Projektowanie memow i tworzenie memow ktore staja sie wirusowe

Projektowanie memów i tworzenie memów, które stają się wirusowe

Nie jest tajemnicą, że humor jest bardzo skutecznym narzędziem przekonywania ludzi. Można również śmiało powiedzieć, że memy wykraczają poza swój humor, zwłaszcza jeśli chodzi o marketing. Jednak projekt memu, który jest skuteczny, humorystyczny i ma własną przewagę wirusową, jest trudny do stworzenia. Jeśli spróbujesz stworzyć mema, który będzie odpowiedni tylko dla niewielkiej grupy ludzi, może nie być tak powszechnie udostępniany jak obraz, który ma bardziej uniwersalny urok. Zarówno projektanci, jak i marketerzy, wymyślając skuteczny projekt mema, muszą wziąć pod uwagę wiele rzeczy.

Słowo „mem” zostało po raz pierwszy użyte przez biologa ewolucyjnego Richarda Dawkinsa w 1976 roku. Cłącząc greckie słowo mimem — tłumaczone na „naśladownictwo” — i gen. Według definicji Dawkinsa memy to idee kulturowe, które rozprzestrzeniają się i powtarzają w społeczeństwie. Dodaj internet i ewoluujące poczucie humoru, a otrzymasz internetowego mema. Internetowy mem jest naczyniem komunikacji, oznaką komediowego ducha czasu i narzędziem do ukierunkowania nieodłącznych niepokojów młodości.

Powiązany: Wskazówki dotyczące tworzenia strategii promocji wydarzenia szkolnego

Projektowanie memów, masowość i publiczność!

Memy mają wielką moc wpływania na sposób myślenia i działania ludzi. Mem, który nie bierze pod uwagę swoich odbiorców lub wybiera wartość szokującą, może przynieść odwrotny skutek i być trudny do odwrócenia. Mem, który jest obraźliwy, nieistotny lub nieaktualny, może szybko doprowadzić do kilku facepalmów.

Ogólnie rzecz biorąc, dobry mem odnosi sukces, gdy jest prosty, zabawny i przemawia do dużej publiczności.

Na przykład poniższe memy w tym artykule skupią się wyłącznie na fragmentach z Strona Slim Jima na Instagramie. To, co doprowadziło do ich ogromnej popularności, to ich autentyczne podejście do stosowania odpowiedniej etykiety kultury memów.

tworzyć wirusowe memy

Mając to na uwadze, projektowanie memów powinno utrzymywać osobowość kupujących w centrum procesu burzy mózgów. Jasne, wskakiwanie na każdy wirusowy trend memów może wydawać się okazją, której nie powinieneś przegapić. Jednak w najlepszym interesie Twojej marki może leżeć zastanowienie się nad rodzajami mediów, z których zazwyczaj korzystają Twoi potencjalni klienci i obserwujący.

Uproszczona wskazówka: Dobrym miejscem do rozpoczęcia projektowania memów byłyby zainteresowania i problemy odbiorców, w których możesz znaleźć wspólny język dla humoru.

Zrozumienie psychologii stojącej za wirusowym projektowaniem memów.

Te, które odniosły największy sukces lub zawierały najwięcej pochodnych treści, to te, które prowokowały silne emocje.

tworzyć wirusowe treści

Kiedy weźmiemy to pod uwagę w kontekście memów, emocje o wysokim pobudzeniu mogą wahać się od silnej zgody i śmiechu do niezgody i gniewu. Na przykład studentowi college’u może spodobać się mem, który wyśmiewa jego rywalizację ze szkołą, ale może być zły na mema, który naśmiewa się z określonego aspektu jego szkoły. Oba mają potencjał, aby spowodować interakcję z nimi jako użytkownikiem. Udostępniając je, komentując lub odpowiadając swoim własnym memem, udostępnia treści Twojej marki, co pozostaje wspólnym celem w całej branży marketingowej.

Projekt mema, który nie zapomina o trafności i relatywności.

Dobry mem, który może stać się wirusowy, jest tworzony z myślą o czasie i miejscu.

Oznacza to, że mem „(istotność dla bieżących wydarzeń, jego związek z istniejącymi odnoszącymi sukcesy memami oraz zainteresowania i wartości ludzi korzystających z przestrzeni, w których mem jest uwalniany” wpływają na „skłonność ludzi do zarażania się nim)” (https:// ://www.researchgate.net/publication/283968435_Online_memes_affinities_and_cultural_production)."  W ten sposób powiązane treści, które są istotne, zawsze będą pojawiać się na wierzchu, szczególnie pod względem wirusowości treści.

