Co to jest oszustwo Venmo na Facebooku Marketplace? Co to jest oszustwo venmo na facebooku marketplace

Co to jest oszustwo Venmo na Facebooku Marketplace?

Kradzież tożsamości szerzy się na platformach handlowych online, a Facebook Marketplace nie jest wyjątkiem. Oszuści przejmują legalne konta użytkowników, aby dodać autentyczności do swoich oszustw.

Co to jest oszustwo Venmo na Facebooku Marketplace? Venomancer

Płatność za pomocą usług natychmiastowych transakcji jest najłatwiejszą metodą płatności. Istnieje wiele znanych usług przesyłania pieniędzy peer-to-peer, takich jak Venmo, które są używane na rynku Facebooka. Ale stwarzają pewne potencjalne zagrożenie dla ich użytkowników.

W tym artykule porozmawiamy o najczęstszych oszustwach Venmo i o tym, jak im zapobiegać.

Czy korzystanie z Venmo na Facebooku Marketplace jest bezpieczne?

„Kupujący” na portalu Facebook Marketplace prosi o zapłatę za pomocą Venmo. Jeśli sprzedawca wyrazi zgodę, płatność następuje w kilku ratach, które kosztują mniej niż 100 USD. Oczywiście sprzedawca nie podejrzewa kupującego, gdy pieniądze zaczną napływać.

Ale ponieważ te transakcje są nieodwracalne, idealnie nadają się do różnych oszustw. Jeśli sprzedajesz coś w portalu Facebook Marketplace, uważaj na potencjalnych oszustów podających się za zainteresowanych kupujących. Aby uniknąć stania się ofiarą tych samych złośliwych praktyk, musisz poznać sztuczki stosowane w Venmo.

Sprzedawanie czegoś zupełnie obcemu człowiekowi

Zawsze dokładnie sprawdzaj, komu sprzedajesz na Venmo. Oszuści mogą poprosić Cię o dostarczenie towarów lub usług bez dokonania uzasadnionej płatności. Mogą przesyłać zrzuty ekranu fałszywych wiadomości e-mail lub używać skradzionych informacji o koncie bankowym lub karcie kredytowej. Mogą również twierdzić, że wysłali Ci płatność, która nie trafi na Twoje konto Venmo, dopóki nie wyślesz przedmiotu i nie opublikujesz instrukcji wysyłki.

Przepłacanie za produkt

Powszechne oszustwo Facebook Marketplace polega na tym, że kupujący wysyła sprzedawcy fałszywy czek na kwotę wyższą niż ostateczna cena transakcji. Na przykład wysyłają ci 250 $, mimo że towary, które sprzedajesz, kosztują tylko 200 $. Oszuści twierdzą, że jest to błąd lub że pieniądze są przeznaczone na wysyłkę. Następnie spróbują przekonać sprzedawcę, aby użył Venmo do zwrotu tej nadpłaty. Jeśli sprzedawca się na to nabierze, wyśle ​​oszustom pieniądze, tylko po to, by pierwszy czek został odrzucony.

Ulepszenie konta firmowego

Kupując coś od ciebie, oszust może poprosić o płatność za pośrednictwem Venmo. Po uzyskaniu Twojego adresu e-mail wyślą Ci fałszywą odpowiedź, podszywając się pod platformę płatniczą.

Wiadomość e-mail informuje odbiorcę, że kupujący użył konta firmowego do wysłania płatności. Dlatego kupujący powinien uiścić dodatkową opłatę, aby otrzymać płatność. Następnie proszą o uaktualnienie konta i zwrot klientowi rzekomej opłaty za uaktualnienie. Oczywiście masz motywację do jak najszybszego ukończenia tego procesu, aby otrzymać nadchodzącą płatność.

Ponadto oszukańczy e-mail będzie wywierał presję na sprzedawcę, aby natychmiast wysłał pieniądze. Wiele osób popełnia błąd, nie weryfikując autentyczności wiadomości e-mail.

Kiedy sprzedawca zwraca nadwyżkę środków, zdaje sobie sprawę, że oszust nigdy nie wysłał żadnych pieniędzy. Niestety, oszust zniknął w tym momencie.

