Jak Instagram wybiera kolejnosc historii

Jak Instagram wybiera kolejność historii?

Historie na Instagramie stały się jedną z najpopularniejszych funkcji aplikacji, ponieważ pozwalają ludziom przesyłać i udostępniać części dnia swoim obserwatorom.

Jak Instagram wybiera kolejność historii?

Jeśli korzystasz z tej funkcji, prawdopodobnie zastanawiasz się, kto ogląda Twoje Historie i dlaczego Historie innych użytkowników są publikowane w takiej kolejności. Wierz lub nie, Instagram jest mądrzejszy niż myślisz.

Inteligentny algorytm

Instagram używa algorytmu opartego na nauczanie maszynowe aby pomóc aplikacji określić, które profile mogą Ci się bardziej podobać niż inne.

Algorytm śledzi profile, z którymi jesteś „najbliżej” – znajomych i rodzinę, których zdjęcia często lubisz i komentujesz lub z którymi rozmawiasz przez bezpośrednie wiadomości. Dotyczy to również Stories. Osoby, z którymi najczęściej wchodzisz w interakcje lub których Historie zawsze lubisz oglądać, pojawiają się jako pierwsze w kolejce u góry ekranu.

Statystyki Instagrama

Czy algorytm dla historii jest taki sam?

Pomimo podobieństw, algorytm Stories na Instagramie różni się od algorytmu dla Twojego kanału.

Główna różnica polega na tym, że w przypadku Stories Instagram szuka „sygnału”. Te sygnały to wzorce twojego zachowania. Po zdefiniowaniu sygnałów algorytm dostosowuje się do Twojego sposobu korzystania z tej aplikacji.

Jeśli jesteś ciekawy, jakie mogą być te sygnały, nie zastanawiaj się dłużej: mamy tutaj podsumowanie, abyś mógł je sprawdzić.

Zainteresowania

Jeśli na przykład ręcznie przeszukujesz codziennie ten sam profil, oznacza to, że jesteś nim zainteresowany. Może to być twój przyjaciel, partner, sympatia, celebryta lub marka, którą lubisz. Jeśli będziesz śledzić to przez jakiś czas, Instagram będzie wiedział i spróbuje nadać priorytet swoim Historiom.

Zainteresowania na Instagramie

Interakcje

Jeśli często wymieniasz polubienia, komentarze i bezpośrednie wiadomości z określoną osobą, Instagram przeniesie ten profil wyżej w „kolejności dziobania” Stories. Logika jest prosta – bardziej prawdopodobne jest, że obejrzysz Historię opublikowaną przez osobę, z którą stale wchodzisz w interakcje.

Kolejność opowiadań na Instagramie

Aktualność

Instagram czasami porządkuje Stories od najnowszego do najstarszego. Jednak stara historia opublikowana przez osobę, z którą wchodzisz w interakcję lub którą jesteś zainteresowany, ma pierwszeństwo w porównaniu z treściami z profili, które Cię nie interesują.

Doświadczenie

Zawsze dotykasz Historii tego samego profilu po otwarciu aplikacji. Po pewnym czasie zauważysz, że jest on zawsze pierwszy na Twoich Stories.

Nie ma znaczenia, kiedy profil przesłał Historię – dopóki jej nie obejrzysz, będzie ona pierwszą w Twoim kanale. Wynika to z faktu, że Instagram opiera się na przeszłych doświadczeniach i próbuje założyć, czyich nowych historii nie możesz się doczekać.

Historie na Instagramie

Dzięki uwzględnieniu tych czynników przez algorytm Stories stają się ciekawsze. Jeśli widzisz kogoś, kto jest zainteresowany regularnym oglądaniem Twoich relacji, oznacza to, że algorytm jest ustawiony ze względu na podobne zainteresowania i zachowania online.

Jak Instagram porządkuje, kto ogląda Twoje historie?

W miarę upływu dnia zobaczysz, że coraz więcej osób przegląda Twoją Historię. Niektórzy pójdą na górę, a niektórzy spadną. Często widzisz te same osoby na szczycie swojej listy widzów, mimo że setki innych osób oglądają Twoje Stories.

