Parametry UTM: czym są i jak ich używać do śledzenia marketingu online Parametry utm czym sa i jak ich uzywac do sledzenia

Parametry UTM: czym są i jak ich używać do śledzenia marketingu online

W dzisiejszych czasach marketerzy online potrzebują sposobu na mierzenie danych, aby ocenić sukces i określić, które kampanie działają, a które nie. Unikalny kod na końcu adresu URL zawiera rozwiązanie. Dzięki parametrom UTM możesz dokładnie określić wpływ swoich kampanii i zobaczyć, które inicjatywy marketingowe zyskują na popularności.

W tym artykule dowiesz się, czym są parametry UTM i jak zastosować je w działaniach marketingowych online.

Co to są parametry UTM?

Z definicji UTM oznacza moduł śledzenia Urchin. Urchin to firma programistyczna, którą Google kupiło w 2005 roku. Opracowane przez nią oprogramowanie śledzące posłużyło za podstawę tego, co obecnie znane jest jako Google Analytics.

Aby filtrować i identyfikować ruch online na określonym poziomie, parametry UTM to tagi, które stosujesz do adresu URL. Tagi są natychmiast dostarczane z powrotem do profilu Google Analytics Twojej witryny za każdym razem, gdy użytkownik kliknie ten link.

Rodzaje parametrów UTM

Parametry UTM: czym są i jak ich używać do śledzenia marketingu online Utm parameters

Źródło kampanii

Aby oznaczyć i zidentyfikować źródło ruchu użytkowników, często używany jest parametr utm_source. Możesz to interpretować na wiele sposobów, ale Google sugeruje użycie parametru source do identyfikacji pochodzenia ruchu.

  • Wymagane przez śledzenie UTM Google Analytics
  • Przykłady UTM: facebook, twitter, blog, newsletter itp.
  • Kod UTM: utm_source
  • Przykładowy kod UTM: utm_source=facebook

Medium kampanii

Parametr utm_medium służy do tagowania i identyfikowania medium, z którego pochodzi ruch, takiego jak e-mail, media społecznościowe, CPC i inne.

  • Wymagane przez śledzenie UTM Google Analytics
  • Przykłady UTM: cpc, organic_social
  • Kod UTM: utm_medium
  • Przykładowy kod UTM: utm_medium=społeczny

Nazwa kampanii

Konkretna kampania Twojego adresu URL otagowanego UTM jest identyfikowana przez parametr utm_campaign. Może to być promocja sprzedaży, kampania budowania linków lub wprowadzenie nowego produktu. Cokolwiek to jest, możesz wybrać unikalny kod lub tag, aby go śledzić.

  • Wymagane przez śledzenie UTM Google Analytics
  • Przykłady UTM: summer_sale, free_trial
  • Kod UTM: utm_campaign
  • Przykładowy kod UTM: utm_campaign=letnia_wyprzedaz

Okres kampanii

Zazwyczaj kampania PPC ma miejsce, gdy parametr utm_term jest używany do kategoryzowania i śledzenia skuteczności reklam/ścieżek według każdego słowa kluczowego.

  • Opcjonalne i używane do śledzenia płatnych kampanii
  • Przykłady UTM: social_media, video_games
  • Kod UTM: utm_term
  • Przykładowy kod UTM: utm_term=gry_wideo

Treść kampanii

Parametr utm_content jest szczególnie przydatny do przeprowadzania testów A/B wezwań do działania (CTA). Aby określić, które wezwanie do działania działa najlepiej, każde wezwanie do działania powinno mieć inny parametr utm_content.

  • Opcjonalne i używane do śledzenia płatnych kampanii
  • Przykłady UTM: video_ad, text_ad, blue_banner, green_banner
  • Kod UTM: utm_content
  • Przykładowy kod UTM: utm_content=reklama_wideo

Jak dodać kody śledzenia UTM za pomocą uproszczonego

Z Uproszczony, możesz użyć linków UTM, aby śledzić, skąd pochodzi ruch. Możesz to zrobić w kalendarzu treści.

Oto jak to zrobić:

1. Otwórz pasek boczny w kalendarzu treści.

2. Wybierz żądane konto, a następnie wybierz przycisk „Ustawienia konta”.

3. Przejdź do zakładki „Łącza UTM”.

4. Zaznacz pole „Kody UTM włączone”.

5. Z Twojego postu w mediach społecznościowych Simplified automatycznie wygeneruje dla Ciebie kod UTM.

6. Przejdź do zakładki „Ogólne”.

7. Zaznacz pole „Włączone krótkie linki”.

8. Kliknij „Zapisz”, a wszystko zostanie automatycznie zaktualizowane.

Jak zaimplementować linki UTM w rzeczywistym poście

Parametry UTM: czym są i jak ich używać do śledzenia marketingu online Screenshot 2022 06 28 at 10.55.32 am

Teraz, gdy masz kod UTM, nadszedł czas, aby umieścić go w poście Uproszczony.

1. Rozpocznij nowy post w kalendarzu treści.

2. Upewnij się, że wybrany kanał mediów społecznościowych jest włączony.

3. Umieść link w swoim podpisie.

4. Zaplanuj swój post.

5. Sprawdź swój post i zobacz, czy zadziałał skracacz linków UTM.

6. Kliknij link, skopiuj go i wklej w pasku wyszukiwania, a zobaczysz długi link UTM.

Jak śledzić kody śledzenia UTM za pomocą narzędzi analitycznych

  1. Skorzystaj z tego samego długiego łącza UTM.
  2. Przejdź do Google Analytics i śledź swoje kody UTM.
  3. Otwórz panel analityczny.
  4. Sprawdź swój status, klikając „Pozyskiwanie”, następnie „Cały ruch”, a następnie wybierając zakładkę „Źródło/Medium”.
  5. Google automatycznie pokaże wszystkie wygenerowane przez Ciebie kody UTM oraz źródło ruchu.

Tworzenie własnych parametrów UTM

Jeśli cała struktura adresu URL z tagami UTM jest dla Ciebie zadziwiająca, istnieje sposób na łatwe ich skonfigurowanie. Możesz użyć Narzędzie do tworzenia adresów URL kampanii z Google Analytics.

W przypadku reklamowych adresów URL podaj unikalne parametry kampanii. Dzięki temu uzyskasz informacje i dane dotyczące kampanii.

Parametry UTM: czym są i jak ich używać do śledzenia marketingu online Campaign url builder
za pomocą Google Campaign URL Builder

Opcje tworzenia adresów URL z parametrami UTM:

  • Ręcznie
  • Korzystanie z generatora adresów URL, ale upewnij się, że używasz właściwego.

o Aby utworzyć adresy URL witryn internetowych, użyj narzędzia do tworzenia adresów URL kampanii Google Analytics.

o Aby utworzyć łącza do aplikacji w sklepie Google Play, użyj Google Play URL Builder.

o Aby utworzyć adresy URL do aplikacji w sklepie Apple App Store, użyj narzędzia do tworzenia adresów URL śledzenia kampanii w systemie iOS.

Rozwijaj swoją firmę dzięki płynnemu zarządzaniu mediami społecznościowymi

Z Uproszczony, możesz teraz umieszczać parametry UTM w swoich postach w mediach społecznościowych. To wszechstronne narzędzie marketingowe nie tylko pomoże Ci projektować wizualizacje, pisać treści, edytować filmy i publikować posty na jednej platformie; ale może również śledzić ruch online!

Rozpocznij za darmo

Publicaciones Similares