Czy Google karze artykuły AI?
Wraz z pojawieniem się wielu narzędzi do pisania AI, takich jak ChatGPT i Jasper AI, możesz się zastanawiać: czy Google karze artykuły AI?
Biorąc pod uwagę, że te nowe boty AI mogą pisać artykuły w ułamku czasu, jaki zajęłoby to człowiekowi, dyskusja na temat stanowiska Google w tej sprawie narasta. Czy naprawdę może istnieć kara za użycie sztucznej inteligencji do napisania artykułu?
W przeszłości Google karał witryny za umieszczanie ogólnych, niskiej jakości treści generowanych przez sztuczną inteligencję – i dzięki niebiosom tak się stało.
W tamtych czasach niektórzy specjaliści SEO używali sztucznej inteligencji do manipulowania algorytmem rankingowym Google. Osiągnęli to, umieszczając na swoich stronach fragmentaryczne treści, co skłoniłoby Google do przyznania ich artykułom najwyższych pozycji.
Jednak w miarę upływu czasu gigant technologiczny zmienił swoje stanowisko. Google nie karze wszystkich treści generowanych przez sztuczną inteligencję, teraz zamiast tego celuje i karze tylko „spamowe treści generowane automatycznie”.
Biorąc pod uwagę, że firma zajmująca się mediami cyfrowymi, Buzzfeed, ogłosiła, że będzie integrować treści generowane przez sztuczną inteligencję w swojej witrynie, wydaje się, że zmiana Google była nieunikniona.
Od tego czasu Google zaktualizował swoje Dokumentacja Search Essentials zawierać szczegółowe informacje na temat tego, co rozumieją przez „spamowe” treści.
W sekcji „Spamowe treści generowane automatycznie” stwierdzają, że należy unikać „tekstu generowanego przez zautomatyzowane procesy bez względu na jakość lub wygodę użytkownika”.
Obejmuje to oczywiście artykuły generowane przez sztuczną inteligencję. Jeśli więc obawiasz się ukarania przez Google, upewnij się, że tekst wygenerowany przez sztuczną inteligencję nie należy do kategorii spamu.
Jeśli potrzebujesz dodatkowej gwarancji, Public Liaison for Search, Danny’ego Sullivana, napisał również na Twitterze, że firma nie jest przeciwna treści AI. W rzeczywistości są one skierowane tylko przeciwko treściom AI, które nie uwzględniają użytkownika.
Czy treść AI jest szkodliwa dla SEO?
Jak można się spodziewać, wszystko ma swoje plusy i minusy. Czy zatem treść AI jest szkodliwa dla SEO? Rzecz w tym, że artykuły generowane przez sztuczną inteligencję nie zawsze są przyjazne dla SEO.
Niekoniecznie będą zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek ani bogate w słowa kluczowe. Jeśli jednak przed opublikowaniem zredagujesz i zoptymalizujesz treści generowane przez sztuczną inteligencję, możesz złagodzić większość tych problemów.
Końcowe przemyślenia
Można śmiało powiedzieć, że Google nie jest całkowicie przeciwny artykułom generowanym przez AI. Jeśli zdecydujesz się zintegrować sztuczną inteligencję ze swoją witryną, ważne jest, aby upewnić się, że jest ona zgodna z wytycznymi Google dotyczącymi treści spamerskich.
Jeśli uznasz ten artykuł za przydatny, przeczytaj Jak możesz uzyskać dostęp do sztucznej inteligencji Google Bard?
Z pewnością Cię zainteresuje:
- Korespondencja seryjna Gmaila w 2023 r.: ostateczny przewodnik To jest kompletny przewodnik po korespondencji seryjnej z Gmaila w...
- 60 najlepszych DARMOWYCH kursów online z certyfikatami (2023) Bezpłatne certyfikaty online nie tylko poszerzają Twoje umiejętności i wiedzę,...
- Jak pozbyć się strony Google Discover na telefonie z Androidem Strona Google Discover to kluczowa część ekranu głównego telefonu z...
- Jak używać TikTok SEO do zwiększania swojej publiczności Co łączy TikTok, Google i innych? Oba są firmami o...