7 pomysłów na treści na LinkedIn dla małych firm

7 pomysłów na treści na LinkedIn dla małych firm

Strategie marketingu treści skupiają się na wymianie przydatnych zasobów w celu uzyskania znaczącego zaangażowania.

Ale czy marki powinny używać LinkedIn do marketingu treści?

LinkedIn, z prawie 800 milionami użytkowników w 200 krajach, pozwala podobnie myślącym ludziom biznesu na interakcję, wymianę wiedzy i współpracę.

Mając to na uwadze, LinkedIn musi odgrywać istotną rolę taktyczną w dzisiejszych inicjatywach dotyczących treści B2B.

W zależności od celów biznesowych, LinkedIn może pomóc firmom w ugruntowaniu swojej pozycji na rynku i generowaniu leadów. 80% leadów B2B pochodzi z LinkedIn.

Wyzwaniem jest jednak generowanie treści, które są istotne dla Twojej grupy docelowej.

Udostępnianie tych samych treści na wielu platformach społecznościowych jest błędem. Przez większość czasu będziesz miał tych samych zwolenników na wszystkich platformach, więc najlepiej nie przesycać ich zduplikowaną treścią.

Więc co dokładnie powinieneś opublikować na LinkedIn?

Jesteśmy tutaj, aby pomóc ci z niektórymi najlepszymi praktykami LinkedIn i pomysłami na strony B2B, które możesz włączyć do swojej strategii marketingowej LinkedIn.

Organiczne pomysły na treści LinkedIn B2B

  1. Pomysły na treści LinkedIn dla stron marek
    1.1. Employee highlights
    1.2. LinkedIn newsletters
    1.3. Interactive content
    1.4. Osiągnięcia firmowe

  2. Pomysły na treści na LinkedIn dla właścicieli firm
    2.1. Embrace storytelling
    2.2. Wykorzystaj treści wideo
    2.3. Dziel się poradami branżowymi

  3. Najlepsze praktyki na LinkedIn
    3.1. Publikuj w odpowiednim czasie
    3.2. Używaj odpowiednich hashtagów
    3.3. Korzystaj z narzędzi społecznościowych do zarządzania treściami na LinkedIn

  4. Jak sprawdzić, czy Twoja strategia treści na LinkedIn działa

1. Pomysły na treści na LinkedIn dla stron marek

Social media managerowie, róbcie notatki. 🤓📝

Jeśli jest coś, czego nauczyła nas pandemia, to to, że teraz bardziej niż kiedykolwiek ludzie szukają znaczących i długoterminowych połączeń – nawet jeśli mówimy o komunikacji B2B.

Marketing zawodzi w przypadku marek, które prezentują płaską, bezosobową i pozbawioną pasji osobowość. Ludziom trudno jest się z nimi związać lub odnieść do nich.

Tu właśnie wkracza humanizacja marki.

Kluczowe jest, aby Twoi potencjalni klienci zrozumieli, że mają do czynienia z rzeczywistymi osobami.

Pokazując, że zależy Ci na nich poza samym prowadzeniem z nimi interesów, możesz łatwiej zdobyć zaufanie swoich konsumentów.

Humanizacja marki polega na byciu szczerym i przejrzystym, na identyfikowaniu osób stojących za Twoją marką, na przyznawaniu się do błędów i na nawiązywaniu kontaktów.

Oto kilka pomysłów, które możesz wykorzystać, aby wzmocnić swój profil marki na LinkedIn i zabezpieczyć relacje biznesowe.

1.1 Wyróżnienia pracowników

Pokaż relatywną stronę swoich ludzi.

Posty z wyróżnieniami pracowników to fantastyczna okazja do podzielenia się doświadczeniami pracowników, wzmocnienia relacji między nimi oraz wzmocnienia marki Twojej firmy i pracodawcy.

Wyróżnienia pracowników to także niewyczerpane źródło inspiracji w zakresie treści. Możesz tworzyć treści wokół historii pracownika w Twojej firmie, osiągnięć, osobowości, rocznic pracy, wyzwań i innych.

