Jak wykorzystać Instagram w marketingu B2B 461 instagram b2b marketing

Wie man Instagram im B2B-Marketing nutzt

Ludzie chcą kupować najwspanialsze dostępne produkty lub usługi – nawet jeśli mowa o marketingu B2B.

Jednak chcą również inwestować w wizję i kulturę, która jest zgodna z ich podstawowymi przekonaniami.

Wykorzystanie Instagrama w marketingu B2B może pomóc Ci promować charakterystyczne cechy Twojej firmy, przyciągnąć nowych klientów i ustanowić Twoją markę ekspertem w określonej branży.

Czytaj dalej, aby poznać najlepsze sposoby wykorzystania Instagrama w marketingu B2B.

Przewodnik po wykorzystaniu Instagrama w marketingu B2B

  1. Korzyści z używania Instagrama dla marketingu B2B

  2. Strategie marketingowe B2B na Instagramie, aby rozwinąć swoją markę
    2.1.Wykorzystaj funkcje Instagram Business
    2.2.Promuj swoje zasoby na Instagramie
    2.3.Wykorzystaj w pełni link w swoim Instagramowym bio
    2.4.Bądź konsekwentny w swoich postach
    2.5.Zmaksymalizuj potencjał Instagram Stories
    2.6.Podnieś swoją grę za pomocą Instagram Ads
    2.7.Testuj i oceniaj swoją wydajność na Instagramie

  3. Przykłady udanego marketingu B2B na Instagramie
    3.1.Zoho | Uczłowiecz swoją markę B2B
    3.2.Figma | Promuj swoje zasoby, aby przyciągnąć leady
    3.3.SurveyMonkey | Użyj dziwacznych projektów dla swojego konta B2B na Instagramie

1. Korzyści z używania Instagrama do marketingu B2B

Mimo że Instagram zrewolucjonizował grę dla marek B2C, oferuje również duży potencjał dla firm B2B.

Chociaż zwiększenie rozpoznawalności i świadomości marki jest głównym celem, wykorzystanie Instagrama do marketingu B2B ma dodatkowe korzyści:

1.1 Funkcje B2B Instagrama ułatwiają dotarcie do odbiorców

Ponieważ doświadczenie użytkownika z markami jest mniej zakłócające na Instagramie, wykorzystanie funkcji Instagrama do marketingu B2B ułatwia dotarcie i komunikację z publicznością.

I zaufaj nam, kiedy mówimy, że Twoja publiczność jest zdecydowanie na Instagramie.

Możesz dotrzeć do swojej publiczności poprzez Reels, Stories, trendy hashtagowe i inne.

Jednak kierowanie do decydenta poprzez swoje treści na Instagramie to częsty błąd.

W decyzje zakupowe B2B zaangażowanych jest zazwyczaj kilka stron, więc musisz być w stanie dotrzeć ze swoimi treściami do wielu interesariuszy.

1.2 Instagram dla B2B może zwiększyć ruch na stronie internetowej

Liczba odwiedzających stronę internetową określa szanse Twojej firmy na zrobienie doskonałego pierwszego wrażenia, dostarczenie wysokiej jakości leadów, bycie polecanym i pomoc w rozwijaniu długoterminowych partnerstw.

A im więcej osób odwiedza Twoją stronę internetową, tym więcej potencjalnych klientów możesz zdobyć.

Instagram ułatwia firmom B2B kierowanie ruchu na ich stronę internetową, zwiększając szanse na zamknięcie transakcji.

Aby zwiększyć konwersje, możesz dodać link w swoim bio na Instagramie lub wykorzystać funkcję Instagram Stickers i przycisk Swipe Up, aby wysłać swoich zwolenników do konkretnej strony docelowej.

List Comparison Table Infographic Instagram Post

2. Strategie marketingowe B2B na Instagramie, aby rozwinąć swoją markę

An organicznie rozwijać swoje konto na Instagramie i przyciągać wysokiej jakości leady z Instagrama, musisz starannie zaplanować strategię kampanii w mediach społecznościowych.

