TikTok Trendy, które marketerzy powinni wypróbować w 2023 r

TikTok Trendy, które marketerzy powinni wypróbować w 2023 r

W dzisiejszych czasach TikTok jest najnowszym, najfajniejszym dzieckiem w okolicy.

Jego edgy vibe wziął krajobraz mediów społecznościowych przez burzę i wygrał nad cyfrowymi tubylcami Gen Z i Millennials w mgnieniu oka.

Nawet jeśli w swoich pierwszych dniach, to mogło wydawać się tylko przelotnym trendem, teraz jest jasne, że TikTok jest tutaj, aby pozostać, i to na dłuższą metę.

Widząc jego rosnącą popularność, coraz więcej marek wydaje się podejmować wyzwanie eksperymentowania z nowymi wodami i zacząć tworzyć obecność na TikTok.

I tak zastanawiamy się, gdzie zmierza marketing TikTok? Jakie są te trendy TikTok, które pozwolą wyraźnie odróżnić zwycięzców od nie tak udanych marek na TikTok w 2023 roku?

Dowiedzmy się!

Trendy TikTok na 2023 rok

1. Stitch i Duety są na fali wznoszącej
2. Sesje na żywo zyskują na popularności
3. Marki będą bardziej eksperymentować z reklamami TikTok
4. Autentyczność jest kluczem
5. Jak przyspieszyć odkrywanie trendów TikTok

1. Stitch i Duety są na fali wznoszącej

Jeśli do tej pory nie miałeś okazji bawić się z TikTok, powinieneś wiedzieć, platforma oferuje nieskończone możliwości pokazania swojej kreatywnej strony.

Możesz czerpać inspirację z istniejących treści na platformie i zamienić je w nowe z twistem.

Dzięki zabawnym i innowacyjnym funkcjom platformy, jeśli chodzi o kreatywność, niebo jest ograniczone.

Jednym z najbardziej trendowych TikToków, które zobaczysz przewijając trochę przez swój kanał TikTok będzie Stitch i TikTok Duets.

Teraz nie ma potrzeby, aby się przestraszyć, jeśli nie słyszałeś tych nazw wcześniej. Ale możesz być zaskoczony odkryciem, że już znasz te nowe formy treści wideo.

Szanse są dość wysokie na to, że jedna lub dwie z nich wyskoczą w Twoim feedzie TikTok, gdy następnym razem otworzysz aplikację.

Stworzone w klasycznym znaku towarowym TikTok, są dość łatwe do rozpoznania.

TikTok Stitch to funkcja, która pozwala użytkownikom na wzięcie krótkiego fragmentu filmów innych osób i włączenie go do własnych filmów TikTok.

@tiktok

Now Introducing: STITCH! Stwórz najlepszą kolaborację z ulubionymi twórcami 🎬

♬ oryginalny dźwięk – TikTok

Oczywiście funkcja Stitch w TikTok nie wybiera losowo filmów, które inni użytkownicy mogą włączyć do swoich własnych treści.

Funkcję Stitch można włączyć lub wyłączyć i przełączyć w dowolny sposób dla każdego przesłanego filmu. Jest to jeden inteligentny sposób, który TikTok opracował, aby pomóc użytkownikom zyskać więcej ekspozycji.

„Stitch jest sposobem na reinterpretację i dodanie do treści innego użytkownika, budując na jego historii.

Każde wideo wykonane za pomocą Stitch przypisuje oryginalnego twórcę w podpisie nowego wideo, a atrybut podpisu łączy się bezpośrednio z oryginalnym, przyciętym wideo.” – TikTok Company

Z kolei duety TikTok – choć podobne – to nie do końca to samo.

To narzędzie również pozwala na wykorzystanie filmów TikTok innych osób, ale w innym formacie. W duecie TikTok można umieścić własne wideo obok oryginalnego, przy czym oba odtwarzane są w tym samym czasie.

Korzystając z tego formatu podzielonego ekranu, wygląda na to, że ludzie mogą odpowiedzieć na wideo TikTok własną treścią – którą mogą udostępnić na własnym profilu TikTok.

