Przestarzałe porady YouTube, które powinieneś zignorować w 2023 roku
W szybko zmieniającym się świecie YouTube łatwo jest dać się ponieść najnowszym trendom i taktykom rozwijania kanału. Należy jednak pamiętać, że to, co działa dzisiaj, niekoniecznie musi działać w przyszłości. Mając to na uwadze, oto osiem porad YouTube, które należy zignorować.
1. Uruchamianie oddzielnego kanału dla Twoich filmów krótkometrażowych w YouTube
Niektórzy twórcy martwią się, że łączenie długich filmów z krótszymi zaszkodzi ich kanałowi. Ma to sens, gdy przestrzegasz najważniejszej zasady rozwoju YouTube: twórz filmy dla swoich odbiorców i nikogo więcej.
Nasuwa się pytanie: skoro widzowie wspierają Twoje filmy Short, dlaczego nagle mieliby chcieć długich? A jeśli obecnie podobają im się Twoje długie spodnie, dlaczego mieliby chcieć szorty?
Na szczęście jest to problem, którym nie musisz się już martwić. YouTube wypełnił lukę między długimi i krótkimi filmami, dzięki czemu mogą istnieć na tym samym kanale. Platforma będzie polecać Twoje longplaye, gdy ludzie będą oglądać Twoje Shorts, co pozwoli Ci rozwinąć kanał dzięki obu rodzajom treści.
Czytaj więcej: YouTube będzie polecać dłuższe filmy widzom filmów krótkometrażowych (aktualizacja algorytmu)
2. Przedstawianie się w każdym filmie
Nie ma nic złego w powiedzeniu „cześć” na początku filmu, ale staraj się nie przedstawiać siebie, swojego kanału ani swojej niszy za każdym razem. Gdy widz zna tę informację, powtarzanie jej mija się z celem.
Zamiast tego prowadź z wartość obiecałeś widzom, zanim kliknęli film. To może być główny pomysł lub fabuła, którą zobaczyli w Twoim tytule, miniaturze lub opisie filmu. W końcu po to przyszli!
Przeczytaj więcej: Wprowadzenia do YouTube – 8 sposobów na przyciągnięcie widzów w ciągu pierwszych 8 sekund
3. Skupienie się na tagach YouTube
Wiele osób myśli, że dodając tagi do filmu, uzyskuje więcej wyświetleń, ale tak nie jest. Tagi ułatwiają innym znajdowanie Twoich treści, zwłaszcza jeśli temat często zawiera błędy.
Dobrym przykładem są „Pomidory”. Wiele osób pomija literę E, wpisując „pomidory”, więc jeśli film dotyczy uprawy tego warzywa, możesz dodać typową literówkę (pomidory) jako tag.
Ogólnie rzecz biorąc, tagi odgrywają minimalną rolę w zwiększaniu liczby wyświetleń. Według YouTube tytuł, opis i miniatura filmu są najważniejsze przy odkrywaniu filmów.
4. Tylko tworzenie filmów do wyszukiwania w YouTube
Użytkownicy odkrywają filmy w wielu częściach aplikacji lub witryny YouTube. Strony wyszukiwania to tylko jedno z tych miejsc, więc nie musisz nadawać im priorytetu w stosunku do innych.
Twój film może pojawić się w…
- Przeglądaj funkcje
- Sugerowane filmy
- Strony kanałów
- Powiadomienia dla subskrybentów
- Playlisty
- Ekrany końcowe
- Ruch bezpośredni
- Ruch zewnętrzny
- Reklama w YouTube
- Inne funkcje YouTube
Jeśli więc tworzysz tylko filmy oparte na wyszukiwaniu, które opierają się na słowach kluczowych, tracisz mnóstwo wyświetleń. Wiemy to, ponieważ 70% wyświetleń na YouTube pochodzą z rekomendacji wideo!
Oznacza to, że lepiej jest tworzyć filmy, które uzupełniają popularne, wirusowe treści w Twojej niszy (dlatego YouTube poleca Twój film jako następny).
5. Zbyt wczesne próby zdobycia popularności
Popularność w YouTube przynosi wiele korzyści, takich jak przyciąganie nowych widzów i zwiększanie pewności siebie jako twórcy.
