Wie man eine Marketingstrategie auf LinkedIn entwickelt
Od momentu powstania platformy, użytkownicy myśleli, że LinkedIn jest martwym poważnym kanałem mediów społecznościowych.
Osoby decyzyjne w firmach, pracownicy, nowo zatrudnieni i ludzie szukający pracy przejęli platformę, myśląc, że chodzi o bycie profesjonalnym.
Jednak od momentu uruchomienia w 2003 roku, LinkedIn stale się zmieniał, aby zaspokoić gusta użytkowników. W ten sposób starał się nadążyć za ewolucją innych platform soziale Medien.
LinkedIn wprowadził wiele funkcji mających pomóc markom w rozwijaniu dobrze prosperujących biznesów. Stworzenie strategii marketingowej LinkedIn jest pierwszym krokiem na drodze do sukcesu firmy.
W dalszej części artykułu przyjrzymy się sposobom, dzięki którym możesz rozwijać swoją markę poprzez najwyższej klasy strategię marketingową LinkedIn.
15 strategii marketingowych LinkedIn, dzięki którym stworzysz udaną stronę dla swojej firmy
- Czym jest strategia marketingowa LinkedIn i jak może pomóc
- Jak opracować strategię marketingową LinkedIn
- Przewodnik krok po kroku na temat tworzenia skutecznej strategii marketingowej LinkedIn
1. Czym jest strategia marketingowa LinkedIn i jak może pomóc
Strategia marketingowa LinkedIn to strategia, która pomoże Ci wprowadzić na rynek produkty i usługi Twojej marki na LinkedIn.
Rozpoczęcie działalności od zera oznacza wydanie wielu zasobów, takich jak czas i finanse, aby rozwinąć swoją firmę i dać wszystkim znać, że istniejesz.
Rozwijając firmowe konto na LinkedIn, musisz przestrzegać strategii marketingowej LinkedIn mającej na celu napędzenie Cię w Twojej branży, wśród Twoich konkurentów.
Głównym celem, przed chęcią prześcignięcia ich, jest pokazanie ludziom, czym jest Twoja marka i dlaczego jej potrzebują.
Następnie, wyznaczając swoje cele, wiesz dokładnie, jaki masz kierunek i jaką ścieżką podążać.
Twoje cele będą Cię prowadzić, zwiększając po drodze Twoją społeczność, ponieważ coraz więcej osób zaczyna Cię śledzić.
Twoja strategia marketingowa na LinkedIn pomoże Ci trzymać się planu ze skończonymi punktami końcowymi, podczas gdy Ty również ocenisz swoją pracę.
Strategia marketingowa może się przydać, gdy chcesz ocenić możliwości swojej marki i zespołów, aby poprawić to, co robisz dla dobra swoich klientów.
Twoi potencjalni klienci i obecni klienci będą bardziej niż szczęśliwi, aby z tobą współpracować, jeśli zobaczą, że jesteś prawdziwym profesjonalistą, oferującym usługi i produkty najwyższej klasy.
2. Jak opracować strategię marketingową na LinkedIn
Jeśli zrozumiałeś znaczenie strategii marketingowej LinkedIn i teraz zastanawiasz się, jak mógłbyś ją wdrożyć, jesteś we właściwym miejscu.
Nawet jeśli nie masz jeszcze historii sukcesu do opowiedzenia, jak reszta prezesów, którzy się tam chwalą, to i tak masz COŚ do powiedzenia i to też się liczy.
Trudną częścią jest to, jak to powiedzieć, aby przyciągnąć ludzi do swojego wszechświata i zaciekawić ich swoją marką.
Bycie obecnym i konsekwentnym na stronie LinkedIn swojej marki jest tak samo ważne, jak codzienne pokazywanie się w pracy.
Aby zbudować strategię marketingową na LinkedIn, musisz ustalić swoje cele, myśląc o tym, co chcesz osiągnąć, publikując na LinkedIn.
Po założeniu konta biznesowego, twórz wysokiej jakości treści, które odzwierciedlają wartości Twojej marki.
Twoje treści będą napędzać Cię w świecie LinkedIn, a więcej osób będzie angażować się w Twoje posty.