W tym celu warto przyjrzeć się następującym najlepszym praktykom wykorzystania Instagrama do marketingu B2B:

2.1 Wykorzystaj funkcje Instagram Business

W przeciwieństwie do zwykłych kont lub kont twórców, Instagram-Konto Business zawiera kilka dodatkowych funkcji, które ułatwiają przyciągnięcie i zatrzymanie docelowych odbiorców, zwiększając sprzedaż.

Dodawanie informacji kontaktowych, przeglądanie spostrzeżeń na temat Twoich postów na Instagramie i followersów, promowanie postów z poziomu aplikacji Instagram, tworzenie postów shoppable i sprzedaż bezpośrednio z Twoich Stories to funkcje, które zawiera Instagram Business.

Ponadto konta Instagram Business mogą uzyskać dostęp do szerszej gamy przycisków call-to-action, w tym planowania spotkań, kontaktowania się z obsługą klienta i dokonywania rezerwacji.

A na dokładkę, konto Instagram Business pozwala również menedżerom soziale Medien zaoszczędzić czas na planowaniu postów za pomocą Facebook’s Business Suite.

2.2 Promuj swoje zasoby na Instagramie

Planowanie kampanii B2B w mediach społecznościowych na Instagramie stanowi szansę na ocenę Twoich treści z nowej perspektywy.

Zbadaj swoją bibliotekę treści marketingowych i zastanów się, w jaki sposób istniejące materiały mogłyby pomóc Ci w tworzeniu i udostępnianiu świeżych treści na Instagramie.

Robiąc to, pamiętaj, że czynnikiem, który sprawia, że potencjalny klient B2B jest wobec Ciebie lojalny, jest stała wartość, którą mu przynosisz.

W tym przypadku kluczowe jest, aby pozostać istotnym dla swoich odbiorców i regularnie promować wszelkie długoformatowe przewodniki, badania, samouczki i inne zasoby, które wydobywa Twój zespół.

W ten sposób Twoi Instagramowi followersi zdobędą nową wiedzę i będą świadomi Twojego zrozumienia konkretnej branży.

Screenshot 2022 11 14 at 22.32.54

Potraktuj swoje Instagramowe bio jako pierwszą rzecz, którą ludzie zobaczą o Twojej firmie – pomyśl o nim jako o przeskalowanej wersji strony O nas.

Instagramowe bio jest kluczowe, ponieważ pozwala Ci przedstawić swoją firmę i zmotywować potencjalnych klientów do podjęcia działania.

Twoje bio na Instagramie może mieć do 150 znaków, w tym jeden link.

Widzowie mogą podążać za linkiem do produktu, wpisu na blogu, strony z usługami lub strony internetowej ze spersonalizowanym adresem URL w bio.

Aby jak najlepiej wykorzystać link w swoim bio, możesz również wykorzystać narzędzia takie jak Linktree lub Feedlink, aby stworzyć spersonalizowaną stronę z linkiem, która przechowuje wszystkie Twoje treści w jednym miejscu.

Screenshot 2022 11 14 at 22.20.05

2.4 Bądź konsekwentny w swoich postach

Konsekwencja w publikowaniu postów jest kluczem do stworzenia poczucia wspólnoty wśród Twoich zwolenników na Instagramie.

Gdy będziesz kontynuował publikowanie odpowiednich treści, Twoi potencjalni klienci z większym prawdopodobieństwem Cię zauważą.

Czekanie tygodniami między kolejnymi postami na Instagramie sprawia, że jest mało prawdopodobne, że Twoi odbiorcy będą spotykać się z Twoją wiadomością na tyle często, aby utkwiła im w pamięci i wywarła wpływ.

Stałe publikowanie na Instagramie pomoże Ci ustanowić wyróżniający się głos w Twojej branży-który klienci będą kojarzyć z Twoją marką.

Aby określić idealny czas na publikację na Instagramie B2B, możesz sprawdzić nasz artykuł-Best Time to Post on Instagram in 2022 According to Data-lub przeprowadzić audyt Instagrama i ustalić wzór, kiedy Twoi odbiorcy są najbardziej aktywni.

