Pomysły i przykłady postów na Halloween w mediach społecznościowych

Pomysły i przykłady postów na Halloween w mediach społecznościowych

Wraz z nadejściem października oficjalnie rozpoczął się najstraszniejszy okres w roku.

Sekrety LinkedIn – Jak Wykorzystac Potencjal Swojego Profilu 1

Sekrety LinkedIn – Jak Zbudować Markę Osobistą

Poznaj strategie, które przekształcą Twój profil w potężne narzędzie networkingowe na LinkedIn.

Oznacza to, że marketerzy i marki muszą ponownie zacząć rzucać zaklęcia przyprawiające o dreszcze i oczarować użytkowników mediów społecznościowych swoimi kreatywnymi i niesamowitymi kampaniami marketingowymi na Halloween.

Aby pomóc Ci zainspirować się do stworzenia chwytliwych postów w mediach społecznościowych na Halloween – a może nawet bardziej rozbudowanej kampanii, pokażemy Ci kilka pomysłowych pomysłów na marketing na Halloween, na które do tej pory wpadły firmy.

Zanurzmy się w

3 Halloweenowe pomysły na posty w mediach społecznościowych, które nigdy nie zawodzą

Przykłady pomysłowych kampanii w mediach społecznościowych na Halloween

3 pomysły na posty w mediach społecznościowych na Halloween, które nigdy nie zawodzą

W ciągu ostatnich kilku dni, przerażające zombie, szkielety, czarownice i inne przerażające stworzenia przejęły coraz więcej kont firm w mediach społecznościowych.

W związku z tym, konkurencja o zaimponowanie użytkownikom mediów społecznościowych pomysłową kampanią marketingową na Halloween nasila się z dnia na dzień.

Zgodnie z oczekiwaniami, niektóre z najbardziej znanych i popularnych marek zainwestowały duży budżet w swoje kampanie marketingowe na Halloween, wymyślając wiele oryginalnych i interaktywnych koncepcji (które przedstawimy później).

Jednakże, podczas gdy wszystkie te działania przyciągają wzrok i są interesujące do przeanalizowania, można śmiało powiedzieć, że skuteczne kampanie marketingowe na Halloween mogą być również przeprowadzone przy niskim budżecie.

Z podziwianych kampanii Halloweenowych z ubiegłych lat wynika, że filmy, które w dużej mierze opierają się na opowiadaniu historii, są najbardziej udanym i przywoływanym do pamięci rodzajem treści wszech czasów.

Aby odkryć chwytliwe pomysły na kampanię Halloween, które mogą pomóc zwiększyć sprzedaż Twojej firmy w tym kwartale, czytaj dalej sztuczki i smakołyki, które przygotowaliśmy dla Ciebie do przodu!

1. Stwórz serię filmów o tematyce Halloween dostosowanych do niszy Twojej marki

Obok słodyczy i kostiumów, branża makijażu jest jednym z sektorów, na które najbardziej wpływa nadejście sezonu Halloween. Oczywiście, w pozytywny sposób.

Z tym świętem firmy makijażowe mogą rozszerzyć swoje regularne rutyny mediów społecznościowych, wykorzystując bardziej kreatywne koncepcje w swoich wizualizacjach.

Dla swojej kampanii w mediach społecznościowych na Halloween, na przykład, londyńska marka makijażu Revolution wykorzystała serię krótkich filmów przedstawiających tutoriale makijażu dla różnych wyglądów na Halloween.

Obejmując wiele wibracji i wykorzystując wiele smaków – od słodkiego do przerażającego – marka miała w zanadrzu coś dla różnych typów osobowości, co – sądząc po zaangażowaniu – okazało się bardzo mądrym posunięciem.

Chociaż filmy były rzeczywiście skoncentrowane na marce, nie były nastawione na sprzedaż, ale miały raczej inspirujący zamiar.

Biorąc pod uwagę dzisiejsze nadmierne rozciągnięcie marek i pilne wyzwanie znalezienia unikalnej propozycji sprzedaży, tworzenie treści, które wykraczają poza generowanie sprzedaży, które zachęcają do tworzenia głębszych więzi, jest jednym z najbardziej skutecznych sposobów robienia marketingu w mediach społecznościowych w tych dniach.

Jest to kluczowy wniosek, mający zastosowanie nie tylko do branży makijażu, ale do każdej marki, która chce poprawić swoją strategię mediów społecznościowych i stworzyć kilka angażujących postów na Halloween.