W ten sposób dasz potencjalnym nowym klientom więcej informacji o ludziach, z którymi będą pracować.

Innocent employee spotlight on linkedin

Jeśli podoba Ci się ten pomysł, ale nie wiesz od czego zacząć, możesz rzucić okiem na te 10 przykładów marek stawiających swoich pracowników w centrum uwagi.

1.2 Newslettery LinkedIn

Niestety, po śledzeniu Twojej marki na LinkedIn wiele osób przestanie o niej myśleć.

Właśnie dlatego newslettery na LinkedIn mogą być kluczowym elementem Twojej strategii inbound marketingu.

Newsletter może pomóc Ci zwiększyć rozpoznawalność marki i pozycjonować się jako lider branży. Tworząc wartościowe treści, Twoje połączenia będą uważać Cię za wiarygodne źródło informacji.

Główną przewagą newsletterów LinkedIn nad innymi rodzajami treści jest to, że Twoi subskrybenci są powiadamiani o każdej Twojej publikacji. To zwiększa prawdopodobieństwo, że faktycznie przeczytają Twoją treść.

Artykuł, na przykład, wchodzi na Twoją oś czasu, gdy jest opublikowany. Zobaczą go tylko ci z Twoich połączeń, którzy przewijają swój feed.

Jeśli chcesz wypróbować tę funkcję, musisz najpierw dowiedzieć się, jak skonfigurować biuletyn LinkedIn.

1.3 Treści interaktywne

Na dzisiejszym przesyconym rynku cyfrowym interaktywne treści są kluczem do sukcesu.

51% kupujących z sektora B2B twierdzi, że interaktywne treści są pomocne w rozwiązywaniu problemów biznesowych.

Wiele marek nie zapewnia interaktywnych treści, co powoduje, że ich treści są nieskuteczne, a firmy borykają się z problemami.

Sondaże, ankiety i quizy są zabawnymi, unikalnymi technikami zbierania cennych danych, takich jak opinie odbiorców i preferencje zakupowe.

socialinsider interactive poll on linkedn

1.4 Corporate achievements

Zawsze dobrze jest poświęcić czas na oderwanie się od terminów, spotkań i niekończących się e-maili, aby docenić nawet małe zwycięstwa w pracy.

Niektóre kamienie milowe LinkedIn, o których warto wspomnieć, to pierwsze 1000 połączeń, pierwszy klient lub pierwsza okazja do reklamy. Lista jest długa.

Nie pozwól, aby te znaczące kamienie milowe w biznesie umknęły Ci.

Wykorzystaj szansę, aby wyrazić wdzięczność każdemu, kto pomógł Ci odnieść sukces. Uznanie dla osiągnięć może zdziałać cuda dla kultury Twojej firmy.

A kto nie chciałby pracować z marką, która jest po zwycięskiej stronie?

2. Pomysły na treści na LinkedIn dla właścicieli firm

Długoterminowa perspektywa jest kluczowa dla strategii content marketingu.

Prowadzenie reklam i kampanii może być korzystne krótkoterminowo, ale nic nie może się równać ze znaczeniem nawiązywania solidnych, autentycznych relacji zawodowych poza drzwiami Twojej firmy.

Jeśli chcesz zwiększyć świadomość marki wśród profesjonalistów z branży, ugruntować swoją pozycję jako autorytet w danej dziedzinie lub zbudować relacje z liderami branży, potencjalnymi inwestorami i decydentami biznesowymi, oto co musisz zrobić:

2.1 Embrace storytelling

Marketing w mediach społecznościowych polega na promocji – to prawda.

Nie oznacza to jednak, że musisz wprowadzać na rynek siebie i swoją markę z perspektywy twardej sprzedaży.

Ludzie wciąż są w centrum aplikacji – nawet jeśli LinkedIn jest domem dla profesjonalnych rozmów.

A historie sprzedają, wszyscy to wiemy!