Aby dokładniej określić, jak opracować strategię marketingową Linkedin, przyjrzyjmy się kompletnemu przewodnikowi na temat tworzenia skutecznej strategii marketingowej.
3. Przewodnik krok po kroku po tworzeniu skutecznej strategii marketingowej
Chcąc rozniecić światło dla zwolenników w ciemności swojej branży, może to być trudne.
Pamiętaj, że wszystko, co próbujesz powiedzieć, zostało już powiedziane przez kogoś innego.
Może niekoniecznie wymyślisz coś zupełnie nowego, ale znajdziesz ludzką stronę problemu, aby podzielić się rozwiązaniami dla użytkowników, którzy mogą zamienić się w potencjalnych klientów.
Postępując zgodnie z tym przewodnikiem krok po kroku, będziesz w stanie rozwinąć markę H2H (Human to Human), całkowicie zmieniając doświadczenia klientów.
3.1. Stwórz profil firmy
Jeśli chcesz promować swój biznes w mediach społecznościowych, posiadanie strony firmowej na LinkedIn, jest koniecznością.
Będziesz mógł budować rozpoznawalność marki, zapewniając sposób na promowanie swoich produktów i usług klientom i potencjalnym klientom.
Krok 1. Utwórz stronę
- Kliknij „ikonę pracy” w prawym górnym rogu strony głównej.
- Przewiń w dół i wybierz „Utwórz stronę firmową”
- Masz możliwość wyboru typu strony, którą chcesz utworzyć
- Mała firma (poniżej 200 pracowników)
- Średnia i duża firma (ponad 200 pracowników)
- Strona pokazowa
- Instytucja edukacyjna (szkoła średnia lub uniwersytet/szkoła)
Krok 2. Ustaw tożsamość swojej strony
Branding to podstawa, więc zwróć uwagę na ten krok. Następnie zostaniesz poproszony o wypełnienie takich pól jak branża, wielkość firmy, typ firmy (publiczna, non-profit, edukacyjna i inne).
Krok 3. Skonfiguruj identyfikację wizualną i hasło
Wgraj logo i standardowe zdjęcie dla swojej strony firmowej na LinkedIn, ponieważ te elementy wyróżnią Twoją stronę. Upewnij się, że przestrzegasz standardów dotyczących zdjęć.
- Rozmiar logo LinkedIn: 300 x 300 pikseli
- Zdjęcie okładki biznesowej LinkedIn: 1536 x 768 pikseli
Krok 4. Stwórz opis firmy
Opis Twojej firmy to pierwsza rzecz, którą ktoś widzi, gdy wchodzi w kontakt z Twoim profilem biznesowym na LinkedIn.
Upewnij się, że wymieniasz wszystkie cechy swojego produktu, oraz usługi. Nie zapomnij też powiedzieć, co jest Twoją wartością dodaną do branży, w której działasz. Nie daj się jednak ponieść opisowi.
LinkedIn pozwala na podgląd tego, jak będzie wyglądać Twoja strona, więc upewnij się, że wszystko jest ustawione i kliknij przycisk „Utwórz stronę” – Twoja strona jest teraz żywa!
3.2. Zdefiniuj swoje cele
Jeśli nie wiesz dokąd zmierzasz, nigdy nie będziesz wiedział jaki jest Twój następny krok. Dlatego po założeniu strony LinkedIn swojej firmy, upewnij się, że ustalisz swoje cele.
W ten sposób wymyślisz również pomysły dotyczące tego, jak będziesz je realizował.
Opracuj listę, razem ze swoim zespołem marketingowym, ale upewnij się, że piszesz realistyczne, osiągalne cele.
3.3. Poznaj swoich odbiorców
Na początku, gdy umieścisz filary swojej marki na LinkedIn, masz tendencję do łączenia się ze wszystkimi, ponieważ chcesz zwiększyć swój follow.
Jednak powinieneś zadać sobie pytanie, kto jest twoją docelową publicznością i czego szukają. W ten sposób będziesz wiedział dokładnie, jak przygotować swoje treści, aby zdobyć ich serca.
Oprócz nauki, jaki rodzaj treści preferują, musisz również zadać sobie pytanie, kto jest twoim idealnym klientem.
Pomyśl o tym, że musisz połączyć się z właściwą publicznością, aby wywołać konwersję i Lead-Generierung na LinkedIn.
