego, jak wygląda Twój profil i wprowadź niezbędne poprawki, aby zainspirować followersów, klientów i przyszłych klientów.

Jeśli dostaną poczucie nowości doskonale połączonej z profesjonalizmem, to robisz to, co należy.

Zmień zdjęcie profilowe swojej marki, jeśli to konieczne, i edytuj infos, bio i wszystko, co Twoim zdaniem wymaga zmian.

Odświeżając to, jak wygląda Twój profil na Instagramie, zaoferujesz followersom poczucie znajomości i silniejsze połączenie z Twoimi ideami.

  • Korzystaj z odpowiednich narzędzi marketingowych

Kiedy chcesz wejść głębiej w analizę strategii marketingowej dla Instagrama, musisz pomyśleć o narzędziach marketingowych, które mógłbyś wdrożyć.

Przeanalizuj swój przepływ pracy i wybierz kilka narzędzi marketingowych, które czują się jak idealny bandaż. Możesz potrzebować narzędzi do planowania lub narzędzi marketingowych, które są w stanie zbierać treści generowane przez użytkowników.

Upewnij się, że wybierzesz coś, co naprawdę może zaoszczędzić Twój czas i wysiłek, a jednocześnie okaże się niezwykle pomocne.

  • Zbadaj swoją społeczność i zwolenników

Wszyscy wiemy, że uszczęśliwianie klientów jest częścią pracy, ale upewnij się, że po drodze nie stracisz swojej tożsamości i celu.

W przeciwnym razie będziesz robił wszystko dla poklasku, zamiast budować biznes, który ma dla ciebie prawdziwe znaczenie.

Zbadaj, jakie są zainteresowania twoich zwolenników i być może rozważ narzędzie do nasłuchu społecznego, aby dowiedzieć się, co mówią o twojej marce za twoimi plecami.

Ich opinie z pewnością pomogą ci rozwijać się i doskonalić swoją pracę. Narzędzie analityczne innej firmy, takie jak Socialinsider, może pomóc Ci wypełnić część demograficzną w Twoim raporcie.

Korzystając z tak zaawansowanego narzędzia, poznasz lokalizację swoich followersów, zainteresowania, płeć, grupę wiekową, środowisko pracy i ich zainteresowania. Wszystkie te dane mogą pomóc Ci w dostosowaniu swojej pracy i jej ulepszeniu.

Możesz zmienić godziny publikowania postów w zależności od tego, kiedy Twoi followersi są najbardziej aktywni, a także możesz dostosować swoje treści w zależności od najnowszych trendów w Twojej niszy.

  • Przeglądaj swoje instagramowe treści

Ten krok w procesie audytu Instagrama jest dostępny tylko wtedy, gdy masz konto na Instagramie przez dłuższy czas.

Może chcesz radykalnie zmienić sposób, w jaki ludzie Cię postrzegają, więc potrzebujesz świeżego startu.

Oznacza to, że musisz przejrzeć swoje treści na Instagramie. Jeśli czujesz, że niektóre stare projekty postów lub pomysły, z których korzystałeś w przeszłości, nie odpowiadają już Twoim celom, nie krępuj się ich usunąć.

Lepiej zachować tylko te treści, z których jesteś naprawdę dumny.

Możesz udostępniać wiele różnych formatów treści: Instagram Stories, feed posts, Reels, IGTV, Instagram Lives czy Guides.

Czy korzystasz z nich wszystkich?

Jeśli jesteś fanem feed posts, w niedawnym badaniu Socialinsider odkrył, że karuzele Instagrama przynoszą wyższe wskaźniki zaangażowania dla małych kont, więc upewnij się, że opowiadasz swoją historię używając więcej niż jednego postu.

Use more carousel posts if you want to increase the engagement of your Instagram account

  • Pomyśl o swoim brandingu i głosie

Konto na Instagramie Twojej marki powinno odzwierciedlać Twoje wartości i cele. Budowanie własnego głosu powinno być jak spacer w parku, jeśli pokażesz ludziom, że jesteś osobą, która chce opowiedzieć swoją historię.

Zawsze ważne jest, aby zachować swoją ludzką część, aby ludzie rezonowali z Twoją marką.

Niezależnie od tego, jak ewoluowała twoja droga do sukcesu, opowiadając własną, surową historię, sprawisz, że ludzie będą empatyczni.

A kiedy włączysz empatię w ludziach, będziesz w stanie przyciągnąć więcej zwolenników i potencjalnych klientów, po prostu utrzymując to w sposób naturalny.

Upewnij się, że jesteś spójny na wszystkich swoich platformach mediów społecznościowych. To, jak „wyglądasz” na mediach społecznościowych, jako marka, może być czynnikiem make-or-break.

Jeśli masz historię i cel, to wystarczy, aby zbudować swój własny głos.

  • Ułóż kilka strategii rozwoju

Na początku, podczas opracowywania audytu na Instagramie, pomyślałbyś, że Twoim głównym celem jest rozwój. Tak naprawdę pierwszą rzeczą jest ustalenie tożsamości Twojej marki.

