10 Hacków TikTok zwiększających zaangażowanie
Bez wątpienia TikTok nadal jest jedną z najmodniejszych obecnie platform mediów społecznościowych.
Problem polega na tym, że nigdy nie było bardziej wymagające, aby wyrobić sobie nazwisko na TikTok. A to z powodu stałego napływu nowych treści każdego dnia.
Jednak zwiększenie współczynnika zaangażowania może być jedną z najlepszych strategii rozszerzenia konta, tak aby algorytm TikTok pomógł Ci stać się bardziej widocznym.
Więc jeśli jesteś gotowy na sławę TikTok, musisz podnieść swoją grę!
Jak zhakować algorytm TikTok, aby zwiększyć zaangażowanie?
-
Jak obliczyć swój współczynnik zaangażowania na TikTok?
-
Wskazówki dotyczące zaangażowania na TikTok
2.1. Czerp inspirację od marek odnoszących sukcesy na TikTok
2.2. Zaplanuj swoją strategię słów kluczowych
2.3. Poznaj swoją publiczność i dbaj o to, by posty przychodziły
2.4. Współpracuj z influencerami
2.5. Promuj wzajemnie swoje filmy
2.6. Wykorzystaj funkcję Q&A w TikTok
2.7. Korzystaj z funkcji Odpowiedzi wideo TikTok
2.8. Wypróbuj funkcję TikTok Live Streams
2.9. Samodzielnie angażuj się w treści
2.10.Pamiętaj, aby pozostać relatywnym dla swojej społeczności -
Hacki TikTok i zasoby do mierzenia wydajności Twoich treści
1. Jak obliczyć swój współczynnik zaangażowania na TikTok?
Kluczem do zrozumienia mediów społecznościowych jest wskaźnik zaangażowania.
Obliczanie Twojego wskaźnika zaangażowania jest metodą oceny, jak odwiedzający reagują na publikowane treści; pokazuje, jak widzowie wchodzą w aktywną interakcję poprzez akcje, komentarze, polubienia lub inne reakcje.
Aby zobaczyć, jak dobrze sobie radzisz, możesz obliczyć swój średni wskaźnik zaangażowania na TikTok na wideo według wyświetleń.
Wszystko, co musisz zrobić, to wziąć całkowitą liczbę zaangażowań (polubień, komentarzy i udziałów) i podzielić sumę przez liczbę filmów na profilu. Następnie wynik podziel przez liczbę wyświetleń wideo i pomnóż wszystko przez 100.
2. Wskazówki dotyczące zaangażowania w TikTok
Co skłania wszystkich, od niezależnych twórców po znane marki, do poszukiwania większego zaangażowania użytkowników?
Mówiąc najprościej jak to możliwe, algorytm TikTok w dużej mierze zależy od zaangażowania.
Decydując o tym, które filmy mają zostać wypchnięte na stronę For You Twoich widzów, algorytm TikTok bierze pod uwagę kilka czynników. Te zmienne obejmują zaangażowanie użytkowników, takie jak polubienia wideo, akcje i śledzenie konta.
Algorytm TikTok może również wziąć pod uwagę metadane filmu – w tym podpis, dźwięk i hashtagi.
A według naszego badania benchmarków branży mediów społecznościowych, TikTok jest obecnie najbardziej angażującą platformą mediów społecznościowych.
Ze średnim wskaźnikiem zaangażowania na poziomie 5,96%, TikTok ma zdecydowanie najwyższy wskaźnik zaangażowania spośród wszystkich popularnych sieci mediów społecznościowych.
Co więc możesz zrobić, aby organicznie zwiększyć swoje zaangażowanie na TikTok?
2.1 Zainspiruj się od marek odnoszących sukcesy na TikTok
Jak z pewnością już wiesz, podglądanie tego, co robią Twoi konkurenci na mediach społecznościowych, jest jednym z najlepszych sposobów na czerpanie inspiracji i bycie na szczycie trendów.