3.4. Zamieszczaj istotne i angażujące treści
Jednym z Twoich głównych celów powinno być zwiększenie zaangażowania na Twojej stronie, więc upewnij się, że Twoje posty oferują pomocne wskazówki, triki i informacje związane z Twoją branżą.
Udowodnij, że jesteś ekspertem w swojej dziedzinie i pisz na temat, do którego możesz dodać wartość lub dać actionable insights. You can even use a graph maker to createstunning and eye-candy visuals.
Unikaj pisania promocyjnych prezentacji i skup się bardziej na treściach, które dostarczają dogłębnych informacji dla Twoich zwolenników.
Na przykład, jeśli śledzisz Socialinsider na LinkedIn, zobaczysz, że co miesiąc publikujemy nowe badanie lub że mamy serię webinarów.
Mówiąc o tym, jedno z naszych ostatnich badań na LinkedIn pokazuje, że najbardziej angażującym typem Inhalte auf LinkedIn są treści wideo.
Jeśli chodzi o najlepiej działający typ treści na LinkedIn, filmy zdobywają więcej wyświetleń i wywołują więcej interakcji ze strony użytkowników.
3.6. Buduj świadomość marki
Pamiętając o tym, że nie jesteś jedyny w swojej niszy i branży, musisz zrobić coś, aby wyróżnić się z tłumu.
Jednym ze sposobów na to, oprócz dzielenia się treściami, które odróżniają cię od konkurencji, jest zaproszenie ludzi do śledzenia twojej strony.
Powinieneś być kreatywny i spersonalizować swoją prośbę, aby zwiększyć szanse na sukces.
Ta strategia marketingowa LinkedIn poszerzy twoje horyzonty i zwiększy liczbę połączeń, które mogą chcieć śledzić twój biznes.
Jeśli chcesz zwiększyć liczbę połączeń na swojej stronie LinkedIn, jest to coś, czego powinieneś spróbować:
- Zaproś swoje połączenia do śledzenia Twojej strony
- Promuj swoją stronę firmową LinkedIn na innych kanałach mediów społecznościowych, takich jak Instagram, Facebook, Twitter
- Wspominaj o swojej stronie LinkedIn w swoich e-mailach
- Personalizuj prośby o połączenia – Jako strona firmowa nie możesz wysyłać połączeń LinkedIn, ale Twoi pracownicy mogą. Upewnij się, że w takiej notce wspomną o Twojej marce.
3.7. Wykorzystaj newsletter LinkedIn
Jeśli już wysyłasz newsletter co tydzień lub co miesiąc do swojej społeczności, to powinieneś wiedzieć, że dwa rodzaje newsletterów nigdy nikomu nie szkodzą.
Możesz również wysyłać newsletter na LinkedIn, ale tylko dla swoich zwolenników z LinkedIn, aby utrzymać ich zaangażowanie.
Newsletter może odgrywać ważną rolę w Twojej strategii marketingowej na LinkedIn, jeśli zdecydujesz się wysyłać najnowsze aktualizacje, premiery usług lub produktów, nowe badania, a może zaproszenia na Twoje przyszłe webinaria.
3.8. Dodaj grupy LinkedIn do swojej strony
Przynależność do grupy LinkedIn ma tę zaletę, że Twoje treści są widoczne, a ponadto jest to doskonała okazja do łączenia się i interakcji z podobnie myślącymi rówieśnikami w Twojej niszy.
Mając stronę LinkedIn nie możesz być częścią grupy, ale masz możliwość zaprezentowania grupy LinkedIn na swojej stronie.
Wykorzystaj swój profil na LinkedIn i bądź częścią istniejącej grupy lub załóż własną. Będąc moderatorem i adminem grupy, zyskujesz kontrolę i świadomość w branży.
Aby stworzyć grupę na LinkedIn, wykonaj następujące kroki:
- Kliknij „ikonę pracy” z prawego górnego rogu strony głównej.