@charlidamelio #duet z @charlidamelio ♬ oryginalny dźwięk – ✨Galaxy_Melodies✨

„Duety pozwalają na tworzenie nowych i unikalnych treści we współpracy z twórcami na całej platformie.

Nowe układy otwierają drzwi do wszelkiego rodzaju kreatywności. Czy to obok siebie, czy z góry na dół, użytkownicy mogą znaleźć nowe sposoby interakcji z filmami i ponownie wymyślić istniejące treści z całego TikTok.” – TikTok Company

Po pokryciu wszystkich aspektów informacyjnych związanych z tymi nowymi funkcjami TikTok, nadszedł czas, aby zobaczyć, dlaczego są one umieszczane wśród nadchodzących gorących trendów TikTok na 2023 rok.

Zobaczmy…czy wiesz, że 43% zaangażowanych użytkowników TikTok przesłało do tej pory wideo „Duet”?

Czy spodziewałeś się tego?

Jak możesz sobie wyobrazić, funkcje TikTok takie jak Stitch i Duety są jednymi z najpopularniejszych trendów TikTok dzięki ich zdolności do zwiększenia świadomości marki firmy do niezwykłych poziomów.

Każde wideo stworzone w wyzwaniu przekazuje autorytet początkowemu twórcy, co może oznaczać ogromną ekspozycję.

I oczywiście świadomość marki nie jest jedyną korzyścią, jaką marki mogą uzyskać dzięki dostosowaniu się do najnowszych trendów TikTok i rozpoczęciu eksperymentowania z tymi funkcjami.

Wystarczy spojrzeć na zaangażowanie, jakie Puma wzbudziła dzięki jednemu Stitchowi TikTok.

@puma 🚨BAKERS, ARTISTS, & BARISTAS🚨 Can you recreate the PUMA logo like @1leogonzalez ♬ TWINS – Kaygon

Zasięg i zaangażowanie to również dwa główne cele, o które zazwyczaj walczą managerowie mediów społecznościowych.

Dlatego wskoczenie na pokład i dobre wykorzystanie tych wirusowych trendów TikTok może być złotym biletem dla niektórych firm w 2023 r.

2. Sesje na żywo zyskują na popularności

Treści wideo to przyszłość marketingu w mediach społecznościowych. Nie ma co do tego wątpliwości.

I nie tylko zwykłe filmy stały się obecnie masowo popularne, ale również filmy na żywo.

Według naszego badania filmów na Facebooku, konsumpcja treści wideo na żywo podwoiła się w ciągu ostatniego roku, co stało się prawdopodobnie na wszystkich platformach mediów społecznościowych, które ułatwiają treści wideo.

TikTok również podkreślił znaczenie sesji na żywo w celu utrzymania zaangażowania użytkowników w sieciach społecznościowych. Po pierwsze, wprowadzając funkcję i przycisk „Live” w samej platformie, a po drugie, wymyślając wiele nowych i pomysłowych sposobów wykorzystania filmów na żywo przez twórców platformy.

This is a display of where the TikTok live feature is placed inside the platform.

Aby podkreślić najnowsze trendy wideo TikTok, należy również wspomnieć, że sama firma stwierdziła, że „liczba osób przechodzących na żywo i liczba osób oglądających filmy na żywo podwoiła się w ciągu ostatniego roku”, według TechCrunch.

Po obejrzeniu wielu zmian i planów na przyszłość, jakie przygotowała platforma, można śmiało powiedzieć, że TikTok nie boi się eksperymentować.

Sądząc po obecnych trendach TikTok, można powiedzieć, że platforma wyniosła treści wideo na zupełnie nowy poziom.

Czerpiąc inspirację z przełomów, jakie wszystkie inne platformy social media miały w przeszłości i wszystkich innowacyjnych funkcji, które wypuściły, TikTok wydaje się być zdeterminowany, aby zebrać je wszystkie pod jednym dachem.

