LinkedIn Competitive Analysis: A 101 Guide 525 facebook blog templates 35

LinkedIn Competitive Analysis: A 101 Guide

Konkurencja jest czymś pożądanym, niezależnie od branży, w której się aktywizujesz. Jednak chciałbyś wykorzystać swoich konkurentów jako lekcje i środki do rozwoju, aby stać się lepszym od nich.

Dla większości pytanie brzmi „jak to zrobić” bez marnowania zbyt wielu zasobów. Ale czy naprawdę marnujesz siebie, czy zyskujesz szerszą perspektywę na to, jaką ścieżką powinien podążać Twój biznes?

Przeprowadzenie analizy konkurencji na LinkedIn pomaga Ci wziąć puls całej niszy na tej platformie mediów społecznościowych, ucząc się, jak udało im się prosperować w świecie marketingu cyfrowego.

Gotowy, aby dowiedzieć się wszystkiego, co musisz wiedzieć o analizie konkurencji na LinkedIn? Przyjrzymy się temu, „jak” i „co”, a także wszystkiemu, co znajduje się pomiędzy.

Jak badać konkurencję na LinkedIn?

  1. Czym jest analiza konkurencji?

  2. Jak przeprowadzić analizę konkurencji na LinkedIn

  1. Dlaczego analiza konkurencji na LinkedIn jest tak ważna

  2. Korzyści z analizy konkurencji na LinkedIn

  3. Najlepsze narzędzia analityczne na LinkedIn


1. Czym jest analiza konkurencji?

Kiedy myślimy o wybiegającym w przyszłość terminie „analiza konkurencji„, pierwszą myślą, która przychodzi do głowy jest „to musi być trudne, skoro brzmi tak skomplikowanie”.

Na szczęście analiza konkurencji na LinkedIn nie jest tak trudna, jak może się wydawać.

Konkurenci to wszyscy ci, którzy sprzedają podobne produkty i usługi jak Ty lub oferują rozwiązania problemów, z którymi spotykają się Twoi klienci.

Analiza konkurencji to sposób, dzięki któremu przyglądasz się swoim konkurentom i rozumiesz ich strategię, kampanie, produkty, mocne i słabe strony w porównaniu z Twoimi.

Aby utrzymać swój sukces w ryzach i upewnić się, że Twoja marka jest na właściwej ścieżce, powinieneś rozważyć przeprowadzenie analizy konkurencji na LinkedIn co kwartał i co roku.

Te spostrzeżenia pomogą Ci opracować lepszą strategię marketingową dla Twojej marki i lepiej zrozumieć wymagania Twoich klientów.

2. Jak przeprowadzić analizę konkurencji na LinkedIn

Teraz, gdy szeroko zdefiniowaliśmy, co oznacza analiza konkurencji na LinkedIn, musimy podążać za przewodnikiem krok po kroku, jak przeprowadzić tego typu badania konkurencji.

LinkedIn Competitive Analysis: A 101 Guide

Przeprowadzając analizę konkurencji na LinkedIn, udaje Ci się lepiej zrozumieć rynek, łapiąc się za wszystkie zmiany, które mogą pojawić się w związku z aktualizacjami.

Zastanawiasz się, jak możesz zbudować kompletną strategię marketingową LinkedIn dla swojej firmy?

  • Ustal cel swoich badań

Po pierwsze, musisz nadać swojej analizie cel, aby ustalić dokładnie, jakie spostrzeżenia chcesz odzyskać na końcu swoich badań.

Po tym, jak dowiesz się, kim są twoi konkurenci, powinieneś rozważyć spisanie powodów, dla których potrzebujesz analizy konkurencji na LinkedIn i jakie są twoje oczekiwania.

LinkedIn Competitive Analysis: A 101 Guide

Może chcesz zobaczyć, jakie wzorce stosują twoi rywale, gdy zamieszczają treści, a może chcesz obalić ich strategię marketingową na podstawie ich zachowania.

Powinieneś również przeoczyć sposób, w jaki wchodzą w interakcje ze swoimi klientami i społecznością online, aby nauczyć się kilku nowych taktyk.