Udowodniono, że opowiadanie historii jest największym narzędziem marketingowym, jakie kiedykolwiek zostało przyjęte przez marki.

Aby zbudować doświadczenie skoncentrowane na człowieku, możesz zacząć od stworzenia emocjonalnej narracji osobistej lub zawodowej. Jeśli to możliwe, możesz również włączyć do miksu przegląd procesów i usług Twojej marki.

Im bardziej inspirująca i istotna jest Twoja historia, tym lepiej będzie się spisywać.

📌 Jeśli masz problem z wymyśleniem tematu, możesz zacząć od zadania sobie tych pytań:

  • Jak zacząłeś budować firmę?
  • Jaka była Twoja wizja? Co skłoniło Cię do założenia firmy?
  • Z jakich aspektów swojego życia zawodowego i osobistego jesteś najbardziej dumny?
  • Jaki był najtrudniejszy moment, który musiałeś pokonać budując swój biznes? Jakie to było uczucie?
  • Jak zdobyłeś swojego pierwszego klienta(ów)?
  • Za co jesteś dziś wdzięczny? Jak to się ma do marki, którą budujesz?
  • Jaki jest najlepszy sposób na zbudowanie świetnego zespołu? Czy masz historię, która mogłaby pomóc Twojemu czytelnikowi lepiej zrozumieć, co dzieje się w Twoim biznesie?
  • Jak motywujesz ludzi w Twoim zespole, aby szli na całość?
  • Co chcesz osiągnąć w następnej kolejności?

2.2 Wykorzystanie treści wideo

Według najnowszego badania Socialinsider przeprowadzonego na ponad 141 tys. postów na LinkedIn, wideo jest najbardziej angażującym typem treści na tej platformie.

Możesz używać filmów na LinkedIn, aby dzielić się wiedzą branżową, a tym samym nawiązywać bardziej znaczące relacje i zwiększać zaangażowanie.

Wideo generuje najwyższy współczynnik zaangażowania na wrażenie dla małych i średnich kont.

Jeśli chciałbyś zrobić coś nieco bardziej interaktywnego, takiego jak Q&A lub wywiad, możesz również skorzystać z LinkedIn Live Streaming. Ta funkcja to świetny sposób na poszerzenie swojej sieci.

Według LinkedIn, marki korzystające z Live Streamu odnotowały 7X więcej reakcji i 24X więcej komentarzy w porównaniu do standardowych postów wideo.

To samo wspomniane badanie pokazuje, że dokumenty natywne generują 3 razy więcej kliknięć niż jakikolwiek inny typ treści.

Oznacza to, że Twoi followersi chętniej reagują na coś, co nie wymaga od nich opuszczenia platformy.

Jeśli więc chcesz, by ludzie faktycznie angażowali się w udostępniane przez Ciebie treści, lepiej postaw się na miejscu i sam stwórz wideo.

2.3 Dziel się poradami branżowymi

Nadrzędną strategią, która sprawia, że Twoje działania marketingowe są proste, jest skłanianie się ku edukowaniu i informowaniu swojej grupy docelowej.

Ponieważ entuzjaści LinkedIn zazwyczaj korzystają z serwisu, aby rozwijać swoją karierę, udostępnianie treści, które wspierają ten cel, prawdopodobnie zakończy się sukcesem.

Na LinkedIn ogłoszenia o pracę, porady dotyczące rozmów kwalifikacyjnych i inspirujące porady dotyczące kariery to podstawowe treści, które mogą być bardzo skuteczne w budowaniu żywej społeczności ekspertów.

industry advice on linkedin

3. Najlepsze praktyki na LinkedIn

W dzisiejszym szybkim świecie wyróżnienie się może być wyzwaniem.

Niezależnie od tego, czy dopiero zaczynasz przygodę z LinkedIn, czy też jesteś już na nim od jakiegoś czasu, ale chcesz zacząć częściej zamieszczać posty, oto kilka najlepszych praktyk, które pozwolą Ci zmaksymalizować wysiłki w mediach społecznościowych.

