Który jest najlepszy dla twórców wideo?
To wielki dylemat wśród twórców wideo: czy lepiej jest publikować na YouTube czy na TikToku?
YouTube jest podstawą wśród twórców wideo od momentu powstania w 2005 roku, ale nie jest to już jedyna platforma, z której mogą korzystać twórcy.
TikTok pojawił się na scenie w 2016 r., połączył się z Musical.ly w 2017 r. i do 2018 r. był jedną z najczęściej pobieranych aplikacji w Stanach Zjednoczonych. lub oba.
Ale wybór między YouTube a TikTokiem nie powinien być szybką decyzją. Zamiast tego weź pod uwagę mnóstwo czynników, od kultury każdej platformy po możliwości zarabiania i budowania widowni.
Dzisiaj porównamy YouTube i TikTok, aby pomóc Ci lepiej zrozumieć:
- Programy monetyzacji dostępne na YouTube i TikTok
- Czym różnią się widzowie YouTube i TikTok
- Który z nich jest najlepszy dla różnych typów twórców wideo
Jaka jest różnica między YouTube a TikTokiem?
Youtube jest platformą udostępniania wideo. To potężne narzędzie wideo, którego właścicielem jest Google, umożliwia twórcom przesyłanie i udostępnianie filmów, zdobywanie lojalnych fanów oraz zarabianie na treściach dzięki reklamom i innym możliwościom.
YouTube się chwali 1,7 miliarda unikalnych użytkowników miesięcznie od 2022 r., przy czym 62% użytkowników codziennie konsumuje treści w witrynie. Ze względu na strukturę serwisu normą są długie filmy. W 2018 roku średnia długość filmu na YouTube wynosiła 11,7 minuty długi. Platforma obsługuje również różne produkty wewnętrzne, w tym YouTube Music, YouTube TV, YouTube Premium i inne.
Twórcy w YouTube mają do dyspozycji bogactwo narzędzi, w tym dogłębną analizę, markowe kanały, typy treści i przydatne funkcje, takie jak biblioteka audio wolna od praw autorskich.
Z drugiej strony TikTok traktuje priorytetowo krótkie treści. Twórcy przesyłają filmy, które często zawierają wpadającą w ucho muzykę, którymi dzielą się ze swoimi obserwatorami i całą społecznością TikTok. Następnie algorytm udostępnia filmy milionów twórców na stronie Dla Ciebie użytkownika.
Podobnie jak YouTube, twórcy TikTok mają do dyspozycji różne narzędzia do zarabiania na filmach i budowania społeczności. Narzędzia te można znaleźć w Portal TikTok Creator Next.
Przyjrzyjmy się, która aplikacja lepiej odpowiada określonym celom twórcy, takim jak:
- Zarabianie na treści
- Generowanie widoków
- Dotarcie do grupy docelowej
- Tworzenie krótkich i długich filmów
- Budowanie lojalnej, aktywnej społeczności
Zarabianie na YouTube vs. TikTok
Obie platformy pozwalają twórcom zarabiać na swoich treściach. Oprócz zewnętrznych umów z markami twórcy mogą wykorzystywać określone narzędzia do generowania dodatkowych dochodów ze swoich kanałów.
Zarabianie na YouTube
Funkcje zarabiania w YouTube są dostępne w ramach programu partnerskiego YouTube. Ten program jest dostępny tylko dla twórców, których treści są zgodne z surowymi wymogami YouTube polityki monetyzacjiktóre obejmują spełnianie wytycznych na temat tworzenia filmów odpowiednich do wyświetlania reklam.
Twórcy chcący uzyskać dostęp do programu partnerskiego muszą też wykonać inne czynności, na przykład otworzyć plik a Google AdSense konto, mieć 1000 subskrybentów i 4000 godzin czasu oglądania na swoim kanale w ciągu ostatnich 12 miesięcy.
Po przyjęciu do programu twórcy mają dostęp do wielu opcji zarabiania, w tym:
- Przychody z reklam — Twórcy zarabiają procent przychodów z reklam generowanych z kliknięć reklam wyświetlanych przed, po lub w trakcie ich treści.
- Wspieranie kanałów — Generuje miesięczne stałe przychody ze sprzedaży ekskluzywnych treści subskrybentom.
- YouTube Premium — Jeśli subskrybent YouTube Premium ogląda treści twórcy, twórca otrzyma część miesięcznej opłaty tego subskrybenta.
- Fundusz YouTube Shorts — Ten fundusz jest wart 100 milionów dolarów i wypłaca odnoszącym sukcesy twórcom krótkich filmów miesięczną premię za ich ciężką pracę.
- Półka handlowa — Sprzedaż markowych produktów kanału z Twojego profilu kanału i stron odtwarzania.
- Superczaty, naklejki i podziękowania — Superczaty i naklejki pozwalają fanom płacić za wyróżnianie wiadomości na czacie na żywo (a także za animacje). Superpodziękowania to napiwki pieniężne, które widzowie wysyłają twórcom podczas oglądania ich zwykłych filmów.
Zarabianie na TikToku
TikTok oferuje różne możliwości zarabiania w ramach swojego programu Creator Next. Podobnie jak YouTube, ten program jest oparty na aplikacjach. Twórcy muszą mieć ukończone 18 lat, mieć 1000 wyświetleń w ciągu ostatniego miesiąca, spełniać wytyczne społeczności TikTok, osiągnąć minimalną liczbę wyświetleń i obserwujących (różni się to w zależności od regionu) oraz trzy razy publikować posty w ciągu ostatnich 30 dni.