Analiza konkurencji na LinkedIn pomoże Ci również być świadomym najnowszych trendów w Twojej branży. Z pewnością chciałbyś być o krok przed swoją konkurencją. To pomoże Ci w tym „jak”.

Aby uzyskać informacje o zwolennikach konkurencji, ich nowej kampanii, czasie pisania postów i innych metrykach, możesz skorzystać z narzędzia analitycznego LinkedIn, takiego jak Socialinsider, które oferuje mnóstwo danych.

Za pośrednictwem tego narzędzia innej firmy możesz uzyskać przydatne spostrzeżenia, głównie dane analityczne, dotyczące ewolucji postów, kluczowych metryk, ewolucji zaangażowania i wielu innych.

LinkedIn Competitive Analysis: A 101 Guide

Wszystko, co musisz zrobić, to wyposażyć się w mnóstwo cierpliwości, aby przeanalizować dane. Narzędzie zrobi resztę za Ciebie. Pod koniec dnia będziesz mógł złożyć raport, wykorzystując wszystkie te spostrzeżenia.

Jeśli zdecydujesz, że zamierzasz to zrobić bez narzędzia analitycznego LinkedIn, weź długopis i papier. Będziesz ich potrzebował, nawet jeśli masz pod ręką swojego excela.

Po pierwsze, musisz zebrać wszystkie dane ze strony LinkedIn swojej konkurencji. Jeśli mają dużą liczbę followersów, oznacza to, że są bardzo popularni i zbudowali już rozpoznawalność marki na całej platformie.

LinkedIn Competitive Analysis: A 101 Guide

Następnie sprawdź, ilu z ich followersów faktycznie wchodzi w interakcję z ich treścią. Teraz jest to moment, w którym musisz obliczyć wskaźnik zaangażowania.

Engagement Rate = (Reakcje + Komentarze) / Followers 100

Następnie zwróć uwagę na to, jak Twoi konkurenci reagują i wchodzą w interakcje ze swoimi followersami.

Wykorzystaj wszystkie dane do opracowania raportu, który ręcznie uzupełnisz, wykorzystując odkryte spostrzeżenia.

  • Przyjrzyj się treściom konkurencji

Kiedy już ustalisz, kim są Twoi konkurenci na LinkedIn, musisz przygotować się na dokładne badania. Aby poznać ich typy postów, powinieneś wejść na ich stronę na LinkedIn i przewijać ich posty.

Zwróć uwagę na godziny, w których zamieszczają posty, sposób, w jaki formułują swoje treści, rodzaj treści, z których najczęściej korzystają. Te dane mogą zainspirować Cię do zmiany strategii Twojej marki.

LinkedIn Competitive Analysis: A 101 Guide
  • Analizuj ich interakcje z klientami i prospektami

Oprócz przyjrzenia się wszystkiemu, co dotyczy treści i metryk, powinieneś przeanalizować sposób, w jaki twoi konkurenci wchodzą w interakcje ze swoimi prospektami i klientami.

Sposób, w jaki twoi rywale wchodzą w interakcje ze swoimi zwolennikami, mówi wiele o ich marce.

Spróbuj uczyć się na ich błędach i inicjatywach. Zwróć uwagę na ton głosu i jak szybko udaje im się odpowiadać na zapytania klientów.

  • Analyze their demographics

Możesz również spojrzeć na demografię LinkedIn, ale będziesz musiał to zrobić na własną rękę, patrząc na profil ich followersów, aby spróbować opracować buyer persona.

W ten sposób można odkryć, że być może celują w inną grupę wiekową niż Twoja.

Zwracanie uwagi na szczegóły z pewnością pomoże Ci zrozumieć, jak działa ich strategia na LinkedIn.

Kolejny kluczowy aspekt, na który powinieneś zwrócić uwagę, jest związany z hashtagami. Hashtagi, których używają do swoich treści, mówią wiele o rodzaju użytkowników, których udaje im się przyciągnąć.