- Z zakładki Visit more LinkedIn products wybierz „Groups”
- Kliknij „Create a new group” z prawego górnego rogu
- Wypełnij wymagane informacje: nazwa grupy, about this group, group rules, privacyKliknij „Create button” i gotowe
Teraz, gdy utworzyłeś grupę na swoim profilu LinkedIn, masz możliwość wyróżnienia tej grupy na swojej stronie LinkedIn. Wszystko co musisz zrobić to:
- Wejdź na swoją stronę LinkedIn i na lewym pasku bocznym zobaczysz zakładkę „Featured groups”
- Kliknij „Dodaj grupę LinkedIn”
- Wybierz grupę, którą chcesz zaprezentować na swojej stronie (możesz dodać do 10 grup)
- Kliknij „Zapisz „Aby usunąć grupę: kliknij ikonę „Usuń”
3.9. Promuj swoją stronę na LinkedIn
Jeśli Twoja strategia marketingowa na LinkedIn byłaby tortem, to LinkedIn Ads byłby wisienką na szczycie.
Rozważ inwestycję w posty na LinkedIn, jeśli chcesz, aby Twoje treści dotarły do jak największej liczby osób. W ten sposób wszyscy zainteresowani Twoją branżą dostaną do obejrzenia reklamy od Twojej marki.
Możesz również boostować niektóre posty na LinkedIn, które są istotne dla Twoich followersów. Oprócz postów, reklamy LinkedIn polegają również na wysyłaniu swojej społeczności bezpośrednich wiadomości o najnowszych produktach lub osiągnięciach.
Dzięki ukierunkowanej reklamie zwiększasz swoje szanse na zauważenie, docierając do większej liczby osób.
Możesz kierować followersów według branży, lokalizacji, stanowiska, nazwy i wielu innych. W zależności od Twoich celów, możesz użyć:
- reklamy tekstowe – które pojawiają się w wynikach wyszukiwania, powiadomieniach, na stronach grup i stronach profilowych.
- sponsorowany InMail – dla spersonalizowanych wiadomości.
- sponsorowane treści – do rozpowszechniania Twoich postów wśród większej liczby odbiorców.
3.10. Poznaj algorytm LinkedIn
Publikując, planując i opracowując nowe treści, musisz wiedzieć, jak działa algorytm LinkedIn.
Po pierwsze, boty LinkedIn sprawdzą twoją treść, aby upewnić się, że nie jest to spam.
Następnie Twój post zostanie pokazany próbnej grupie odbiorców, aby sprawdzić, jak bardzo są zainteresowani tematem. Post pojawi się w feedach większej liczby użytkowników, jeśli zbierze wystarczającą liczbę interakcji.
Na koniec redaktorzy Linkedin będą nadzorować Twoją pracę, a następnie pokażą ją jeszcze szerszej publiczności.
Jeśli umieścisz kilka linków w swoich postach, powinieneś wiedzieć, że algorytm LinkedIn ukryje tę treść tak bardzo, jak to tylko możliwe.
Ta platforma mediów społecznościowych przeoczy Twój wybór dotyczący dodawania linków i uzna, że powinieneś utrzymywać swoją społeczność zaangażowaną tylko w Twoje treści.
3.11. Spraw, aby Twoi pracownicy byli częścią strategii Linkedin Twojej firmy
Powinieneś wiedzieć, że najlepszymi ambasadorami Twojej marki są Twoi pracownicy.
Twoja strategia marketingowa na LinkedIn opiera się również na zwiększeniu ich obecności w świecie online.
A możesz to zrobić, prosząc ich o udostępnianie artykułów z firmowego bloga, nowości, wydarzeń, – wymieniając nazwę firmy w poście.
Spraw, aby Twoi pracownicy byli ambasadorami marki i twarzą Twojej firmy. Ludzie angażują się 10x częściej w profile pracowników niż w strony firmowe. – Dr Natalia Wiechowski, Personal Branding Coach
3.12. Taguj ludzi w swoich postach
Tagging people you’ve quoted or you’ve referenced in the content you’re sharing is an essential step in your LinkedIn marketing strategy.
Osoby, które oznaczyłeś zostaną powiadomione, wraz z ich połączeniami oraz osobami, które je śledzą, więc Twoje treści zobaczy więcej osób.
Ta strategia marketingowa LinkedIn pomoże Twoim postom stać się bardziej widocznymi i ostatecznie przyczyni się do wzrostu ogólnego zaangażowania Twojej strony.
