Strategia Ryanair w zakresie mediów społecznościowych – spostrzeżenia i porady

Strategia Ryanair w zakresie mediów społecznościowych – spostrzeżenia i porady

Jeśli jesteś fanem TikTok i węszysz za zabawnymi filmikami, które mogą wywołać kilka dobrych śmiechów, być może zapoznałeś się już z zabawnymi TikTokami Ryanaira. Jeśli nie, musisz je sprawdzić.

Będąc jednym z najbardziej znanych kont TikTok, filmy Ryanair na TikTok są solidnym dowodem na to, że autentyczność jest elementem numer jeden, który napędza sukces TikTok.

Pokazując ogromne umiejętności w tworzeniu angażujących treści w ramach budżetu, strategia TikTok Ryanair jest doskonałym źródłem inspiracji dla marek myślących o wskoczeniu na platformę.

Odkryjmy razem najskuteczniejsze taktyki, które przyniosły Ryanairowi popularność na TikTok!

1. Ryanair na TikTok
2. Strategia Ryanair na Instagramie

1. Ryanair na TikTok

Ryanair jako marka ma bardzo dobrze zdefiniowaną USP (unique selling proposition) – czyli oferowanie ultra-niskich cen lotów na całym świecie.

Po spojrzeniu na konto Ryanair na TikTok, staje się jasne jak słońce, że strategia Ryanair na TikTok jest pochodną i doskonale dopasowana do jego misji i mantry – że niezapomniane doświadczenia mogą być osiągnięte w równym stopniu przy pomocy budżetu.

Wbrew powszechnemu przekonaniu lub oczekiwaniom, nie ma potrzeby, aby marka inwestowała gigantyczny budżet marketingowy, aby stać się popularną na TikTok. Natomiast kreatywność jest koniecznością!

Sukces Ryanair na TikTok wynika ze zrozumienia, że autentyczność jest tym, co króluje w dzisiejszych czasach w mediach społecznościowych i skupia się na tworzeniu uczłowieczonych treści.

Zamiast forsować twardą sprzedaż, konto Ryanair na TikTok ma na celu tworzenie zabawnych i stymulujących treści, z którymi jego publiczność będzie współbrzmieć i angażować się.

@ryanair If only we could fly you to your door 😩 #ryanair ♬ gford._ gets no maidens – $avøry-$adisticpai

Filmy Ryanair na TikTok integrują zabawne filtry

Zamiast sięgać po wymyślne ustawienia lub drogie kolaboracje, strategia Ryanair na TikTok włącza proste i humorystyczne efekty, takie jak filtr twarzy samolotu, z którego filmy TikTok tej marki cieszą się złą sławą.

@ryanair Extortionate, truly despicable ik😫😷 #airline ♬ juniper is so awesome and sexy – ♡ juniper ♡

Tego typu mniej wypolerowane treści okazały się skuteczne dla Ryanair, ponieważ pomogły stworzyć ludzkie połączenie i relację z odbiorcami, skutecznie konturując unikalną osobowość marki.

@ryanair Co dalej? Kolejny gadający samolot? smh😷#ryanair #airline #europe #pleasestop ♬ oryginalny dźwięk – moschinodorito

Mając zupełnie inne podejście niż większość marek w swojej branży, śmiałość, oryginalność i pomysłowość Ryanair zostały bardzo docenione przez bazę użytkowników TikTok.

Te trzy kluczowe elementy strategii Ryanair na TikTok stanowiły fundamentalne filary jego sukcesu na TikTok, dzięki czemu marka stała się obecnie jedną z najbardziej znanych nazw na TikTok.

Z perspektywy wyników, konto Ryanair na TikTok nie tylko wyróżnia się z tłumu dzięki dużej bazie fanów i niesamowitemu wskaźnikowi oglądalności, ale także z punktu widzenia zaangażowania.

This is a pie chart showing how is the social engagement of Ryanair distributed.

Z zaangażowaniem przekraczającym średnie wartości TikTok – odnotowując średni wskaźnik zaangażowania przez odsłony na poziomie 9,6%, Ryanair jest idealnym przykładem tego, jak tanie, ale oryginalne kreacje mogą zmienić konto TikTok w gwiazdę.