Za pośrednictwem tych hashtagów, które działają jak słowa kluczowe, wielu użytkowników LinkedIn dociera do ich treści, a jeśli im się podobają, to nawet wchodzą z nimi w interakcje.

Może powinieneś zbadać sposób, w jaki hashtagi działają również na LinkedIn, i nauczyć się, jak efektywnie je wykorzystywać, aby stale się rozwijać.

  • Spójrz na wyniki reklam swoich konkurentów

Dojąc wszystkie możliwe funkcje LinkedIn w celu opracowania analizy konkurencji, docierasz do sekcji ogłoszeń. Teraz nadszedł czas, aby przejść do sekcji reklam i uzyskać dostęp do płatnych kampanii.

Przyglądając się płatnym treściom rywali, dowiadujesz się, na czym powinieneś się skupić. Targetowanie odbiorców poprzez reklamy, w oparciu o ich zainteresowania, przyniesie Ci wyższy współczynnik zaangażowania.

Spróbuj sprawdzić, czy ich płatne posty docierają do większej liczby osób niż treści organiczne. W zależności od wniosków, jakie wyciągniesz, być może będziesz musiał wprowadzić jakieś zmiany do swojej strategii na LinkedIn.

3. Dlaczego analiza konkurencji na LinkedIn jest tak ważna

Nawet jeśli na początku mogłeś nie być przekonany, że naprawdę musisz przeprowadzić analizę konkurencji na LinkedIn, miejmy nadzieję, że do tego momentu rozumiesz, że jest to konieczne.

LinkedIn Competitive Analysis: A 101 Guide

Jeśli pytasz dlaczego, jesteśmy tutaj, aby dostarczyć Ci kilka powodów. Analiza konkurencji na Linkedin pomaga Ci się rozwijać, dowiadując się więcej o najnowszych trendach i o tym, jakie są zauważalne różnice między Tobą a tym, co robią Twoi rywale.

Dzięki tego typu analizie dowiesz się, jakie praktyki dają najlepsze rezultaty: Twoje czy Twoich konkurentów.

Oto lista powodów, dla których powinieneś rozważyć przeprowadzenie analizy konkurencji na LinkedIn.

  1. Udaje Ci się nadążać za najnowszymi trendami i praktykami w Twojej branży.

2. Potrafisz wykorzystać słabości konkurencji na swoją korzyść i „ukraść” im klientów, jeśli masz lepsze rozwiązania.

3. Potrafisz połączyć się ze zwolennikami rywali i podrzucić im swoje produkty i usługi, po specjalnej cenie.

4. Możesz ulepszyć swoje istniejące produkty i usługi w oparciu o wady podkreślane przez zwolenników Twojej konkurencji.

5. Możesz połączyć analizę konkurencji ze słuchaniem społecznościowym, aby dowiedzieć się więcej na podstawie rozmów online użytkowników.

4. Korzyści z analizy konkurencji na LinkedIn

Opracowanie analizy konkurencji na LinkedIn może przynieść wiele korzyści Twojej strategii marketingowej, dzięki nowym spostrzeżeniom, które można wdrożyć, aby uzyskać lepsze wyniki.

Przyjrzyjmy się niektórym korzyściom, które możesz odnieść po dokładnej analizie konkurencji na LinkedIn.

Nawet jeśli mogą popełniać błędy lub mieć do opowiedzenia historie sukcesu, zwróć uwagę na rzeczy, które różnią się od Twojej strategii marketingowej.

Przyjrzyj się rodzajom treści, których używają i jak użytkownicy się w nie angażują. Powinieneś również sprawdzić, w jaki sposób wchodzą w interakcje ze swoimi odbiorcami i uczyć się od nich.

LinkedIn Competitive Analysis: A 101 Guide

Upewnij się, że Twoja strategia treści ma silniejszą podstawę niż konkurencja, aby mieć większe szanse na przyciągnięcie większej liczby leadów i zwiększenie świadomości marki.

  • Zdobądź więcej informacji o swojej branży

Przyjrzenie się temu, co robią twoi konkurenci, pomaga ci uzyskać szerszy obraz twojej niszy i branży, rozumiejąc, jak szybko i jak bardzo rzeczy się zmieniły.

