Najlepszy podręcznik marketingu LinkedIn dla przedsiębiorstw
LinkedIn Marketing znacznie się rozwinął na przestrzeni lat, ale wielu firmom wciąż brakuje wiedzy, aby w pełni wykorzystać platformę. Więc my o godz Uproszczony stworzyliśmy krótki przewodnik, który pomoże Ci rozpocząć pracę z marketingiem LinkedIn.
Dlaczego warto pomyśleć o marketingu LinkedIn?
z powodu Ponad 660 mln DAU na LinkedIn, odpowiedź na to pytanie jest dość prosta. Rzeczywiście, LinkedIn to miejsce, w którym profesjonaliści i przedsiębiorstwa mogą kontaktować się ze swoimi odbiorcami. Z ponad 46 milionami decydentów B2B i 10 milionów dyrektorów na poziomie C przewijając LinkedIn każdego dnia, firmy naprawdę mają szansę wnieść wartość dodaną i zbudować relacje ze swoimi idealnymi nabywcami. Inną kluczową kwestią, o której należy pamiętać, jest to, że w przeciwieństwie do innych platform mediów społecznościowych użytkownicy LinkedIn mają inne podejście do treści. Platforma jest wykorzystywana przez profesjonalistów do rozwijania swoich umiejętności i wiedzy.
To jest właśnie powód, dla którego LinkedIn stał się platformą, na której marketerzy mogą publikować treści. 82% marketerów B2B używać LinkedIn do swoich celów związanych z marketingiem treści. Dlatego LinkedIn Marketing jest najbardziej poszukiwanym sposobem nawiązywania przez przedsiębiorstwa znaczących relacji z docelowymi odbiorcami.
Powiązany: Korzyści z podejścia marketingowego zorientowanego na klienta
Krok 1: Zoptymalizuj swój profil pod kątem maksymalnej ekspozycji i zaangażowania
Algorytm LinkedIn zapewnia najtrafniejsze wyniki w oparciu o:
- Twoja tożsamość zawodowa
- Twoja sieć
- Jak ludzie w Twojej sieci angażują się w treści.
Tak więc, zanim zaczniesz z marketingiem korporacyjnym, powinieneś zoptymalizować swój własny profil. W rzeczywistości zwiększy to również widoczność Twojej firmy w wynikach wyszukiwania.
Wskazówki, jak ulepszyć swój profil na LinkedIn:
- Napisz niezapomniany nagłówek profilu.
- Następnie utwórz podsumowanie profilu, które jasno określi Twoje cele. Pomyśl o tym jak o swojej osobistej prezentacji w windzie.
- Dodaj multimedia, np. prezentacje, blogi, filmy, strony internetowe, które pomogłeś stworzyć.
- Publikuj treści na LinkedIn.
- Na koniec skorzystaj z sekcji rekomendacji i rekomendacji LinkedIn.
Krok 2: Marketing LinkedIn dla Twojej firmy
W rzeczywistości przez lata LinkedIn naprawdę zoptymalizował swoją platformę pod kątem marketingu korporacyjnego. Następnie zmienili swój algorytm, aby pomóc Ci osiągnąć wyniki w całym cyklu życia kupującego.
Dodatkowo dzięki marketingowi LinkedIn możesz kierować swoje kampanie na podstawie:
- Dane demograficzne: stanowisko, staż pracy, położenie geograficzne, nazwa firmy, branża
- Zainteresowania: Umiejętności, Przynależność do grup, Kierunek studiów
- Persona: osoby poszukujące pracy, liderzy opinii, masowo zamożni, podróżujący w interesach
- Twoje własne dane odbiorców: listy kont, integracje danych zewnętrznych
Kolejną kluczową kwestią do zapamiętania jest to, że marketerzy mogą czerpać korzyści z treści organicznych i płatnych reklam na LinkedIn.
Marketing LinkedIn: budowanie organicznej obecności
Organiczny marketing LinkedIn to świetny sposób na nawiązanie kontaktu z odbiorcami i nauczenie ich o swojej firmie, pracownikach i markach.
Twoja strona LinkedIn: Twoja strona LinkedIn jest kluczem do napędzania marketingu Twojej firmy. Dlatego powinieneś regularnie publikować odpowiednie i interesujące treści związane z marką, takie jak infografiki, webinaria, posty na blogach, filmy, studia przypadków i eBooki.
Strony prezentacji: Strony te stanowią odrębną platformę dla każdego aspektu Twojej działalności. Korzystaj więc z tych stron, aby prezentować dedykowane treści ukierunkowane na ważniejsze produkty i inicjatywy w Twojej firmie.
Marketing LinkedIn: zwiększ swój zasięg dzięki płatnym reklamom
Podczas gdy Twoja obecność organiczna pomaga zwiększyć Twoją autentyczność, płatne reklamy mogą pomóc Ci dotrzeć do właściwych odbiorców na większą skalę. Co więcej, możesz wykorzystać posiadane dane do budowania targetowanych kampanii na LinkedIn. Powszechnie stosowane rozwiązania reklamowe udostępniane przez LinkedIn to:
Treść sponsorowana: Dostarcza Twoje treści bezpośrednio do kanału informacyjnego LinkedIn Twoich odbiorców. Może również pomóc w zwiększeniu świadomości, rozważenia zakupu i konwersji.
Reklamy dynamiczne: Działają one najlepiej, gdy są używane do przekierowywania ruchu na Twoje strony internetowe. Ponadto reklamy te umożliwiają precyzyjne kierowanie reklam do decydentów za pomocą dynamicznie generowanych obrazów z profilu każdego członka.
Inne rozwiązania reklamowe LinkedIn to:
- Reklamy wiadomości
- Wyświetl reklamy
- Marketing oparty na koncie
- Formularze generowania leadów
- Kierowanie na dopasowanych odbiorców
- Sieć odbiorców
- LinkedIn Elevate
Wskazówki dotyczące angażowania odbiorców za pośrednictwem marketingu LinkedIn:
- Zoptymalizuj swoją stronę LinkedIn za pomocą obrazu nagłówka, opisu i linków.
- Utwórz prosty kalendarz treści, który zawiera obrazy, filmy, pliki PDF i regularnie publikuj.
- Dołącz odpowiednie elementy wizualne i linki do każdego posta.
- Zwiększ zasięg dzięki wzmiankom i hashtagom.
- Poproś 3-5 ekspertów tematycznych i osoby z Twojej firmy o regularne udostępnianie postów.
- Poproś swoich pracowników o stworzenie własnych treści, które możesz udostępnić na stronie firmowej.
Powiązany: 5 blogów, które musisz śledzić, aby rozwijać swoją grę marketingową
Mamy nadzieję, że te wskazówki były przydatne i pomogą Ci rozpocząć marketing na LinkedIn. Pamiętaj więc, aby stale śledzić skuteczność swoich treści i zachować autentyczność!