Następnie możesz przeprowadzić burzę mózgów wraz ze swoim zespołem marketingowym i wybrać kilka strategii wzrostu, które powinny przynieść Ci więcej zwolenników, więcej zaangażowania i więcej sprzedaży.

I wiemy, że mniej znaczy więcej, ale nie w przypadku wyników w mediach społecznościowych. W końcu Instagram to konkurencyjna przestrzeń, niezależnie od branży, w której się aktywujesz.

Aby odróżnić się od reszty, musisz być odważny, udowadniając, że masz podejście.

Powinieneś rozważyć nawiązanie współpracy z influencerami ze swojej niszy, aby poszerzyć swój horyzont.

Kiedy pracujesz z podobnie myślącymi ludźmi i markami, przyciągasz więcej użytkowników, którzy dzielą te same zainteresowania.

Również powinieneś wdrożyć strategię hashtagów i dodać lokalizację do swoich postów, aby zachęcić użytkowników do odkrycia Ciebie.

Kolejną strategią wzrostu, którą powinieneś uwzględnić na swojej liście, jest Instagram ads. Dzięki reklamom możesz napędzić swoje organiczne treści, aby dotrzeć do jeszcze większej liczby newsfeedów użytkowników.

  • Zbadaj częstotliwość publikowania postów

Aby zbadać swoją częstotliwość publikowania, możesz obserwować swoją konkurencję i sprawdzić, jak często publikują i jakiego typu treści używają.

Examine your posting frequency

Przyglądając się demografii, dowiesz się, kiedy twoi zwolennicy są najbardziej aktywni. Dzięki temu będziesz wiedział, jakie są najlepsze pory zamieszczania postów, aby zachęcić ich do zaangażowania.

Biorąc pod uwagę te czynniki, udaje Ci się ustalić pewne godziny postów i ich częstotliwość, aby zbudować społeczność wokół swojej marki i podsycić jej rozpoznawalność.

  • Przejrzyj swoją strategię hashtagów

Jeśli używasz hashtagów, upewnij się, że wybierasz te popularne w Twojej branży, takie, które są zgodne z Twoimi produktami i zainteresowaniami.

Hashtagi stanowią również świetną strategię rozwoju, otwierając nowe drzwi i oferując możliwości dla tych, którzy nie wiedzą, jak propagować swoje treści.

Na Instagramie maksymalna liczba hashtagów, których możesz użyć, to 30, ale marketerzy sugerują, że użycie do 7 hashtagów powinno wystarczyć.

A collage of 3 screenshots from socialinsider instagram showing hashtags

Używaj hashtagów niszowych i hashtagów brandowych, aby przekształcić nazwę swojej marki w gwiazdę.

Jeśli jesteś jednym z użytkowników zastanawiających się, czy umieścić swoje hashtagi na Instagramie w podpisie czy w pierwszym komentarzu, powinieneś wiedzieć, że jedno i drugie jest ok.

Pamiętaj, że hashtagi zorientowane na społeczność, hashtagi, które są istotne dla Twojej branży, mogą pomóc Ci zostać zauważonym przez Twoją grupę docelową.

  • Przejrzyj swoje podpisy i bio

Kiedy przeglądasz swój profil na Instagramie i zaczynasz usuwać lub edytować posty, upewnij się, że ponownie przeczytałeś swoje podpisy, zweryfikowałeś użyte hashtagi i edytowałeś swoje bio.

Nawet jeśli Twoje Instagramowe bio ma limit 150 znaków, musisz zawrzeć tam esencję swojej marki.

Ponieważ w swoim bio możesz zamieścić tylko jeden klikalny link, upewnij się, że wybrałeś mądrze.

Również podpisy Twoich postów powinny skupiać się na Twoich czytelnikach, nie brzmiąc jak reklamy. Przerobienie tych sekcji w Twoim profilu może być najlepszym lekarstwem dla strony na Instagramie z niższym wskaźnikiem zaangażowania.

Jedność i jednolitość powinny definiować ogólny wizerunek Twojej marki, który projektujesz na Instagramie.

Na koniec dnia, w ten sposób zyskujesz uznanie wśród followersów. Musisz sprawić, że będzie to warte zachodu.

Fałszywi zwolennicy mogą stać się największymi wrogami strony Twojej marki na Instagramie. Fake followers to boty lub konta, które zostały specjalnie zaprojektowane, aby zwiększyć liczbę followersów dla konkretnych marek.

Konta te nie odnoszą się do aktywnych, zaangażowanych użytkowników. Aby wykryć te fałszywe zwolenników, istnieje kilka cech, które mogą pomóc odkryć je.

Jeśli nie mają żadnych zwolenników i 0 do 10 postów, są one zdecydowanie fałszywe konta bez człowieka za nim.

Innym czynnikiem wyzwalającym powinien być fakt, że nie mają one zdjęcia profilowego lub mają numery w swojej nazwie użytkownika.

Po zauważeniu tych kont, upewnij się, że usuniesz je ze swojej społeczności i zablokujesz je.

W ten sposób upewniasz się, że nie stworzą więcej podobnych kont, które będą Cię śledzić.