3.13. Wrzucaj treści natywne
Filmy natywne LinkedIn mają pięć razy większe szanse niż inne rodzaje treści na rozpoczęcie rozmowy wśród członków LinkedIn, według statystyk LinkedIn.
Filmy należą do tych elementów treści, które wyróżniają się z tłumu. Są niezbędne w dzisiejszej strategii social media.
Ponadto dokumenty natywne otrzymują 3 x więcej kliknięć niż jakikolwiek inny typ treści. W 2022 roku współczynnik klikalności na LinkedIn we wszystkich typach treści wyniesie średnio 2,20%.
Bądź tak kreatywny, jak to tylko możliwe: udziel porad w swojej niszy, podziel się opinią na temat najnowszych trendów lub podziel się kilkoma tips & tricks, aby określić swoich zwolenników do angażowania się w Twoje treści.
Hashtagi pomagają użytkownikom znaleźć treści na konkretny temat i mogą stać się naprawdę skuteczne podczas opracowywania strategii marketingowej na LinkedIn.
Kiedy dodasz hashtagi do swoich postów, te posty dostaną większą szansę na odkrycie przez członków LinkedIn, którzy śledzą lub wyszukują hashtag, którego użyłeś.
Jeśli używasz hashtagów, gdy publikujesz coś na Instagramie, Facebooku, Twitterze, powinieneś używać ich również w swoich postach na LinkedIn.
Gdy wrzucisz coś (zdjęcie lub wideo), LinkedIn zasugeruje Ci kilka hashtagów w zależności od tematu, który udostępniasz. Masz możliwość skorzystania z tych, lub możesz napisać własne używając symbolu #.
Eksperci twierdzą, że lepiej jest, jeśli zamieścisz swoje hashtagi w pierwszym komentarzu swojego postu.
3.15. Mierz swoje wyniki na LinkedIn
Kolejną rzeczą, którą należy uwzględnić w swojej strategii marketingowej na LinkedIn, jest ocena swojej pracy.
Śledzenie pulpitu nawigacyjnego LinkedIn analytics może pomóc Ci w podejmowaniu świadomych decyzji, które prowadzą do lepszych wyników.
Pamiętaj, że Twoja strategia marketingowa na LinkedIn najlepiej jest opierać się na danych, z treściami dostosowanymi na tym, do czego widziałeś, że Twoja publiczność rezonuje.
Spróbuj śledzić niektóre KPI LinkedIn – demografię followersów, liczbę followersów, wrażenia i zasięg, współczynnik zaangażowania, widoki profilu według stanowiska itp. To pomoże Ci zwiększyć zasięg w Twojej branży.
Nurkowanie na głębokie wody bez wskazówek może być trudne. Dlatego lepiej skorzystać z narzędzia analitycznego, takiego jak Socialinsider, które dostarczy Ci danych potrzebnych do właściwej analizy wyników i rozwoju Twojej strony firmowej. Dodatkowo, masz następujące korzyści:
- Zmierz swoją wydajność na LinkedIn i śledź analitykę dla swojej strony firmowej
- Śledź kluczowe metryki każdego postu na LinkedIn
- Zrozumieć swoje dane demograficzne na LinkedIn
Abschließende Überlegungen
Rosnący twój LinkedIn following nie jest łatwym zadaniem. Właściwie wszystko, co warto mieć, nie jest łatwe do zdobycia.
Strategia marketingowa na LinkedIn może uratować ci życie, gdy próbujesz wprowadzić na rynek produkty i usługi swojej marki.
Musisz zrozumieć, że twój profil na LinkedIn nie jest CV na LinkedIn. Dlatego powinieneś opowiedzieć więcej historii o swojej marce i użyć call-to-action, aby przyciągnąć więcej osób.
Następnie najważniejszym filarem jest tworzenie wysokiej jakości treści. Poczucie nowości jest nieskończone, jeśli zawsze wymyślisz przydatne sposoby, w których wyrażasz swoje pomysły.
Mam nadzieję, że ten przewodnik po tym, jak opracować strategię marketingową na LinkedIn, jest dla Ciebie pomocny. W przypadku, gdy masz pytania lub wątpliwości, jestem tutaj, aby pomóc. Jesteśmy tylko kilka kliknięć od siebie.
Ein Kommentar
Kommentare sind geschlossen.