2.5 Maksymalnie wykorzystaj potencjał Instagram Stories

Postawy związane z postami zmieniły się i wciąż ewoluują.

Ponieważ konsumenci są coraz bardziej zainteresowani treściami o krótkim czasie trwania, Instagram Stories kwitnie.

W rzeczywistości prawie 87% użytkowników Instagrama publikuje Instagram Stories każdego dnia.

Screenshot 2022 11 14 at 22.23.32

Firmy odpowiadają na te potrzeby i postawy, stale dodając ulepszenia do Instagram Stories. Dobrym przykładem może być niedawne dodanie do Add Yours naklejki.

I choć dla firm B2B tworzenie treści, które znikają w ciągu 24 godzin, może wydawać się stratą wysiłku, Instagram Story Highlights pozwala firmom zachować wybrane Stories bezterminowo na swoich profilach.

Możesz tworzyć różne albumy i organizować odpowiednie Stories, aby użytkownicy mogli znaleźć treści, które najbardziej ich interesują.

Screenshot 2022 11 14 at 22.22.05

2.6 Podkręć swoją grę dzięki Instagram Ads

Chociaż istnieją inne, bardziej oczywiste platformy mediów społecznościowych zorientowane na B2B, które można wykorzystać, Instagram ma ogromny potencjał dla firm B2B, które chcą sprzedawać swoje towary, wyróżniać się i przyciągać klientów B2B.

Kampania Instagram Ads może pomóc Ci przeciąć hałas, dotrzeć do osób, które jeszcze nie śledzą Cię, i zwiększyć ruch na stronie internetowej.

Możesz wykorzystać reklamy Instagrama do retargetowania odwiedzających stronę internetową, pielęgnowania leadów i prospektów na różnych etapach transakcji, reklamowania nowych funkcji dla obecnych klientów w celu upsellingu lub podkreślenia historii sukcesu klienta.

Jeśli chodzi o formaty, możesz wybierać między reklamami zdjęć, reklamami wideo, reklamami karuzelowymi, reklamami Stories i reklamami w Explore.

Dlatego warto odłożyć pieniądze na Anzeigen auf Instagram – zwłaszcza jeśli jesteś marką B2B, która dopiero zaczyna na Instagramie.

2.7 Testuj i oceniaj swoje wyniki na Instagramie

Ponieważ zmiany w mediach społecznościowych są nieuniknione, będziesz musiał stale dostosowywać swój plan B2B Instagram w oparciu o nowe odkrycia, aktualizacje platformy lub zmiany algorytmu.

Aby wyprzedzić konkurencję, możesz dowiedzieć się, czego potencjalni klienci chcą od Twojej marki, przeprowadzając regularne testy A/B.

Poświęć trochę czasu na eksperymentowanie z nowymi kreacjami, kopiami i hashtagami oraz regularne monitorowanie swojej aktywności, aby określić, co ma największy wpływ na Twoje wyniki.

Śledzenie metryk Twojego Instagrama jest tak samo kluczowe dla marek B2B, jak i B2C.

W tym celu możesz skorzystać z wbudowanej w platformę funkcji Instagram Analytics, aby ocenić wzrost pod względem liczby followersów, zasięgu, odwiedzin profilu lub zaangażowania.

Alternatywnie, możesz wykorzystać dedykowane narzędzie do analizy Instagrama, aby zagłębić się w te spostrzeżenia i przeprowadzić analizę konkurencji.

Dostarczając Ci pomocnych informacji, narzędzie do analizy Instagrama pomoże Ci w optymalizacji każdego aspektu Twojej strategii treści w mediach społecznościowych.

socialinsider

Wydajność Twojej treści, najlepszy czas publikowania, Twoje najlepsze posty na Instagramie, analiza odbiorców na Instagramie i metryka dla markowych hashtagów to tylko niektóre z KPI, które musisz uwzględnić w swoim miesięcznym raporcie wydajności Instagrama.

3. Udane przykłady marketingu B2B na Instagramie

Najważniejszą rzeczą dla Twojej marki do uchwycenia jest to, że udane firmy B2B na Instagramie mają mocne poczucie tego, kim są i lubią ustanawiać trendy, a nie podążać za nimi.

