Tendencias en redes sociales 2023 - 10 estrategias eficaces

Tendencias en redes sociales 2023 - 10 estrategias eficaces

Media społecznościowe to nie tylko selfies i to, jakie miejsca ludzie ostatnio odwiedzili. Jest to przestrzeń dla marketerów, aby wyróżnić się i udowodnić, że ich produkty są najlepsze.

Secretos de LinkedIn: cómo aprovechar el potencial de tu perfil 1

Los secretos de LinkedIn - Cómo crear una marca personal

Descubra las estrategias que transformarán su perfil en una potente herramienta de networking en LinkedIn.

Jeśli chodzi o trendy w mediach społecznościowych, zmiany, które nastąpią w 2023 roku, będą kołysać świat marketingu w pozytywny sposób dla tych, którzy się na nie przygotują.

W tym, co następuje, przyjrzymy się przewidywaniom dokonanym dla mediów społecznościowych 2023 w oparciu o najnowsze aktualizacje i preferencje i.

1. Wzrośnie zainteresowanie dla TikTok
2. Treści wideo rządzą
3. Budżet na reklamy rośnie
4. Autentyczność będzie się lepiej sprzedawać
5. Social listening będzie na topie
6. Publiczność przekształci się w lojalne społeczności
7. Rzeczywistość rozszerzona i wirtualna zyskają na popularności
8. Mikro i nano influencerzy będą faworyzowani
9. Social audio zyska na popularności
10. Sieci społecznościowe będą wykorzystywane do obsługi klienta

1. Zainteresowanie TikTok wzrośnie

Rosnąca popularność TikTok wynika z jego krótkich form wideo, które zawierają ważne informacje, które są łatwe do przyswojenia.

Trendy w mediach społecznościowych na 2023 rok pokazują, że ta platforma mediów społecznościowych będzie wykorzystywana przez coraz więcej marketerów do reklamowania swoich usług i produktów.

Obecnie liczba aktywnych użytkowników na TikTok przekroczyła 1 miliard, ale w 2023 roku więcej firm dostosuje swoje estrategias de marketing, aby uwzględnić zabawne, przyciągające uwagę filmiki.

Nadążając za resztą marek, które prowadzą kampanie na TikTok, marketerzy zapewniają sobie lepsze miejsce wyżej na drabinie sukcesu.

Marketerzy powinni mieć bliski kontakt ze swoimi odbiorcami i śledzić ich wszędzie, gdzie się udają.

W ten sposób ich publiczność wychowa się na lojalną społeczność wokół marki.

2. Treści wideo rządzą

Rok 2022 nauczył już marketerów, że czas uwagi użytkowników stopniowo się zmniejsza.

Ze względu na to, że ludzie są zawsze w biegu, w pędzącym świecie, rzadko mają czas, aby usiąść i poczytać.

Dlatego też treści wideo pretendowały do swojej supremacji, podczas gdy treści tekstowe i obrazkowe znalazły się niżej.

Podczas scrollowania ludzie patrzą na treści tylko przez kilka sekund. Dlatego marketerzy stale muszą dostosowywać swoje treści do informacji typu „bite-size” w postaci filmów.

To zadowoli użytkowników z węższym zakresem uwagi i doprowadzi do większej konsumpcji treści.

W 2023 roku ludzie będą bardziej angażować się w filmy wideo, determinując marki do zmiany strategii, aby sprzedawać więcej.

3. Budżet na reklamy rośnie

Nawet jeśli niektórzy marketerzy starają się trzymać z dala od płatnych kampanii, wkładając całą swoją wiarę w silną strategię treści, począwszy od 2023 roku coraz więcej marek będzie wdrażać reklamy.

Niezależnie od platformy social media, na której się aktywujesz, będziesz musiał podjąć dodatkowe wysiłki, aby przyciągnąć nowych leadów i klientów.

Presja, która spoczywa na twórcach treści, może zostać zdjęta z ich barków za pomocą reklam, które z łatwością wypchną organiczne treści.

Wiele firm zwiększy budżety na reklamy w nadchodzącym roku, aby nadążyć za ciągle zmieniającym się rynkiem.

Jeśli jeszcze nie używasz reklam do promowania swoich kampanii, może nadszedł czas, aby ponownie rozważyć swoją strategię marketingową na rok 2023 i zainwestować więcej w reklamy.

4. Autentyczność będzie sprzedawać lepiej

Dokładnie zbadane i dobrze opracowane treści ze szczyptą humoru zawsze będą się sprzedawać. Jednak oryginalna treść jest tym, co sprzedaje się lepiej.