Here is the announcement tiktok posted on Twitter about introducing new live features that are likely to become the hottest TikTok trends.

Wśród ostatnich trendów TikTok jest wprowadzenie i konsumpcja wydarzeń na żywo TikTok.

Zaprojektowane na wzór wydarzeń Facebooka – twórcy TikTok mogą zaplanować wydarzenie, dla którego followersi konta otrzymają powiadomienie i przypomnienie, kiedy wydarzenie na żywo ma się rozpocząć.

Widoczność tej nowej funkcji jest również zwiększona przez inne możliwe działania promocyjne.

Twórcy mogą również udostępnić wydarzenie poprzez wiadomości w aplikacji lub promować je za pomocą wideo TikTok przy użyciu naklejki odliczającej na żywo.

I jeśli przypadkiem myśleliście, że to wszystko z nowych funkcji TikTok, pomyślcie jeszcze raz.

Wśród najnowszych trendów TikTok, jest również współgospodarzenie filmów na żywo.

Dobrym wskaźnikiem, że filmy na żywo są jednymi z najpopularniejszych trendów na TikTok jest przyszła ekspansja tej najnowszej funkcji.

Współorganizowane filmy na żywo były początkowo zaprojektowane do obsługi tylko jednego współgospodarza, a wkrótce po jej wdrożeniu TikTok zaczął rozważać testowanie przechodzenia na żywo z wieloma gospodarzami.

3. Marki będą więcej eksperymentować z reklamami TikTok

Aby podkreślić, jak duży stał się TikTok w tych dniach, stwierdzimy tylko, że w 2021 roku TikTok uplasował się powyżej Google i Facebooka jako najczęściej odwiedzane domeny w Internecie, jak odkrył zespół z Cloudflare.

Ponadto, zgodnie z prognozą Insider Intelligence, TikTok ma stać się trzecią co do wielkości siecią społecznościową na świecie.

Tak więc, w kilku słowach, TikTok stał się gigantem na scenie mediów społecznościowych, posiadającym potencjał marketingowy, któremu trudno dorównać za pomocą jakiejkolwiek innej platformy lub taktyki PR.

Aby uzyskać wyobrażenie o tym, jak ogromny jest jego potencjał, sprawdź to: DataReportal zauważa, że reklamy TikTok mają zasięg reklamowy na poziomie 11,8% światowej populacji w wieku 18 lat lub starszej (co przekłada się na ponad 945 milionów ludzi, tak na marginesie).

Dzięki szybko rosnącej bazie użytkowników, TikTok jest najbardziej pomocny w dotarciu do pewnych grup odbiorców, takich jak Millennials i Gen Z.

Jak pokazało nasze ostatnie badanie związane ze świątecznymi kampaniami marketingowymi, TikTok przygotowuje się do kradzieży korony Instagrama jako najbardziej angażującej platformy mediów społecznościowych.

Most engaging social media platform in terms of Christmas campaigns.

Teraz tylko wyobraź sobie ekspozycję marki i potencjał do uzyskania zaangażowania, jeśli reklamy TikTok wkroczą do gry.

Następna kolejność działań – dlaczego robić reklamy TikTok?

Cieszę się, że zapytałeś.

Podstawową korzyścią z reklam TikTok jest to, że rozszerzają zasięg Twoich filmów.

A dzięki wysokim poziomom zaangażowania, dzięki reklamom TikTok, możesz uzyskać całkiem sporą szansę na zwiększenie ruchu na stronie i wygenerowanie większej ilości leadów.

Jak niesamowite jest to?

Poprzez posiadanie unikalnych formatów i opcji targetowania, reklamy TikTok mogą uzyskać aktywne marki na mediach społecznościowych i imponujący wzrost.

Z tym wszystkim, co zostało powiedziane, czy istnieje jakikolwiek powód, aby wątpić, że reklamy TikTok są wśród najlepszych trendów na TikTok w 2023 roku?

Szczerze mówiąc, nie sądzę.

4. Autentyczność jest kluczem

Ok, więc już ustaliliśmy, jak wiele korzyści w dzisiejszych czasach marki mogą uzyskać z posiadania obecności na TikTok.

