Jak napisać je lepiej w 2022 roku
Napisanie opisu filmu na YouTube nigdy nie jest złym pomysłem. Pomaga ludziom zrozumieć Twoje treści i ich wartość, co prowadzi do lepszych wrażeń podczas oglądania. Możesz nawet umieścić słowa kluczowe w swoim opisie i ewentualnie znaleźć się na stronach wyszukiwania.
Jedyny problem? Pisanie opisów od podstaw jest czasochłonne. A poza podstawowym podsumowaniem filmu, co jeszcze znajduje się w tym dużym, pustym pudełku?
Aby odpowiedzieć na to pytanie, oto jak pisać opisy filmów w YouTube.
1. Uzyskaj pomysły z generatora opisów YouTube
Jeśli chcesz szybko i łatwo tworzyć opisy, wypróbuj vidIQ Generator opisów AI. Umożliwia wpisanie słów kluczowych opisujących Twój film wideo, przejrzenie kilku opcji opisu i wybranie odpowiedniego dla treści. Najlepsze ze wszystkiego, dostaniesz trzy darmowe opisy każdego miesiąca, gdy zarejestrujesz bezpłatne konto vidIQ.
Oto jak uzyskać (i używać) Generator opisu AI:
1. Pobierz bezpłatne rozszerzenie vidIQ dla Chrom, FireFoxLub Microsoft Edge (Rozszerzenie Chrome pokazane poniżej).
2. Przejdź do YouTube i prześlij film.
3. Nadaj swojemu filmowi tytuł. Jeśli masz zainstalowane vidIQ, skorzystaj z naszego generatora tytułów AI, aby uzyskać kilka sugestii.
4. Przewiń w dół do pola opisu i znajdź generator opisu AI. Wpisz kilka słów kluczowych opisujących Twój film i kliknij Generować.
5. Przejrzyj opisy wygenerowane przez sztuczną inteligencję (są trzy). Gdy znajdziesz opis, który Ci się podoba, kliknij Wstawić aby dodać go do wideo.
2. Używaj właściwych słów kluczowych dla wyszukiwarki YouTube
Czy wiesz, jakich słów kluczowych ludzie użyją, aby znaleźć Twój film? Jeśli tak, dodaj te hasła do opisu swojego filmu. Pomoże to YouTube określić, o czym jest Twój film, i wyświetlić go na odpowiednich stronach wyszukiwania. Twoje filmy mogą nawet rangę wyższą gdy słowa kluczowe są w tytule I opis.
Ale pamiętaj, że słowa kluczowe powinny być posypane do twojego podsumowania, a nie przelewane. Najlepiej pisać jak człowiek rozmawiający z drugim człowiekiem i oszczędnie dodawać słowa kluczowe.
W powyższym przykładzie użyliśmy dwóch słów kluczowych: „mały kanał w YouTube” i „rozwijaj swój kanał”. Podsumowanie brzmi naturalnie i mamy nasze najlepsze słowo kluczowe z przodu opisu, aby wszyscy mogli je zobaczyć.
Jeśli nie wiesz, od czego zacząć, przeczytaj ten przewodnik, aby odkryć najlepsze słowa kluczowe YouTube.
3. Skoncentruj się na pierwszych 100 znakach
YouTube nigdy nie pokazuje pełnego opisu filmu — przynajmniej nie automatycznie. Możesz spędzić 30 minut na napisaniu setek słów, ale bez względu na wszystko widzowie zobaczą tylko kilka pierwszych zdań. Następnie link „pokaż więcej” pozwala im czytać dalej.
Niestety, niektórzy widzowie tego nie klikają. Dlatego warto umieścić najważniejsze informacje w pierwszych 100 znakach, takie jak:
- Główna idea filmu
- Odpowiednie słowa kluczowe
Przykład: Na stronie wyszukiwania YouTube wyświetla pierwszych 90 znaków opisu naszego filmu.
Ale pod samym filmem widzowie widzą pierwsze 160 znaków.
Aby zoptymalizować swój opis w obu obszarach, napisz ciekawe 100 znaków!
4. Nie zbliżaj się do limitu znaków
Czy wiesz, że pole opisu YouTube zawiera 5000 znaków? Jest mało prawdopodobne, że będziesz potrzebować aż tyle miejsca, a żaden widz nie chce czytać akapitów tekstu. W końcu przyszli obejrzeć film.