Jak uniknąć oszustw Venmo

Istnieją różne sposoby uniknięcia oszustw na Venmo:

  • Nigdy nie ufaj komuś, kto chce ci przepłacić. Kupujący, którzy oferują więcej niż cena wywoławcza, powinni być powodem do niepokoju, chyba że przedmiot jest rzadki i jest na niego popyt. Jeśli ktoś prześle Ci więcej pieniędzy, niż prosiłeś, potraktuj to jako znak ostrzegawczy.
  • Dokładnie sprawdź adresy e-mail. Zweryfikuj adres e-mail, jeśli uważasz, że otrzymałeś wiadomość od Venmo lub innej aplikacji płatniczej. Oszuści używają fałszywych adresów e-mail, które przypominają prawdziwe.
  • Zapoznaj się z warunkami korzystania z aplikacji płatniczych przed ich użyciem. Jeśli ktoś powie, że potrzebujesz konta firmowego, aby akceptować płatności, możesz to potwierdzić, odwiedzając oficjalną stronę aplikacji lub kontaktując się z obsługą klienta. Aby oszukać swoje ofiary, oszuści często tworzą fałszywe polisy ubezpieczeniowe.
  • Poinformuj Facebook Marketplace o oszustwach. Zgłoś sprzedawcę, który próbuje popełnić oszustwo. Twoje zgłoszenie może służyć jako zabezpieczenie dla innych łatwowiernych sprzedawców.
  • Ogranicz swoje transakcje do osób, które znasz i którym ufasz. Zawsze dokładnie sprawdzaj profil osoby lub skontaktuj się z nią, aby dowiedzieć się, czy otrzymana od kogoś dziwna prośba jest uzasadniona.
  • Nie klikaj linków w e-mailach lub SMS-ach, które otrzymujesz niespodziewanie. Te linki to zazwyczaj oszustwa.
  • Nigdy nie wprowadzaj swoich danych logowania Venmo nigdzie indziej niż na Venmo.com i aplikacji Venmo. Może się zdarzyć, że wpiszesz swoje dane logowania w aplikacji innej firmy, która ukradnie Twoje dane osobowe.
  • Nie udostępniaj informacji o koncie Venmo w mediach społecznościowychz wyjątkiem oficjalnych kont Venmo.

Dodatkowe często zadawane pytania

Zostałeś oszukany: co teraz?

• Jeśli uważasz, że padłeś ofiarą oszustwa Venmo, powinieneś natychmiast powiadomić o tym dział pomocy Venmo Security. Przestań komunikować się z oszustem.

• Jeśli poniosłeś stratę finansową, powinieneś powiadomić o tym fakcie Federalna Komisja Handlu (FTC) i Centrum skarg dotyczących przestępstw internetowych (IC3).

• Musisz zmienić hasło do swojego konta Venmo.

• Należy również podjąć środki ostrożności w celu zabezpieczenia innych kont. Wybierz specjalne hasło o długości co najmniej 12 znaków. Używaj innego hasła do każdego konta. Przechowuj wszystkie swoje hasła w menedżerze haseł.

• Zainwestuj w bezpieczny telefon, aby uniknąć przyszłych problemów z bezpieczeństwem.

Czy mogę odzyskać swoje pieniądze?

Jeśli padniesz ofiarą oszustwa, będziesz chciał jak najszybciej odzyskać swoje pieniądze. Niestety nie można anulować płatności dokonanej na istniejące konto Venmo, niezależnie od tego, czy jest to część oszustwa, czy nie. Zwykłą praktyką jest wysłanie prośby o zwrot pieniędzy na konto, na które wysłałeś pieniądze, a następnie oczekiwanie na zwrot pieniędzy. Wsparcie Venmo może cofnąć płatność tylko wtedy, gdy odbiorca wyrazi na to zgodę, jeśli jego konto ma dobrą opinię i jeśli pieniądze są nadal dostępne. Płatność nie może zostać cofnięta przez Venmo Support na żądanie nadawcy.

Bądź bezpieczny i świadomy

Venmo pozwala przyjaciołom i rodzinie przesyłać sobie pieniądze. Jego konta nie mają być rozwiązaniem do płatności online dla małych firm. Ale nadal możesz świetnie się bawić robiąc zakupy w Facebook Marketplace dzięki praktycznej usłudze płatności oferowanej przez Venmo. To oczywiście zakładając, że jesteś świadomy sztuczek, których używają oszuści, aby Cię oszukać. Zanim podejmiesz nieodwracalną decyzję o wysłaniu pieniędzy potencjalnemu oszustowi, skontaktuj się ze swoim bankiem lub aplikacją Venmo.

Czy uważasz, że padłeś ofiarą oszustwa Facebook Marketplace? Co z tym zrobiłeś? Daj nam znać w sekcji komentarzy poniżej.

Podobne wpisy