Nadążanie za najnowszymi trendami i aktualizacjami w twojej branży może wydawać się ciężarem, ale ten proces jest zdecydowanie iskrą, która rozpala ogień sukcesu.

Im szybciej dowiesz się, co jest nowe, tym szybciej możesz wdrożyć zmiany w swojej strategii i osiągnąć zysk.

Musisz upewnić się, że zwracasz również uwagę na reakcje widzów na wszystkie zmiany, które wdrażasz. To pomoże Ci zrozumieć, czy są w stanie nadążyć za Twoim tempem.

Marketing nie jest przestrzenią, w której powinieneś starać się jak najlepiej wyglądać jak Twoi konkurenci lub być tak dobry jak oni.

Nawet jeśli pracujecie nad tym samym, twoim celem powinno być stanie się lepszym od nich.

W przeciwnym razie nie będziesz się wyróżniał. Wykonuj okresowe badania na temat swojej branży i obserwuj, jak inne marki płynnie wprowadzają nowe trendy.

Badaj reakcje użytkowników na nowości i reformuj swoje treści oraz strategię biznesową.

Jeśli znajdziesz jakieś wzorce w strategiach konkurencji, to znaczy, że właśnie odkryłeś przepis na sukces.

Analiza konkurencji na LinkedIn to nie tylko wdrażanie najnowszych trendów, które wszyscy wykorzystują w Twojej strategii marketingowej, ale także odkrywanie i rozpoczynanie nowych trendów.

Powinieneś odkrywać nowe możliwości tworzenia trendów w swojej niszy. Testowanie przynajmniej nowego pomysłu pomoże Ci dowiedzieć się, jaka jest reakcja Twoich odbiorców.

Dzięki temu dowiesz się więcej o najnowszych hashtagach używanych na Twoim rynku i pomysłach na treści sezonowe, które mogą zmienić perspektywę Twojej społeczności na temat Twojej marki.

Kiedy ludzie zobaczą, jak bardzo aktualna jest Twoja marka, będą pewni, że Twoje usługi i produkty podążają za najnowszymi trendami.

Przeanalizuj KPI swojej konkurencji, przyglądając się wartościom najważniejszych metryk.

W ten sposób dowiesz się, ile będziesz musiał pracować, aby dotrzymać im kroku, a nawet przewyższyć ich sukces.

Spojrzenie na liczby może zaoferować ci wgląd w to, jak powinieneś poprawić swoją strategię, znajdując nowe możliwości, aby nie tylko wykonać pracę, ale wykonać ją dobrze.

Pierwsze rzeczy, które powinieneś sprawdzić, to ich publiczność, liczba followersów i zaangażowanie i porównać te liczby z twoimi.

Socialinsider to jedno z najlepszych narzędzi do analizy mediów społecznościowych, które oferuje również analitykę LinkedIn, pomagając Ci opracować analizę konkurencji.

Możesz użyć tego narzędzia do oceny metryk swojej marki, jednocześnie śledząc swoją dotychczasową wydajność na LinkedIn. W przypadku tego narzędzia cena wyjściowa wynosi 99 dolarów.

Hootsuite to znane już narzędzie do analityki mediów społecznościowych, które zawiera również analitykę LinkedIn. Posiada również usługę planowania, która przydaje się ich użytkownikom.

To narzędzie zapewnia również funkcje dla kampanii reklamowych i zarządzania wiadomościami w mediach społecznościowych. Pierwszy plan korzystania z Hootsuite zaczyna się od 49 dolarów miesięcznie.

SocialPilot to kolejne narzędzie analityczne LinkedIn, które oferuje również funkcje takie jak planowanie i publikowanie.

Ta aplikacja pomaga opracować zupełnie nową strategię marketingową na podstawie tego, co robią Twoi konkurenci.

Cena wywoławcza dla SocialPilot jest $ 170/miesiąc, ale masz kilka innych planów przyzwyczajony w zależności od potrzeb.