Aby zapewnić naszym czytelnikom zasoby i przykłady tego, co działa na TikTok, zbadaliśmy strategie treści czterech znanych marek. Więc jeśli jesteś zainteresowany poznaniem, jak te marki są asami w grze na TikTok, możesz chcieć sprawdzić ich skuteczne taktyki i zrobić notatki:
Co łączy te marki?
Wszystkie mają swoją własną tożsamość w mediach społecznościowych.
Na TikTok prym wiedzie osobowość. Ponieważ jest to głównie społeczność twórców, która dzieli się autentycznymi treściami, bycie człowiekiem na TikTok jest konieczne dla marek, aby dopasować się do aplikacji.
2.2 Zaplanuj swoją strategię słów kluczowych
Planowanie swojego SEO dla treści pisanych, aby uplasować się w Google, jest podobne do projektowania tego dla Twoich mediów społecznościowych.
Używanie konkretnych słów kluczowych i hashtagów pomoże Ci zostać wybranym przez algorytm, dzięki czemu Twoje filmy będą widoczne dla większej liczby osób.
Aby pomóc algorytmowi TikTok zrozumieć Twoje wideo, najlepiej jest użyć miejsca na podpisy, aby opisać swój film i dodać słowa kluczowe do swojego postu. Pozostawienie całej tej potencjalnej przestrzeni pustej może zmniejszyć szansę na dotarcie do docelowej grupy odbiorców.
2.3 Poznaj swoją publiczność i utrzymuj posty w ruchu
Nawet jeśli nie musisz publikować postów codziennie, rozwój na TikTok wymaga ciągłego publikowania treści, tak jak na każdym innym portalu społecznościowym.
Im więcej treści publikujesz, tym większe prawdopodobieństwo, że ludzie znajdą Twoje klipy i wejdą z nimi w interakcję.
Ale nie zakładaj, że Twoja praca jest wykonana tylko dlatego, że opublikowałeś dużo treści.
Musisz zrozumieć swoich odbiorców i to, kiedy są najbardziej aktywni. Udostępnianie treści, gdy Twoja publiczność jest najbardziej aktywna, zapewni Ci najwięcej wyświetleń i zaangażowania.
Aby dowiedzieć się, jaki jest najlepszy czas na publikację, możesz sprawdzić analitykę wideo po opublikowaniu treści. Te spostrzeżenia mogą pomóc Ci dostrzec wzór zaangażowania użytkowników i ustalić harmonogram publikowania.
Ogólnie rzecz biorąc, publiczność TikTok jest najbardziej aktywna wcześnie rano i podczas wieczornych szczytów, w przeciwieństwie do idealnego czasu publikowania na Instagramie, który przypada na zwykły dzień roboczy od 9 do 5.
A jeśli kiedykolwiek utkniesz w martwym punkcie, jeśli chodzi o pomysły na publikację, możesz chcieć sprawdzić te 11 pomysłów na treści TikTok dla wszystkich firm.
2.4 Współpracuj z influencerami
Włączenie istotnych dla branży kluczowych liderów opinii do swoich filmów na TikTok to łatwy sposób na poszerzenie grona odbiorców. Ich fani mogą również polubić Twoje treści i zdecydować się na interakcję z nimi.
Możesz dotrzeć do kilku gwiazd TikTok i poprosić je o współpracę nad wyzwaniem wirusowym. Ta strategia jest popularna wśród twórców, ponieważ pozwala obu stronom zyskać na followersach drugiej strony.
Dodatkowo możesz wykorzystać funkcje Stitch i Duet w TikTok. Te wysoce angażujące narzędzia mogą przejść długą drogę w zwiększaniu wskaźników zaangażowania na TikTok.
Podczas gdy Duet pozwala na nadawanie swojego wideo obok oryginalnego, dzięki czemu można zsynchronizować działania lub odpowiedzieć w czasie rzeczywistym, Stitch po prostu umożliwia dodanie części wideo innej osoby do własnego.