Aby sprawdzić średnie wskaźniki zaangażowania TikTok dla różnych branż, możesz spojrzeć na nasze badanie porównawcze branży mediów społecznościowych tutaj!

Aby uzyskać bardziej dogłębne benchmarki branżowe, możesz zajrzeć i pobrać nasze kwartalne, bezpłatne raporty branżowe dotyczące mediów społecznościowych!

Dzięki rozpoznawalnym filmom wideo i markowym hashtagom TikTok, Ryanair zyskał ogromną świadomość marki po dołączeniu do sieci.

Here you can see Ryanair's most used hashtags on TikTok.

Taktyka marketingowa Ryanair na TikTok stanowi cenną lekcję dla marek myślących o wykorzystaniu TikTok, najnowszej i najszybciej rozwijającej się platformy mediów społecznościowych, na swoją korzyść.

Treści Ryanair na TikTok w dużej mierze opierają się na marketingu kontekstowym

Tym, co sprawia, że TikTok jest tak wymagającą platformą dla większości marek, jest konieczność tworzenia przyciągających uwagę treści w ciągu zaledwie kilku sekund.

Chociaż jest to dalekie od łatwego zadania, Ryanair udowadnia, że jest to możliwe.

Podczas dekonstrukcji stylu tworzenia filmów na TikTok przez markę, wychodzi na jaw schemat tworzenia oparty na trzech filarach: Filmiki Ryanair na TikTok są humorystyczne, opatrzone podpisami, a większość z nich nie przekracza dziesięciu sekund.

Jeśli chodzi o strategię kreatywną Ryanair dla swoich TikToków – marka często inspiruje się swoją społecznością i sytuacjami on-point stworzonymi w różnych momentach.

@ryanair I’ve been dropping so many hints, and you’re still not getting it 😫 #ryanair #bye #slayed ♬ original sound – videos

Zdobywanie wiedzy na temat bólów i niezadowolenia swoich klientów wyrażanych w komentarzach i recenzjach oraz zwracanie się do nich otwarcie w swoim sassy stylu, jest tym, co ukształtowało pikantną osobowość marki Ryanair, dzięki której marka zyskała sławę na TikTok.

2. Strategia Ryanair na Instagramie

Komunikując się na wszystkich kanałach social media marki, Ryanair zachowuje humorystyczny, a zarazem zadziorny ton, który charakteryzuje jego konto na TikTok.

Na Instagramie Ryanair poszedł na całość w stronę memów, podchodząc do tego typu treści i tematu w niemal wszystkich swoich kreacjach.

Here are some examples with the type of content that Ryanair posts on its Instagram account.

Przygwożdżenie na TikTok i nauczenie się, jak wykorzystywać treści wideo na swoją korzyść, dało Ryanairowi pewność, że spróbuje również zabawy z Reels, najnowszą i najmodniejszą funkcją Instagrama.

Rozszerzając swoją obecną strategię treści na Instagramie, Instagram Reels Ryanaira są tworzone z myślą o byciu krótkimi memami wideo, które przedstawiają typowe sytuacje podczas lotów.

Here are some example of Ryanair's Instagram Reels.

Końcowe przemyślenia

Prawdopodobnie najważniejszą lekcją dla marek zajmujących się obecnie marketingiem w mediach społecznościowych jest to, że lojalną społeczność buduje się poprzez posty napędzane emocjami.

Kluczowym wnioskiem ze strategii Ryanair w zakresie mediów społecznościowych byłoby podejście do treści jako twórcy, a nie marki, ponieważ może to zainspirować bardziej humanizowaną wizję i klimat.

Szczególnie istotne w przypadku TikTok, ale nie tylko – ludzie szukają rozrywki podczas przewijania swoich kont społecznościowych.

Dlatego treści, którym się to udaje, zawsze przyniosą lepsze rezultaty niż te nastawione na produkt i sprzedaż.

Powiązane artykuły:

Podobne wpisy