Jeśli chciałbyś zerknąć na to, co robią inne marki na Instagramie, zebraliśmy kilka przykładów kont na Instagramie, które wygrywają w grze B2B.

Spójrz na następujące marki, które się dla nas wyróżniły:

3.1 Zoho | Uczłowiecz swoją markę B2B

Screenshot 2022 11 14 at 22.17.13

Overview: Zoho to pakiet narzędzi biznesowych i narzędzi zwiększających produktywność, które mają pomóc małym i średnim organizacjom w digitalizacji każdego aspektu ich codziennej działalności.

Pierwsze wrażenie ma duże znaczenie. A post na Instagramie prezentujący Twoich ludzi i kulturę może oznaczać różnicę między miłym pierwszym spotkaniem a lodowatą rozmową.

Potencjalni klienci są skłonni przeglądać media społecznościowe marki, aby dowiedzieć się więcej o jej personelu, podobnie jak menedżer zatrudniający prawdopodobnie przyjrzy się obecności online potencjalnego pracownika.

W końcu, B2B jest zasadniczo tylko ludzie sprzedają ludziom w imieniu firm .

A poprzez umieszczanie swoich pracowników pod hashtagiem #HumansofZoho i rozpowszechnianie motywacyjnych cytatów, Zoho humanizuje swoją markę, prezentując kulturę korporacyjną swojej firmy.

3.2 Figma | Promuj swoje zasoby, aby przyciągnąć klientów

Screenshot 2022 11 14 at 22.17.58

Overview: Figma to oparte na chmurze narzędzie do projektowania i prototypowania interfejsów użytkownika. Ułatwia współpracę w zespole, pozwalając użytkownikom pracować bezpośrednio na przeglądarkach.

Figma jest prawdziwym fanem używania Instagram-Rollen do edukowania swoich odbiorców poprzez tutoriale, aktualizacje oprogramowania i hacki projektowe.

Dla marketerów B2B, wszystkie zasoby, które tworzysz mogą być świetnymi magnesami na leady, ponieważ ustanawiają cię jako eksperta branżowego.

Zainspiruj się strategią Figmy na Instagramie, prezentując swoje zasoby z dumą i pewnością siebie.

3.3 SurveyMonkey | Użyj osobliwych projektów na swoim koncie B2B na Instagramie

Screenshot 2022 11 14 at 22.15.14

Overview: SurveyMonkey to oprogramowanie do tworzenia ankiet online, które pomaga markom w analizie i reprezentacji danych.

Zasadniczo, ludzie używają Instagrama, aby być wizualnie oszołomionym i zmotywowanym.

Kreatywne treści dodają wartości Twoim odbiorcom, nie próbując ukryć swojej orientacji marketingowej.

Humorystyczny, upbeatowy obraz może zachęcić potencjalnego zwolennika do dowiedzenia się więcej o Twojej firmie. Dotyczy to również firmy SurveyMonkey, która zachęca swoich zwolenników do podążania za linkiem w bio.

SurveyMonkey wykorzystuje dziwaczne projekty do swoich treści na Instagramie B2B, aby pokazać lekką stronę firmy, przekazując w ten sposób swobodną, ale wyrafinowaną kulturę korporacyjną.

Ostatnie myśli

Instagram stopniowo wprowadza nowe funkcje skierowane do firm.

Ludzie mogą teraz używać Instagrama do robienia zakupów, dzwonienia i wysyłania e-maili do firm.

I to tylko kwestia czasu, zanim Instagram rozwinie jeszcze więcej funkcji przyjaznych B2B.

Pomimo znacznego potencjału promocyjnego platformy i zintegrowanych narzędzi marketingowych, firmy B2B nadal muszą skupić się bardziej na Instagramie i rezultatach, które może dostarczyć.

Korzystając z przedstawionych przez nas strategii dotyczących wykorzystania Instagrama dla B2B, możesz eksperymentować ze swoimi treściami i spróbować czegoś zupełnie nowego.

Ähnliche Beiträge