A skoro już przy tym jesteśmy, jako krótkie przypomnienie – obecnie, krótkie formy wideo są nowym trendem w mediach społecznościowych, więc włączenie ich do tworzenia strategii mediów społecznościowych na Halloween przyniesie wielką wygraną.

halloween-social-media-posts-examples

2. zorganizuj giveaway

Podczas gdy większe marki zazwyczaj mają powiększone budżety na takie przedsięwzięcia marketingowe jak kampanie w mediach społecznościowych na Halloween, mniejsze firmy również mogą zwiększyć swoją sprzedaż podczas tego święta, nawet przy minimalnym wysiłku i zasobach.

Ma to szczególne zastosowanie w przypadku firm, które działają w branży związanej z Halloween, jak cukierki, kostiumy lub cokolwiek innego.

Ponieważ giveaways są ulubionym typem postu każdego fana mediów społecznościowych, przyciągając sporą liczbę oczu i zwiększone zainteresowanie danym biznesem, Halloween jest jednym z najlepszych momentów na przedstawienie swojej marki grupie głodnych smakołyków.

hersheys-halloween-post

Nawet jeśli może to brzmieć nieco zbyt regularnie – zwłaszcza w porównaniu z markami, które mają pełne podejście do Halloween-mode, pamiętaj, że giveaway’e są całkiem skuteczną taktyką marketingową stosowaną nawet przez niektóre z najbardziej znanych marek.

Weźmy na przykład przypadek Hershey’s.

Chociaż Halloween wyraźnie nie jest dla firmy momentem skupiającym uwagę (co zaskakujące, biorąc pod uwagę jej branżę), marka wciąż nie pozwoliła, by święto przeszło bez echa i zaskoczyła swoich Instagram followersów apetycznym giveaway’em.

Z innymi znanymi markami, takimi jak M&M, podążającymi za tym samym wzorem, staje się oczywiste, jakie ciężkie giveaways Halloween ma tendencję do uzyskania.

Niestety, nie realizując trendów – zwłaszcza jeśli konkurenci są – ryzykujesz pozostanie w tyle i utratę świetnej okazji do ekspozycji.

3. Wykorzystaj kreatywne i zabawne treści generowane przez użytkowników

Ponieważ młodsze pokolenia nieustannie wymyślają nowe trendy i zwyczaje internetowe, scena mediów społecznościowych wciąż się zmienia i ewoluuje.

Z TikTok jako nową platformą rządzącą, właśnie ze względu na postrzeganą większą autentyczność treści, nie ma lepszego dowodu na to, jak bardzo dzisiejsi użytkownicy mediów społecznościowych pragną zhumanizowanych połączeń i niefiltrowanych doświadczeń.

Na szczęście dla marek prowadzących marketing w mediach społecznościowych w dzisiejszych czasach, jednym z najłatwiejszych sposobów zaspokojenia potrzeb klientów w zakresie autentyczności jest zwrócenie się do treści generowanych przez użytkowników, które działają jak sygnał zaufania i podnoszą poziom wiarygodności. Co więcej, jest to niesamowicie opłacalne.

Dlatego też, jeśli brakuje Ci inspiracji dla Twoich halloweenowych postów w mediach społecznościowych, zawsze możesz polegać na pomocy i implikacji Twojej społeczności.

Aby podkreślić skuteczność treści generowanych przez użytkowników jako materiałów do postów na Halloween poniżej przykład niesamowitego zaangażowania, jakie ASOS zyskał dzięki jednemu, opartemu na UGC, filmowi o tematyce Halloween. It’s simply amazing.

Wraz ze zbliżającym się Halloween, marki w wielu branżach, od słodyczy, przez makijaż, po podróże i wiele innych, zaczęły wczuwać się w halloweenowy nastrój, wprowadzając na swoje kanały najstraszniejsze postacie wszech czasów.

Podczas gdy kilka pomysłów na kampanię w mediach społecznościowych z okazji Halloween jest wartych omówienia, my zdecydowaliśmy się przeanalizować szereg trzech, które do tej pory wykazały się największym wkładem kreatywnym.

Burger King

Każdy fan mediów społecznościowych z pewnością widział w pewnym momencie – lub przynajmniej słyszał – o unikalnym podejściu Burger Kinga do marketingu.

Będąc jedną z tych firm, które nie boją się iść na całość, Burger King jest jedną z najodważniejszych i najbardziej innowacyjnych marek w dzisiejszym świecie mediów społecznościowych.