Ale pomimo tego, jeśli rozejrzymy się dookoła, zobaczymy, że przynajmniej na razie – TikTok pozostaje platformą ogromnie zaludnioną przez twórców.

I wiele marek wydaje się w jakiś sposób niechętnych do rozwinięcia skrzydeł i stworzenia konta na TikTok – zwłaszcza takiego, na którym można aktywnie działać.

To dlatego, że autentyczność jest kluczowa na TikTok.

Treści wideo same w sobie są typem treści, który wymaga większej autentyczności niż jakikolwiek inny.

A dzięki wielu funkcjom, które platforma umożliwia, TikTok podjął wyzwanie tak duże, że żadna inna platforma mediów społecznościowych nie jest w stanie go pokonać – to jest łączenie się z publicznością na innym poziomie.

Jak powiedziała nam Melissa Francois – global social media manager w firmie Zoom, w wywiadzie dla podcastu Insider Insights, najważniejszym wyzwaniem marki na rok 2021 było uruchomienie konta na TikTok.

Tak więc, nawet jeśli jest to bardziej ogólna strategia niż konkretna taktyka, autentyczność z pewnością zajmuje szczególne miejsce wśród topowych trendów na TikTok.

Jak przyspieszyć odkrywanie trendów na TikTok

Nawet jeśli w początkowych dniach TikTok mógł wydawać się tylko przelotnym trendem, dziś jest jasne, że ta platforma jest tutaj, aby pozostać, i to na dłuższą metę.

Łatwo powiedzieć, że TikTok jest niezwykle dynamiczną platformą, gdzie trendy przychodzą i odchodzą przez cały czas. Ale tylko dlatego, że są ulotne, nie oznacza to, że nie ma sposobu, aby za nimi nadążyć. W rzeczywistości istnieje wiele sposobów na odkrywanie i śledzenie nowych trendów TikTok w miarę ich pojawiania się i dołączania do nich, póki są gorące.

To ma znaczenie, ponieważ według YellowHead „włączenie trendów TikTok do marketingu pokazuje, że marka rozumie, co rezonuje z jej publicznością, pozwalając jej pokazać swoją ludzką stronę i wejść w interakcję z publicznością na poziomie rówieśniczym.”

Poznajmy więc kilka łatwych sposobów na znalezienie trendów TikTok:

Hashtagi są w pewnym sensie zszywką do odkrywania trendów na TikTok. Są one doskonałym sposobem na rozpoznanie otoczenia, zidentyfikowanie popularnych trendów i wskoczenie na nie, aby zwiększyć widoczność swojej marki.

Innym sprytnym sposobem na znalezienie najnowszych trendów TikTok jest zbadanie wirusowych dźwięków na TikTok (które są czasami związane z konkretnym wyzwaniem TikTok). Popularne piosenki w tej aplikacji rozprzestrzeniają się jak ogień, i stanowią doskonałą okazję dla Ciebie, aby poszerzyć swój zasięg i zwiększyć liczbę odbiorców.

  • Narzędzie do odkrywania trendów TikTok

Znajdujące się w Centrum Kreatywnym TikTok, narzędzie to umożliwia znalezienie nowych trendów poprzez eksplorację trendujących hashtagów, piosenek, twórców i filmów TikTok.

Końcowe przemyślenia

Teraz, gdy jesteś już w pełni złapany w najnowsze trendy TikTok, wszystko co musisz zrobić, to zacząć tworzyć.

Rozpocznij tę podróż TikTok, najpierw badając i testując platformę, a następnie analizując swoich konkurentów – czy są również na TikTok? Jeśli tak, co zamieszczają?

Zdobądź przewagę konkurencyjną, śledząc popularne trendy na TikTok i opracowując kreatywne strategie ich wdrażania!

PS: Czy uważasz, że są inne topowe trendy na TikTok, które powinniśmy wziąć pod uwagę? Daj nam szpilę!

Powiązane artykuły:

Podobne wpisy