Dlaczego to się dzieje?

Wszystko to ma związek z algorytmem Instagrama.

Lista przeglądających działa podobnie do kanału Stories. Jeśli będziesz częściej wchodzić w interakcje z niektórymi profilami niż z innymi, znajdą się one na górze listy. To samo dotyczy wspólnych zainteresowań i doświadczeń.

Kolejność opowiadań na Instagramie

Jeśli widzisz profil na górze listy przeglądających, oznacza to, że jesteś nim zainteresowany i często z nim wchodzisz w interakcje, przynajmniej na tyle, na ile algorytm może to stwierdzić. W sieci pojawiła się dyskusja, że ​​widok tej samej osoby na szczycie listy widzów przez cały czas oznacza, że ​​cię „śledzą”, ale inżynierowie Instagrama temu zaprzeczyli.

Wielu badaczy wskazało, że algorytm faktycznie przełącza się, gdy pięćdziesiąt osób ogląda Twoją historię. To może faktycznie obalić teorię prześladowcy w zależności od tego, ilu masz widzów i jak pojawiają się na twojej liście. Zasadniczo pierwszych pięćdziesięciu widzów jest wyświetlanych chronologicznie. Ale gdy liczba widzów przekroczy pięćdziesiąt, algorytm pokaże Ci widzów, którzy prawdopodobnie najbardziej Cię interesują.

Połączenia na Facebooku

Ponieważ Facebook i Instagram są ze sobą połączone, czasami profile, z którymi wchodzisz w interakcje na obu platformach społecznościowych, przeskakują na górę listy widzów.

Czy możesz zmienić kolejność opowiadań?

Tak, możesz wpływać na algorytmy Instagrama i zmieniać kolejność relacji w swoim kanale, zachowując się inaczej. Maszyna uczy się i dostosowuje do Twojego zachowania, więc jeśli nie chcesz, aby niektóre profile pojawiały się jako pierwsze w Twoim kanale, spróbuj rzadziej wchodzić z nimi w interakcję.

Jednym z głównych problemów z tym algorytmem jest to, że po pewnym czasie zawęża kanał do zaledwie niewielkiego procenta profili, z którymi wchodzisz w interakcje.

Jeśli chcesz dostosować algorytm i uporządkować swój kanał, będziesz musiał odwiedzać inne profile, wchodzić w interakcje z innymi ludźmi i wchodzić w interakcje z publikowanymi przez nich treściami.

Jak uzyskać więcej zaangażowania?

Niezależnie od powodu Twojej obecności w mediach społecznościowych, prawdopodobnie zastanawiasz się, jak zdobyć więcej polubień i komentarzy. Czy istnieje sposób na obejście algorytmu Instagrama? Cóż, w pewnym sensie. Instagram koncentruje się na 2020 roku na zainteresowaniach użytkowników, terminowości i relacjach, jak wspomniano powyżej. Używanie odpowiednich hashtagów, publikowanie niezmiennie wysokiej jakości i zabawnych treści oraz bycie tak unikalnym, jak to tylko możliwe, to świetny początek do pozycjonowania swoich historii wyżej w kanale na Instagramie.

Im więcej czasu i wysiłku włożysz w swoje konto na Instagramie, tym więcej będziesz mieć obserwujących i zaangażowania. Jeśli Twoim celem jest zostać influencerem lub masz biznes do prowadzenia, sprawdź to artykuł aby uzyskać dodatkową pomoc w zdobywaniu obserwujących.

Dowiedz się więcej o Instagramie

Instagram to świetna aplikacja z wieloma różnymi funkcjami. Aby w pełni wykorzystać możliwości Instagrama, sprawdź inne nasze wspaniałe prace, takie jak Najlepsze aplikacje do tworzenia lepszych historii na Instagramie (kwiecień 2020) I Jak dodać obrazy lub wideo do istniejącej historii na Instagramie.

Podobne wpisy