To nasuwa pytanie: jaka jest idealna długość opisu filmu w YouTube? Nie ma odpowiedzi, która pasowałaby do wszystkich scenariuszy, ale możesz przestać pisać, gdy tylko omówisz:
- Co widzowie powinni wiedzieć o filmie
- Informacje związane z filmem (wykorzystane badania, zasoby do pobrania itp.)
5. Napisz dokładny opis
Czy kiedykolwiek przeczytałeś opis w YouTube, który nie objaśniał filmu? Prawdopodobnie nie miałeś pojęcia, czego się spodziewać przed naciśnięciem przycisku odtwarzania, zwłaszcza jeśli twórca starał się być zabawny, przypadkowy lub powściągliwy.
Takie podejście może działać w przypadku subskrybentów, którzy już Cię znają, ale co z nowymi widzami? Powinni być w stanie zrozumieć film po przeczytaniu tytułu lub opisu.
Rozwiązanie jest proste: Nie zmuszaj widzów do zbytniego myślenia. Możesz być zabawny i autentyczny, ale staraj się pisać opisy oparte na tytule filmu.
6. Użyj sygnatur czasowych, aby Twój film można było przeglądać
Jeśli Twój film jest dłuższy niż 20 minut, niektórzy widzowie będą potrzebować dodatkowej zachęty, aby go obejrzeć. Na szczęście YouTube tworzy automatyczne rozdziały wideo, które pozwalają widzom przeskakiwać i znajdować różne sceny.
Ale jeśli ktoś odsunie się od filmu, aby przeczytać opis, możesz rozważyć dodanie sygnatur czasowych do tego obszaru.
Gdy ktoś kliknie sygnaturę czasową, film przeskoczy do rozdziału dostępnego w tym przedziale czasowym. Aby zadziałało to w opisie, wpisz dokładny czas, do którego widzowie mają przejść, i bam — sygnaturę czasową można kliknąć.
7. Dodaj linki do opisu swojego filmu na YouTube
Po napisaniu większości opisu nadszedł czas, aby dodać kilka linków. Powinny one kierować ludzi do filmów lub stron internetowych, które zwiększają wartość dodaną, a jednocześnie zwiększają autorytet Twojego kanału.
Możesz kierować widzów do:
- Kolejny film na Twoim kanale YouTube
- Linki wyszukiwania, które wspierają Twoje treści wideo, takie jak badania lub ankiety
- Linki partnerskie, które umożliwiają widzom zakup produktów wymienionych w filmie
- Twój oficjalny link do subskrypcji
- Twoje profile w mediach społecznościowych
8. Dodaj wezwania do działania (CTA)
Widzowie potrzebują dobrego powodu, aby klikać linki w polu opisu. Jeśli więc masz na myśli kilka linków, dodaj w pobliżu wezwanie do działania wyjaśniające, dlaczego powinni coś kliknąć i co się stanie, gdy to zrobią.
Sprawdź poniższy przykład. Dwa z naszych wezwań do działania jasno wyjaśniają wartość linków, które przesyłamy. Dzięki pierwszemu wezwaniu do działania chcemy pomóc widzom uniknąć roszczeń dotyczących praw autorskich, oglądając kolejny film na naszym kanale. Drugie wezwanie do działania mówi, że jeśli chcesz uzyskać więcej wskazówek dotyczących YouTube, rozsądnie jest kliknąć przycisk „Subskrybuj”.
9. Umieść hashtagi w swoim opisie YouTube
Dodanie dwóch lub trzech hashtagów do opisu filmu to fantastyczny pomysł. Jeśli tworzysz treści, które ludzie uwielbiają — a dołączone są odpowiednie hashtagi — możesz zobaczyć swoje filmy u góry strony z hashtagami.
Spośród 63 000 filmów i 11 000 kanałów udało nam się umieścić dwa filmy na górze strony #growyourchannel w YouTube. Nie pomijaj więc tego ważnego kroku!