Ale nikt nie mówi o tym, jak te korzyści zamieniają się w niepowodzenia dla twórców, którzy nie są przyzwyczajeni do bycia wirusowymi. Mogliby spędzić miesiące próbując ponownie osiągnąć ten haj, a wszystko to przy kierowaniu do niewłaściwej publiczności i kreatywnym wypalaniu.
Dlatego popularność w YouTube jest przereklamowana. Oto główne powody:
- Bycie wirusowym uzależnia — presja, której nie potrzebujesz tak wcześnie.
- Poglądy nie zawsze pochodzą od „prawdziwych” odbiorców.
- Czasami wirowanie wiąże się z krytyką.
- Niektóre wirusowe trendy/wyzwania są ryzykowne.
- Stanie się wirusowym wypacza twoje postrzeganie ilości w stosunku do jakości.
- Mniej myślisz o swoich odbiorcach, a więcej o sobie.
Doświadczony twórca może się oprzeć tym rzeczom, ale jest to trudniejsze, gdy jesteś nowy w YouTube.
6. Robienie „Sub4Sub”, aby zdobyć więcej subskrybentów
Sub4Sub ma miejsce, gdy dwóch twórców subskrybuje swój kanał, aby zwiększyć ogólną liczbę subskrybentów. Brzmi to dość nieszkodliwie, ale jest to najgorsza rzecz, jaką możesz zrobić z dwóch powodów:
- To nie działa na dłuższą metę.
- jest przeciw Warunki korzystania z usługi YouTube.
Według YouTube nie wolno „powodować ani zachęcać do jakichkolwiek niedokładnych pomiarów rzeczywistego zaangażowania użytkowników w usługę, w tym poprzez płacenie ludziom lub zapewnianie im zachęt do zwiększania liczby wyświetleń, polubień lub niechęci do filmu, lub zwiększyć liczbę subskrybentów kanału…”
7. Tworzenie filmów dla algorytmu YouTube, a nie dla odbiorców
Niektórzy twórcy mają obsesję na punkcie pokonania algorytmu YouTube. Chcą poznać wszystkie wskazówki i sztuczki, dzięki którym film wideo będzie miał wysoką pozycję w rankingu i miliony wyświetleń.
Oczywiście nie ma „pobicia” algorytmu YouTube, ponieważ algorytm nie działa przeciwko nikomu ani czemuś. Jego jedynym zadaniem jest dopasowywanie widzów do odpowiednich filmów.
Jeśli dobrze znasz swoich odbiorców, po prostu twórz filmy, które chcą oglądać! Pozwala to algorytmowi YouTube — a dokładniej systemowi rekomendacji — wyświetlać te treści widzom.
Przeczytaj więcej: 5 sekretów algorytmu YouTube, o których nie wiedziałeś
8. Nie szukanie ofert marek jako mały twórca
Istnieje błędne przekonanie, że mali twórcy nie mogą zarabiać w YouTube, nie mówiąc już o zawieraniu umów z markami. Ale zgadnij co? Nie potrzebujesz milionów subskrybentów, aby pokazać marce, że jesteś warta swojej ceny. Twoim dowodem są odbiorcy, którzy podejmują działania, gdy ich o to poprosisz, na przykład gdy pobiorą e-booka lub klikną przycisk „Lubię to”.
Jeśli potrafisz wykazać się takim zaangażowaniem, następnym krokiem jest dotarcie do marek zgodnych z tematyką Twojego kanału. Będziesz chciał najpierw stworzyć zestaw multimedialny, a następnie przedstawić kilka pomysłów na to, jak zareklamować ich najnowszy produkt lub usługę.
Uważaj na porady YouTube
Jeśli chodzi o edukację w YouTube, są dobre rady, takie sobie rady i podejrzane wskazówki, które powodują zamknięcie Twojego kanału. Dlatego ważne jest, aby przeprowadzić badania. Szukaj wielu źródeł i stosuj się tylko do tych rad, które mają sens na Twoim kanale.
Chcesz więcej szczegółów? Ten film wyjaśnia więcej o najgorszych radach YouTube, które należy zignorować.