Jeśli próbujesz znaleźć aplikację, która pomoże Ci opracować analizę konkurencji na LinkedIn, powinieneś spróbować tego.

Klipfolio to narzędzie analityczne typu cross-forward, które zawiera również dane dla LinkedIn. Aplikacja po pierwsze analizuje twoje metryki LinkedIn, aby pomóc ci zrozumieć, jakie priorytety należy ustalić.

Zaletą jest to, że możesz porównać swoje postępy miesiąc po miesiącu, jeśli potrzebujesz zobaczyć swoją ewolucję. Cena początkowa tego narzędzia to 99$/miesiąc.

Talkwalker to narzędzie analityczne LinkedIn, które ma sprawić, że analiza konkurencji będzie nieco łatwiejsza do opracowania. To narzędzie oferuje Ci spostrzeżenia oparte na social listening i social monitoring.

Aby poznać plan startowy dla Talkwalker, musisz wypełnić formularz, aby uzyskać niestandardową wycenę, w zależności od Twoich potrzeb.

Inlytics to kolejne narzędzie analityczne dla LinkedIn, które oferuje rekomendacje dotyczące poprawy profilu i śledzenia wydajności.

Inlytics oferuje przyzwyczajone plany dla swoich klientów. Dlatego musisz wypełnić formularz i powiedzieć im o swoich potrzebach i oczekiwaniach.

W przypadku, gdy szukasz narzędzia, które pomogłoby Ci przeprowadzić analizę konkurencji na LinkedIn, trafiłeś we właściwe miejsce.

Databox to świetne narzędzie analityczne LinkedIn, które może Ci pomóc z dużą ilością danych ułożonych w konfigurowalne dashboardy. Aplikacja pozwala na podłączenie do trzech źródeł danych za darmo.

Jeśli chcesz analizować więcej konkurentów, będziesz musiał zapłacić za usługę. Płatne plany dla Databox zaczynają się od 72$/miesiąc.

Jeśli szukasz narzędzia, które pomogłoby Ci w analizie konkurencji na LinkedIn, AgoraPulse może Ci się przydać.

Ta aplikacja oferuje Ci dane o tym, jak Twoi konkurenci radzą sobie ze swoimi kampaniami marketingowymi.

Gdy zaczniesz porównywać ich wyniki ze swoimi, będziesz mógł dostosować swoją strategię w oparciu o badania.

W przypadku tego narzędzia cena wyjściowa wynosi 79$/miesiąc.

Iconosquare to kolejne narzędzie analityczne LinkedIn, które może zaoferować Ci wiele przydatnych danych do opracowania analizy na temat wyników konkurencji, jednocześnie porównując je z Twoimi.

Cena za tę aplikację zaczyna się od 49$/miesiąc.

Emplifi to kolejne narzędzie do analizy mediów społecznościowych, które powinieneś wypróbować, które posiada również analitykę LinkedIn.

Ta aplikacja pochodzi z wielu przydatnych spostrzeżeń, które mogą pomóc w budowaniu analizy konkurencyjnej po przeanalizowaniu wyników rywali na LinkedIn. Dla tego narzędzia analityki LinkedIn, cena początkowa wynosi 200 dolarów miesięcznie.

Końcowe myśli

Analiza konkurencyjna LinkedIn będzie miał wygraną nie tylko dużo doświadczenia z tej platformy mediów społecznościowych, ale także wygraną w grze marketingowej.

Uczenie się, co robią twoi konkurenci i jak radzą sobie z ich działalnością jest okazją dla ciebie, aby opracować lepsze treści, lepsze strategie marketingowe i lepsze produkty, aby być o krok przed nimi.

Mam nadzieję, że ten artykuł na temat analizy konkurencyjnej na LinkedIn jest wystarczająco pomocny dla ciebie, aby określić, aby stać się lepszym niż reszta marek w twojej branży.

W przypadku, gdy masz jakieś pytania, pamiętaj, że jestem tylko kilka kliknięć dalej. Będę ciekawa, co myślisz na ten temat.

Podobne wpisy