10. Napisz unikalne opisy wideo
Większość ludzi stara się tworzyć oryginalne treści w YouTube, ale ta zasada dotyczy nie tylko filmów. Jeśli kopiujesz opisy z jednego filmu do drugiego, staje się to powtarzalne — i całkowicie nieprzydatne.
Ponadto zarabianie na kanale za pomocą powtarzalnych treści będzie trudne. YouTube sprawdza wszystko, gdy zgłaszasz się do programu partnerskiego YouTube, a opisy nie są wyjątkiem.
11. Unikaj wulgaryzmów, mowy nienawiści i spamerskich linków
Teraz, gdy wiesz, że YouTube sprawdza opisy Twoich filmów, spróbuj napisać słowa, dzięki którym ludzie poczują się bezpiecznie. Możesz zacząć od podążania za Wytyczne dla społeczności YouTubektóre piętnują wulgaryzmy, mowę nienawiści, spam i nie tylko.
Szablon opisu wideo YouTube
Jeśli pomysł pisania opisów od podstaw brzmi zniechęcająco, mamy dobrą wiadomość: nie musisz.
Oto szablon opisu wideo, którego używamy na kanale vidIQ:
- Sekcja 1: Opisz swój film (nie zapomnij dodać słów kluczowych).
- Sekcja 2: Powiedz widzom, co mają dalej oglądać na Twoim kanale (dodaj link do filmu).
- Sekcja 3: Wklej link do subskrypcji.
- Sekcja 4: Dodaj inne ważne linki (strona internetowa, media społecznościowe, partnerstwo itp.).
- Sekcja 5: Utwórz listę znaczników czasu wideo.
- Sekcja 6: Dodaj hashtagi YouTube.
Przykład opisu filmu w YouTube
A teraz mamy pisemny przykład opisu filmu. Połączyliśmy to z filmem „Gdybym założył kanał na YouTube w 2022 roku.„
W KOŃCU dołączasz do przygody YouTube! Jeździmy na tej przejażdżce od ponad 10 lat, więc oto, co byśmy zrobili, gdybyśmy założyli nowy kanał YouTube w 2022 roku!
🔥 Skoro założyłeś już swój kanał, zdobądź pierwszego subskrybenta! ➡️ (link prowadzi tutaj)
🔔 Subskrybuj, aby uzyskać więcej takich wskazówek: (link prowadzi tutaj)
RZECZY, KTÓRE MUSISZ WIEDZIEĆ
===============================
🚀 – POBIERZ vidIQ BEZPŁATNIE: (link prowadzi tutaj)
🛠️ – OBSŁUGA KLIENTA vidIQ: support@vidIQ.com
SPOŁECZNY
===============================
👥 – FACEBOOK: (link prowadzi tutaj)
🐦 – TWITTER: (link prowadzi tutaj)
📸 – IG: (link prowadzi tutaj)
💬 – DISCORD: (link prowadzi tutaj)
⏱️⏱️ROZDZIAŁY WIDEO⏱️⏱️
===============================
0:00 – Dlaczego jeszcze nie zacząłeś?
0:22 – Strategia 1
1:44 – Strategia 2
3:00 – Strategia 3
3:55 – Strategia 4
4:54 – Strategia 5
5:58 – Strategia 6
6:59 – Strategia 7
8:03 – Strategia 8
9:07 – Strategia 9
9:59 – Strategia 10
#moresubscribers2022 #moreviews2022 #GrowYourChannel
Jak zautomatyzować opisy wideo
Masz dość pisania opisów od zera? Możesz skopiować nasz szablon powyżej, a następnie wykonać poniższe czynności:
1. Przejdź do studia YouTube (studio.youtube.com). Kliknij Ustawienia w lewym menu.
2. Kliknij Prześlij ustawienia domyślne.
3. Przejdź do Podstawowa informacja kartę, a następnie wklej nasz szablon do pliku Opis Sekcja.
4. Kliknij Ratować.
Dodawanie opisów do filmów w YouTube jest łatwiejsze niż myślisz. Postępuj zgodnie z naszymi wskazówkami, a mniej będziesz się zastanawiać nad tym, co napisać, a bardziej nad tym, jakie informacje powinni zobaczyć widzowie.
Teraz, gdy znasz już najlepsze wskazówki dotyczące opisu filmów w YouTube, oto jak pisać lepsze tytuły.