Po przyjęciu do programu twórcy uzyskują dostęp do tych narzędzi monetyzacji:
- Fundusz dla twórców TikTok — Od sierpnia 2020 r. TikTok Creator Fund zobowiązał się wypłacić twórcom w USA ponad 1 miliard dolarów do sierpnia 2023 r. Ten program zachęca twórców do tworzenia i udostępniania innowacyjnych treści, jednocześnie budując społeczność obserwujących.
- Rynek twórców TikTok — To wyjątkowe narzędzie pomaga markom współpracować z odpowiednimi influencerami i twórcami w ramach różnych inicjatyw kampanii, jednocześnie zapewniając twórcom możliwości zarabiania.
- Prezenty wideo — Umożliwia widzom przesyłanie podziękowań za treści w formie „diamentów”. Twórcy zbierają te Diamenty i wymieniają je na rekompensatę pieniężną.
- Prezenty na żywo — Podobnie jak prezenty wideo, te Diamentowe nagrody są zdobywane podczas transmisji na żywo na TikTok i wymieniane w późniejszym terminie na pieniądze.
- Porady — Tak jak dajesz napiwek kelnerowi, widzowie TikTok mogą wysyłać napiwki twórcom treści.
Czy możesz zarobić więcej pieniędzy na YouTube lub TikTok?
Biorąc pod uwagę strukturę działań monetyzacyjnych każdej platformy, twórcy mogą zarabiać więcej, koncentrując się na YouTube. Dzieje się tak, ponieważ TikTok’s Creator Fund to duża suma pieniędzy dzielona między twórców, podczas gdy ci na YouTube zarabiają na bezpośrednich wynikach swojego kanału.
Miesięczni użytkownicy YouTube vs. TikTok
Termin „użytkownicy miesięczni” odnosi się do liczby użytkowników, którzy aktywnie odwiedzają aplikację społecznościową i korzystają z niej. Dlatego wiedza o tym, która platforma ma więcej użytkowników miesięcznie, jest wnikliwą częścią danych, które należy mieć przy wyborze między YouTube a TikTok.
YouTube się skończył 2 miliardy użytkowników miesięcznie, chwila TikTok ma ponad 1 miliard.
W przypadku większej liczby odbiorców wybierz YouTube.
Dane demograficzne widzów w YouTube a TikTok
Kolejnym krytycznym aspektem każdej platformy są dane demograficzne odbiorców. Jeśli Twoje treści są skierowane do określonej grupy docelowej, będziesz chciał wiedzieć, którą platformę preferują.
Wiekszosc z Widzowie YouTube’a mieści się w przedziale wiekowym 18-45 lat i jest przeznaczony dla szerszej grupy odbiorców. Podczas gdy dane demograficzne TikTok pochylają się w kierunku kobiet i młodszego pokolenia, należy zauważyć, że żadna konkretna grupa demograficzna nie nazwała TikTok swoją ulubioną aplikacją, zgodnie z Raport Hootsuite za 2022 rok.
Jeśli chodzi o dane demograficzne użytkowników, nie ma wyraźnego zwycięzcy między YouTube a TikTok. Wszystko zależy od treści, które zamierzasz stworzyć i od tego, czy odbiorców można znaleźć na którejś z platform.
Długość wideo na YouTube a TikTok
YouTube obsługuje długie treści, podczas gdy TikTok zezwala tylko na krótkie filmy.
W YouTube twórcy mogą przesyłać filmy trwające do 12 godzin. Na TikTok maksymalna długość filmu to 10 minut. Jednak szybkie przewijanie TikTok pokazuje, że większość filmów nie zbliża się do tego limitu — nawet nie jest blisko. Na razie krótkie filmy są nadal główną atrakcją aplikacji.
Decydując się na YouTube i TikTok, zastanów się, czy dłuższy film jest dla Ciebie najlepszy, czy też możesz przekazać wiadomość w ciągu kilku minut.
Czas oglądania wideo w YouTube a TikTok
Czas oglądania to wskaźnik śledzony zarówno przez YouTube, jak i TikTok w celu określenia średniego czasu, przez jaki użytkownicy oglądają treści twórcy. Naturalnie im dłuższy czas oglądania, tym bardziej zaangażowani są widzowie.
Biorąc pod uwagę krótszy charakter filmów na TikTok, można by pomyśleć, że łatwiej jest mieć wyższy średni czas oglądania. Ale w rzeczywistości jest trudniej. Szybkość tych filmów oznacza, że treści twórcy muszą przyciągać wzrok od samego początku, a YouTube pozwala na dłuższe opowiadanie.
Opowiadanie historii w YouTube pomaga też twórcom spędzać więcej czasu na kontaktowaniu się z odbiorcami.
Budowanie społeczności na YouTube vs. TikTok
Sukces twórcy na YouTube czy TikToku zależy od jego umiejętności budowania społeczności. Każda platforma oferuje różne sposoby, aby to zrobić.
Obie platformy zapewniają twórcom sposoby interakcji z widzami — komentowanie, transmisje na żywo, interaktywne przyciski i nie tylko. Ale te narzędzia z natury nie budują odbiorców; zdolność twórcy do tworzenia treści i rozmów, które rezonują ze społecznością.
Budowanie społeczności na YouTube czy TikToku może wyglądać inaczej z technologicznego punktu widzenia, ale obowiązują te same zasady — tworzyć unikalne treści i nadawać im autentyczność.
Czy powinieneś założyć kanał YouTube lub konto TikTok?
Jeśli chcesz tworzyć dłuższe treści z większymi możliwościami zarabiania, konto YouTube jest najlepszym rozwiązaniem. Z drugiej strony, jeśli wolisz krótkie filmy i masz młodszą grupę demograficzną, wypróbuj TikTok.