W ten sposób możesz czerpać to, co najlepsze z partnerstwa z influencerami, nie opuszczając nawet swojego fotela.
2.5 Cross-promote your videos
Chociaż ten hack TikTok może wydawać się oczywisty, byłbyś zdumiony, jak niewielu marketerów go wdraża.
Jeśli chcesz zwiększyć liczbę wyświetleń wideo i zaangażowanie na TikTok oraz swoich odbiorców, musisz zwrócić uwagę na swoje konto.
Jak możesz to zrobić?
Dając znać swoim followersom na innych platformach social media, że jesteś aktywny również na TikTok.
Post z prostym podpisem „Hej, jestem na TikTok! Sprawdź moje fajne treści!” może zachęcić do większego zaangażowania oddanych followersów.
Postępując w ten sposób, unikniesz sytuacji, w której ludzie będą Cię szukać, a zamiast tego umieścisz swój TikTok tam, gdzie Twoja publiczność jest już obecna.
2.6 Wykorzystanie funkcji Q&A na TikTok
Wykorzystanie nowej funkcji Q&A w TikTok może pomóc w dostarczaniu istotnych treści swoim zwolennikom i zwiększyć interakcję.
Poprzez pole do przesyłania informacji użytkownicy mogą zadawać pytania; pytania te będą następnie wyświetlane na stronie twórcy. Autor może odpowiedzieć na przesłane pytania, zamieszczając film.
Wystarczy odwiedzić stronę ustawień i wybrać opcję „Narzędzia twórcy”, aby włączyć tę funkcję. Opcja Q&A może być aktywowana poprzez stuknięcie przycisku Q&A.
2.7 Używanie funkcji odpowiadania na wideo TikTok
Odpowiadanie na komentarze to świetny sposób na bezpośrednią interakcję z publicznością i zebranie autentycznych zwolenników na swoim koncie TikTok.
Korzystając z tej funkcji, możesz szybko zidentyfikować zainteresowania swoich odbiorców i tworzyć treści w oparciu o ich opinie.
Wystarczy wybrać wideo ze swojej biblioteki i kliknąć przycisk komentarza. Następnie wybierz komentarz, na który chcesz odpowiedzieć.
Po stuknięciu w czerwony symbol kamery wideo, który pojawi się w lewym rogu, Twoja odpowiedź zostanie natychmiast nagrana lub przesłana.
Aby zwiększyć zaangażowanie w Twoje treści po zakończeniu filmu, możesz dostosować pole komentarza i wyświetlić je na ekranie.
2.8 Try TikTok Live Streams
TikTok oferuje opcję transmisji na żywo podobną do innych serwisów społecznościowych, dzięki czemu użytkownicy mogą natychmiast wchodzić w interakcje ze swoimi fanami.
Nadawanie na żywo w serwisie TikTok to świetny sposób na zwiększenie interakcji z widzami, widoczności wideo i wiarygodności.
Dzięki funkcji strumienia na żywo w serwisie TikTok twórcy mogą wchodzić w interakcje ze swoimi zwolennikami, odpowiadając na ich pytania, dzieląc się informacjami i zachęcając ich do śledzenia swoich profili.
Większość użytkowników przed wejściem na żywo na TikTok zamieszcza post w feedzie, aby zaprosić swoich zwolenników do oglądania ich strumienia.
2.9 Samodzielne angażowanie się w treści
Naturalnie, jednym ze sposobów, aby stać się zauważonym i zwiększyć zaangażowanie jest samodzielna interakcja z treścią.
Użytkownicy uwielbiają czuć się docenieni i wysłuchani. Ludzie są bardziej skłonni do ponownego odwiedzenia Twojego konta w poszukiwaniu nowych treści, jeśli często się z nimi komunikujesz i angażujesz.
TikTokers zgłosili, że bardziej angażują się w marki, gdy zostawiają komentarze do postów innych osób. Co więcej, pozostawanie na szczycie komentarzy swoich filmów jest równie ważne.