Znany jako jeden z najlepszych graczy w konkursie na kampanie w mediach społecznościowych na Halloween, Burger King podniósł się do oczekiwań swoich fanów i raz po raz zadziwiał ich swoją kreatywnością.

Zakładając po raz kolejny upiorny kapelusz na tegoroczne święto, Burger King właśnie rozpoczął swoją #HomeOfTheGhosts kampanię marketingową na Halloween, która wykracza poza media społecznościowe.

Zaczynając od teasera – jak to zwykle robią wszystkie pomysłowe kampanie – Burger King po raz pierwszy podzielił się wskazówką, czego może dotyczyć tegoroczna kampania na swoim koncie na Instagramie.

burger-king-s-social-media-post-for-halloween

Na tegoroczne Halloween Burger King opracował kreatywną aplikację, która pozwala smakoszom na – zgadnijcie co – skanowanie domów w poszukiwaniu duchów. 😱

Uważa się, że każde pobranie aplikacji, a tym samym włączenie się w halloweenową historię marki – oprócz zabawy, z którą będzie się wiązać – zostanie nagrodzone ekskluzywnym Ghost Pepper Whopperem dla dwóch osób.

Jeśli chodzi o udział mediów społecznościowych w tej halloweenowej kampanii, Burger King zdecydował się rozpowszechnić informacje o swojej nowej inicjatywie na Halloween za pomocą tajemniczego, a zarazem zabawnego wideo umieszczonego na swoich kontach na Instagramie i Twitterze.

Skittles

Dla marki takiej jak Skittles, Halloween jest jednym z najsłodszych świąt w roku – zarówno dosłownie, jak i w przenośni – biorąc pod uwagę wpływ i wzrost sprzedaży, jaki prawdopodobnie generuje.

W porównaniu z innymi markami, jeśli chodzi o swoje kampanie marketingowe na Halloween, Skittles jest raczej wyjątkową marką.

Wszystko zaczęło się kilka lat temu od kampanii zapowiadającej halloweenowy produkt z limitowanej edycji składający się z opakowania Skittlesów zawierającego pięć nowych kwaśnych smaków – wszystkie tematycznie nazwane.

Od tego czasu, w Halloween, Skittles pojawia się z nową iteracją swojej wyżej wymienionej koncepcji.

Podczas gdy w zeszłym roku upiorną postacią wykorzystaną jako główny bohater był zombie, w tegorocznej edycji pojawiają się krzykacze i nowe pomysłowe nazwy dla charakterystycznych dla marki smaków na Halloween.

Aby ogłosić tegoroczną premierę edycji na Halloween, Skittles wykorzystał koncepcyjny Instagram Reel, który można znaleźć poniżej.

Airbnb

Choć Airbnb jest jedną z najbardziej znanych marek w branży noclegowej, swój niewiarygodny sukces zawdzięcza zdolności do pozostania wiernym swojej głównej misji – przekazywaniu swoim klientom czarujących historii i doświadczeń.

W związku z tym, inicjatywy marketingowe firmy w równym stopniu mają na celu dostosowanie ich trajektorii do obietnicy marki. W tym roku Airbnb nawiązało współpracę z Disneyem i stworzyło swoją upiorną historię, która koncentruje się wokół premiery filmu o tematyce Halloween, który będzie miał swoją premierę na antenie Disneya 31 października – Hocus Pocus 2.

Oferując dostęp do autentycznie udekorowanego miejsca z Hocus Pocus 2, Airbnb udaje się przyciągnąć swoich zwolenników i klientów do legalnej i wciągającej historii o Halloween.

Jak fajnie, prawda?

airbnb-halloween-social-media-post

Głównymi kanałami, na których Airbnb skupiło się podczas tej halloweenowej kampanii w mediach społecznościowych, były te, na których przesiadują najmłodsi odbiorcy – Instagram i (co zaskakujące lub nie) TikTok.

@airbnb siostry sanderson czekają na swoją kolejną duszę – lub, um-gościa. czy to będziesz ty? #hocuspocus2 #airbnb ♬ oryginalny dźwięk – airbnb

Końcowe przemyślenia

Miejmy nadzieję, że przedstawione kampanie marketingowe na Halloween zaoferowały wystarczającą ilość spostrzeżeń i inspiracji, abyś mógł przygotować swoje posty w mediach społecznościowych na Halloween i zachwycić swoich miłośników Halloween.

Podobne wpisy