Oznacza to, że mem „znaczenie dla bieżących wydarzeń, jego związek z istniejącymi odnoszącymi sukcesy memami oraz zainteresowania i wartości ludzi korzystających z przestrzeni, w których mem jest uwalniany” – wszystko to wpływa na „skłonność ludzi do zarażania się nim”.

W ten sposób powiązane treści, które są istotne, zawsze będą pojawiać się na wierzchu, szczególnie pod względem wirusowości treści.

Powiązany: Wskazówki dotyczące projektowania reklam marek, dzięki którym się wyróżnisz

Walidacja społeczna i wirusowe memy.

Udany mem zawsze sprawi, że widz poczuje się społecznie doceniony. Walidację społeczną można zdefiniować jako „tendencję osób do patrzenia na innych, aby zobaczyć, co robią inni, aby określić, czy zachowanie jest normatywne i właściwe”.

Dobry mem wykorzysta walidację społeczną do stworzenia poczucia zbiorowej tożsamości.

Weźmy na przykład mema przedstawiającego kogoś, kto czuje się nieświadomy podczas egzaminu. Ktoś, kto zobaczy tego mema, może poczuć ulgę. Może dlatego, że nie są jedynymi w swojej szkole, dla których egzaminy są niezwykle trudne. Nawet jeśli wszyscy mogą wydawać się zadowoleni z egzaminu, gdy widzą, że ten mem jest lubiany i propagowany. Czują poczucie zbiorowej tożsamości i frustrację, gdy ludzie jadą na tym samym wózku. Zdaje sobie również sprawę, że nie jest jedyny – dzieli się swoimi doświadczeniami.

Przypieczętuj umowę z humorem i autentycznością!

wirusowy mem

Twoim głównym celem, gdy zdecydujesz się zaprojektować mema, który również chcesz stać się wirusowym hitem, powinno być odpowiednie poczucie humoru. Dobry mem jest najpierw przezabawny, a później narzędziem marketingowym.

Logicznie rzecz biorąc, im więcej osób może zrozumieć, docenić i odnieść się do humoru mema, tym bardziej będzie on popularny. Wypróbowanym i przetestowanym sposobem na to jest przeprowadzanie dobrych badań, bycie na bieżąco z aktualnymi trendami i memami. I wybierz temat, z którym ty i najszersza publiczność możecie się utożsamiać.

Gdzie jest autentyczność?

Nie, nie możesz generować wirusowego trendu za każdym razem, gdy publikujesz, i to też nie powinno być standardem. Przez autentyczność rozumiemy to, że treści, które udostępniasz w mediach społecznościowych, powinny jak najdokładniej przedstawiać Ciebie.

Styl Instagrama zmienił się znacznie w ciągu ostatniej dekady. A wysoce wyreżyserowane obrazy, z dużą ilością polerowania i filtrów, po prostu już nie działają. Produkcja nie jest już fajna. Większość marek, opowiadając swoją historię online, stosuje surowy format. W związku z tą zmianą zauważyliśmy również, że niektóre z największych marek od czasu do czasu zwracają się do memów w mediach społecznościowych. Dzięki temu zyskują przewagę nad konkurencją i przekazują swoje przesłanie szerszemu gronu odbiorców.

Uproszczona wskazówka: Zbierz odpowiednie materiały do ​​swojego mema, może to być popularny format mema lub stary mem, który wszyscy znają. Treść powinna być krótka i prosta. Upewnij się też, że znajdujesz odpowiednie wyrażenie, aby przekazać to, co próbujesz powiedzieć.

Na zakończenie chcielibyśmy powiedzieć naszym czytelnikom, że nie wszystkie memy muszą wywołać salwę śmiechu. Jednak nadal można ich używać w swoim kanale, relacjach i innych mediach społecznościowych, z którymi się komunikujesz i udzielasz się towarzysko. Czasami najdziksze rzeczy stają się najpopularniejszymi memami. I właśnie to jest tak fascynujące w całej kulturze memów.


Sekrety LinkedIn – Jak Wykorzystac Potencjal Swojego Profilu 1

Sekrety LinkedIn – Jak Zbudować Markę Osobistą

Poznaj strategie, które przekształcą Twój profil w potężne narzędzie networkingowe na LinkedIn.

Podobne wpisy