Instagram w końcu dodaje planowanie postów… w pewnym sensie
Instagram dodał funkcję, która pozwala użytkownikom planować posty, co oznacza, że możesz ustawiać zdjęcia tak, aby były automatycznie publikowane w wybranym przez siebie czasie.
Haczyk? Będziesz potrzebować zewnętrznego narzędzia do zarządzania społecznościami, takiego jak HootSuite, Sprout Social lub jednej z innych firm, które są partnerem marketingowym Facebooka lub partnerem Instagrama. Ten ruch jest zdecydowanie skierowany do menedżerów mediów społecznościowych, więc jeśli nie używasz Instagrama jako części swojej firmy, jest mało prawdopodobne, że będziesz mieć narzędzia do planowania swoich zdjęć.
„Planowanie i publikowanie treści na Instagramie było najważniejszą prośbą naszych 16 milionów klientów” – powiedział w oświadczeniu dyrektor generalny Hootsuite, Ryan Holmes. „Teraz mogą łatwo i bezpiecznie zarządzać dużymi ilościami treści, wieloma członkami zespołu i wieloma kontami na Instagramie. Hootsuite jest podekscytowany współpracą z Instagramem, aby tak się stało”.
Darmowe aplikacje, takie jak Tweetdeck, od dawna pozwalają użytkownikom Twittera planować posty, a Instagram zapowiedział również dodanie obsługi planowania do profili niebiznesowych na początku 2019 r. Poprzednie narzędzia wysyłały powiadomienia push przypominające o publikowaniu zdjęć w określonych godzinach, ale zaktualizowana funkcjonalność to pierwszy krok do wprowadzenia harmonogramu do samego Instagrama.
Jak wyjaśnia Instagram w a post na blogu, zmiana jest częścią większego planu przejścia ze starszej platformy Instagram API na nową platformę Instagram Graph API. Wśród nowych funkcji znajduje się tryb Business Discovery, który umożliwia użytkownikom przeglądanie informacji i multimediów innych firm. Dostępna jest również funkcja o nazwie Wzmianki, która umożliwia profilom biznesowym wyświetlanie postów, w których zostały oznaczone.
Jak dotąd zaplanowane publikowanie działa tylko w przypadku zdjęć, a nie filmów. Niemniej jednak posunięcie to prawdopodobnie ułatwi pracę menedżerom mediów społecznościowych, których zadaniem jest tworzenie tysięcy postów dla firm lub „influencerów”, nawet jeśli oznacza to odejście od nacisku platformy na udostępnianie zdjęć w momencie ich wystąpienia.
(Źródło zdjęcia: HootSuite)