Dodatkowo, możesz również wystosować zaproszenie do zgłaszania pomysłów na treści, które mogą zainteresować Twoich odbiorców. Dlatego praca z ich sugestiami może również zapewnić, że Twoje wysiłki marketingowe będą zgodne z oczekiwaniami Twoich odbiorców.
2.10 Pamiętaj, aby pozostać relatywnym dla swojej społeczności
Znalezienie istniejących społeczności, z którymi można wejść w interakcję na wszystkich mediach społecznościowych jest kluczowe, ale algorytm TikTok czyni to jeszcze bardziej.
Użytkownicy TikTok spędzają większość czasu na zakładce For You odkrywając relatywne treści, w przeciwieństwie do innych sieci społecznościowych, gdzie użytkownicy spędzają dużo czasu na interakcji z profilami, które już śledzą.
Sztuczne i oskryptowane treści mogą nie zwiększyć wskaźników zaangażowania TikTok, ponieważ użytkownicy nie są już tylko podekscytowani i zainteresowani zwykłymi reklamami. Standardowe wideo z synchronizacją ruchu warg nie będzie już po prostu robić sztuczki.
Twoi widzowie oczekują, że będziesz występował jako autorytet w swojej dziedzinie.
Mniej prawdopodobne jest, że zobaczysz wzrost interakcji, jeśli Twoje filmy nie przyniosą żadnej wartości lub nie zabawią Twoich widzów.
Aby zwiększyć swój współczynnik zaangażowania na TikTok, będziesz musiał publikować oryginalne, autentyczne i warte uwagi informacje. Jeśli użytkowników przyciągnie Twoja prawdziwa twarz i autentyczna osobowość, wskaźniki interakcji wzrosną w mgnieniu oka.
3. TikTok hacks i zasoby do pomiaru wydajności Twoich treści
Podjęcie audytu TikTok jest doskonałą metodą, aby zobaczyć, czy jesteś na tempo, aby osiągnąć cele firmy.
A zaangażowanie jest bez wątpienia jedną z metryk TikTok, które powinieneś uwzględnić w swoim miesięcznym raporcie wydajności TikTok. W ten sposób możesz ocenić wzrost i określić, czy Twoje treści działają.
A zaangażowanie możesz mierzyć na dwa sposoby.
Na początek możesz użyć TikTok Analytics, aby ocenić sukces swojej strategii w mediach społecznościowych i określić rodzaj treści, które mogą przynieść Ci największe rezultaty.
Załóżmy jednak, że szukasz narzędzi analitycznych, które są bardziej wszechstronne i integrujące niż te, które zapewnia aplikacja. W takim przypadku możesz chcieć zbadać te 9 narzędzi analitycznych TikTok dla udanej strategii mediów społecznościowych.
Po rozpoczęciu publikowania treści na TikTok, bądź konsekwentny.
Aby uzyskać doskonałą wydajność treści, upewnij się, że Twoje filmy TikTok są zabawne i mają najwyższą możliwą jakość. W ten sposób możesz szybko stać się wyróżnionym użytkownikiem na stronie TikTok For You i zwiększyć swoje ogólne zaangażowanie.
Ostatnie przemyślenia
TikTok jest platformą typu content-first.
Nie zawsze musisz starać się zdobyć fanów na TikTok, aby Twoja praca została zauważona. Skupienie interfejsu użytkownika na odkrywaniu treści prowadzi do wysokiego zaangażowania i wyświetleń wideo.
Tak więc, jakość Twoich treści i wartość, jaką wnoszą one do Twojej społeczności, to rzeczy, które ostatecznie zwiększą Twoje zaangażowanie i pomogą podnieść świadomość marki.
A jeśli postęp wydaje się wolniejszy niż przewidywany, pamiętaj, że każdy ma tłum czekający na relację i interakcję z jego treścią. To tylko kwestia czasu, aż znajdziesz swoją.
Więcej na ten temat:
2 komentarze
Możliwość komentowania została wyłączona.