3.1 Zamieszczaj posty w odpowiednich momentach

LinkedIn zaleca udostępnianie do 20 postów miesięcznie, co oznaczałoby zamieszczanie jednej sztuki na dzień roboczy.

Jeśli chodzi o najlepszą godzinę zamieszczania postów, eksperci od mediów społecznościowych wydają się mieć nieco inne opinie.

W niedawnym artykule dotyczącym najlepszych godzin do zamieszczania postów na platformie, Influencer Marketing Hub wymienił to, co niektóre z wiodących mediów społecznościowych SaaS’ mają do powiedzenia.

best posting times on linkedin 2022

Możesz zacząć od stosowania się do tych zaleceń, a stamtąd eksperymentować z innymi godzinami publikowania postów, aby sprawdzić, czy możesz zwiększyć interakcję i przesunąć się w kierunku swoich celów.

3.2 Używaj odpowiednich hashtagów

LinkedIn zaleca używanie nie więcej niż 3 hashtagów na post.

Możesz używać hashtagów na LinkedIn, aby zwiększyć świadomość marki i dotrzeć ze swoją treścią do szerszego lub bardziej konkretnego grona odbiorców.

W zależności od słów kluczowych w Twoim poście, platforma zasugeruje kilka hashtagów do dodania, dzięki czemu będziesz mógł dostarczyć wysokiej jakości, istotne materiały.

Oto wszystkie sposoby, w jakie możesz używać hashtagów na LinkedIn, aby skuteczniej angażować się w działania swoich odbiorców.

3.4 Używaj narzędzi do zarządzania treściami na LinkedIn w mediach społecznościowych

Dzięki wielu doskonałym narzędziom dostępnym na rynku, łatwiej jest teraz opracować i przeprowadzić strategię mediów społecznościowych.

Menedżerowie mediów społecznościowych mogą używać narzędzi społecznościowych do planowania treści w mediach społecznościowych dla swoich marek i zarządzania społecznościami internetowymi.

Jeśli chcesz skuteczniej obsługiwać swoje działania na LinkedIn, możesz przyjrzeć się następującym usługom, aby sprawdzić, jak mogą one przynieść korzyści Twojej marce:

4. Jak sprawdzić, czy Twoja strategia treści na LinkedIn działa?

Jeśli aktywnie korzystasz z LinkedIn, ale nie jesteś pewien, czy Twoje treści dobrze spełniają swoją rolę, to czas przeprowadzić audyt LinkedIn.

Audyt profilu na LinkedIn może pomóc Ci ocenić obecny stan Twojej marki i określić, co należy poprawić.

Niektóre z najważniejszych metryk LinkedIn, które możesz śledzić poprzez audyt, to demografia, wrażenia, zasięg, zaangażowanie organiczne (reakcje, akcje i komentarze) oraz wzrost liczby followersów.

Do tego będziesz potrzebował narzędzia analitycznego do mediów społecznościowych, które obsługuje LinkedIn.

Na szczęście porównaliśmy 7 narzędzi analitycznych LinkedIn, aby pomóc Ci zdecydować, które z nich jest idealne dla Twoich ambicji marketingowych i budżetu.

Ostatnie myśli

Aby nadążyć za ciągłym zapotrzebowaniem na informacje i zmianami trendów, musisz stale aktualizować i ulepszać swoją strategię treści LinkedIn B2B.

Opracowanie udanej strategii treści LinkedIn B2B wymaga długoterminowego poświęcenia.

Jako menedżer mediów społecznościowych lub właściciel firmy, będziesz musiał udostępniać innowacyjne i wysokiej jakości treści, aby edukować i angażować użytkowników, a co najważniejsze, pomagać w zabezpieczeniu transakcji biznesowych.

Na koniec pamiętaj, aby być autentycznym – nie sprzedażowym.

Silny głos i wysokiej jakości treści zawsze przewyższą pustą mowę sprzedażową. Ludzie mogą wykryć nieuczciwość szybciej niż można sobie wyobrazić.


Related articles:

Podobne wpisy