3. Korzyści z audytu Instagrama

Dobrze jest analizować swoje strategie i okresowo przeprowadzać audyt Instagrama, ponieważ korzyści jest mnóstwo.

Przeprowadzając audyt Instagrama, będziesz mógł zobaczyć:

  • jakie są najbardziej lubiane, komentowane i udostępniane treści na Twoim koncie na Instagramie
  • przejrzeć swoją strategię – możesz odkryć, że Twoja stara strategia działała lepiej niż nowa
  • zobaczyć, jakie posty na Instagramie nie są już zgodne z Twoją strategią, tonem głosu lub wartościami marki

Teraz, gdy już dowiedziałeś się, jak przeprowadzić audyt Instagrama dla swojej marki, powinieneś też wiedzieć, jakie narzędzia mogą Ci pomóc w tym procesie.

Tutaj przedstawiliśmy listę najlepszych narzędzi do audytu Instagrama, które mogą przynieść korzyści Twojej marce.

1. Socialinsider

Socialinsider to najwyższej klasy narzędzie analityczne, które może być niezwykle przydatne w przeprowadzaniu audytu Instagrama. Narzędzie jest również adaptowalne, jeśli chodzi o przeprowadzanie każdego rodzaju audytu, oferując rozbudowaną bazę danych.

2. Brandwatch

Kolejnym przydatnym narzędziem do przeprowadzania audytu Instagrama jest Brandwatch. Ta aplikacja oferuje Ci wiele spostrzeżeń dotyczących najlepszych czasów zamieszczania postów. Również znajdziesz wiele wskazówek dotyczących hashtagów, których powinieneś używać zgodnie z Twoją niszą.

3. Sprout Social

Sprout Social jest jednym z najlepszych narzędzi do przeprowadzania audytu Instagrama. Dzięki tej aplikacji odkryjesz, jak ocenić wydajność swojego Instagrama w zależności od określonego przedziału czasowego, który ustawisz.

4. Phlanx

Phlanx to narzędzie, które może naprawdę ułatwić Ci pracę marketingową. Oprócz pomocy w nawiązywaniu współpracy z influencerami i oceny audytu influencerów na Instagramie, możesz również przeprowadzić audyt profilu swojej marki.

5. Socialbakers

Socialbakers to platforma marketingowa, która oferuje Ci liczne perspektywy analizy wyników w mediach społecznościowych, w tym audyt Instagrama. Narzędzie dostarcza statystyk dotyczących Twojego konta na Instagramie, pomagając Ci określić jego ewolucję.

6. Smartmetrics

Smartmetrics to narzędzie do audytu Instagrama, które może zaoferować ponad 30 metryk dla konta Twojej marki. Więc dostajesz dogłębne szczegóły dotyczące wydajności twoich treści, podczas gdy twoja kampania się rozwija.

7. Minter.io

Z Minter.io , dostajesz dane o wzroście twojej marki, popularne metryki, takie jak zaangażowanie i widoki, demografia i wskaźnik zasięgu. W zasadzie uzyskujesz wszystkie potrzebne dane do przeprowadzenia audytu Instagrama.

8. Iconosquare

Iconosquare to kolejne narzędzie do audytu Instagrama, które ma pomóc w uzyskaniu wglądu podczas kampanii marketingowej. Aplikacja jest również wyposażona w unikalną funkcję, w której wysyłają ci recenzję na temat twoich mocnych i słabych punktów. Czyż to nie fantastyczne?

9. HypeAuditor

HypeAuditor nadaje się zarówno do audytu Instagrama jak i YouTube, oferując Ci dogłębne informacje o kontach Twojej marki. Dane mogą być łatwo włączone do Twojego raportu podczas opracowywania audytu Instagrama.

10. Quintly

Kolejnym przydatnym narzędziem analitycznym dla Twojego biznesu jest Quintly. Aplikacja oferuje Ci możliwość opracowania audytu w oparciu o KPI, które ustalisz dla swojej marki. Może ocenić ponad 350 metryk, aby pomóc Ci naprawdę uchwycić wydajność Twojego Instagrama.

Końcowe myśli

Z pomocą audytu Instagrama możesz łatwo ustalić, jakie zmiany musisz przyjąć w swojej kampanii marketingowej.

Ten rodzaj dokładnej analizy, w której dokładnie przyglądasz się wynikom swoich postów, pomaga ci lepiej poznać swoich odbiorców i dowiedzieć się, jak bardzo możesz się rozwinąć.

Przeprowadzając audyt Instagrama, będziesz mógł uzyskać szerszy obraz swojej marki, jakości swojej pracy oraz tego, jak Twoje produkty i usługi są postrzegane przez klientów.

Mam nadzieję, że ten kompletny przewodnik po tym, jak przeprowadzić audyt Instagrama, przyda Ci się, następnym razem, gdy będziesz chciał przyjrzeć się swoim danym.

W razie jakichkolwiek pytań, chętnie Ci pomogę. Jesteśmy tylko kilka kliknięć od siebie.

Podobne wpisy