Opowiadanie historii z twistem zawsze zyska popularność wśród członków Twojej społeczności.

Budując nowe treści, musisz upewnić się, że pokazujesz ludziom swoje prawdziwe ja jako marka, przedstawiając historie, które odzwierciedlają Twoje wartości.

Wiemy, że każda marka dąży do autentyczności i bardzo niewiele okazuje się ją mieć w sposób naturalny.

Nie zawsze chodzi o wprowadzenie czegoś zupełnie nowego na rynek, ale o sposób, w jaki wprowadzasz swoje usługi i produkty do swojej niszy i branży.

Sposób, w jaki rozwijasz swoją kampanię marketingową, może zrobić różnicę. Autentyczność w produktach, usługach, perspektywach, sposobie pracy – to jest dobrze oceniane, o ile nauczysz się, jak to zintegrować.

Jeśli uda Ci się sprawić, że Twoja marka będzie się wyróżniać dzięki jakiejś charakterystycznej cesze, to wygrałeś grę w oryginalność. Pokazanie ludziom swojej ludzkiej strony również będzie się liczyć.

Upewnij się, że oferujesz swoim odbiorcom dokładnie to, czego potrzebują i szukają, a nawet coś więcej. W ten sposób pozostaną z Tobą.

5. Social listening będzie na topie

Po opracowaniu nowych kampanii, jako część strategii marketingowej, marki zawsze korzystały z analityki, aby ocenić ich wydajność.

Z biegiem czasu zdały sobie sprawę, że analityka redes sociales nie jest wystarczająca i opracowały monitoring i social listening.

W ramach trendów mediów społecznościowych na rok 2023, social listening zyska większą popularność. Powinieneś rozważyć korzystanie z social listening co najmniej raz na kwartał.

Ten rodzaj dokładnej analizy naprawdę robi różnicę, gdy chcesz pozostać blisko swoich odbiorców.

Dzięki social listening możesz przekształcić swoich odbiorców i leadów w swoją społeczność.

W 2023 roku więcej marketerów będzie cenić sobie wiedzę o tym, kiedy są wymienieni lub oznaczeni w poście, będąc pierwszymi, którzy zobaczą opinie klientów.

Następnie wykorzystają wszystkie dane z feedbacku i opinii klientów, aby poprawić swoje wsparcie klienta, kampanię marketingową i produkty.

Co więcej, social listening oferuje również markom przewagę, aby zobaczyć, jakie są najnowsze trendy w ich niszy.

To pomoże Ci nadążyć za postępem w Twojej niszy i ewolucją Twojej branży.

Aby przeprowadzić social listening na swoich sieciach social media, będziesz potrzebował narzędzia social media listening. Tutaj stworzyliśmy listę najlepszych narzędzi do słuchania mediów społecznościowych, które powinieneś wypróbować.

6. Widzowie przekształcą się w lojalne społeczności

Kiedy wprowadzasz na rynek produkt lub usługę, oczywiste jest, że najpierw patrzysz na swoich odbiorców, ponieważ cokolwiek sprzedajesz, powinno zaspokoić potrzebę, którą mają.

Jeśli chcesz być filiżanką herbaty dla każdego, będziesz próbował zebrać społeczność wokół swojej marki, oferując im dokładnie to, czego szukają.

Jednym z trendów w mediach społecznościowych na rok 2023 będzie przekształcenie odbiorców w społeczności związane z pozostaniem przy Twoim boku bez względu na wszystko.

Aby utrzymać ich zaangażowanie i lojalność, musisz zaoferować im atrakcyjne treści, wysokiej jakości produkty i usługi oraz okazjonalne korzyści, takie jak giveaways lub jakieś nagrody.

Kluczem jest tutaj znalezienie podobnie myślących osób i odpowiednie ich ukierunkowanie, śledząc ich dyskusje online i wymagania.

Marketerzy muszą wykorzystać nagły wzrost liczby użytkowników mediów społecznościowych, aby przyciągnąć więcej potencjalnych klientów.

Jeśli stale będziesz podsycać konwersację ze swoimi odbiorcami za pośrednictwem swoich treści, nie tylko rozbudzisz ich zainteresowanie, ale także pomożesz w rozpowszechnianiu informacji o swojej marce.

7. Rzeczywistość rozszerzona i rzeczywistość wirtualna będą zyskiwać na popularności

Treści w mediach społecznościowych oparte na rozszerzonej rzeczywistości i wirtualnej rzeczywistości przejęły władzę w 2022 roku i wydaje się, że ten trend jest tutaj, aby pozostać, będąc jednym z ognisk od przyszłego roku, jak również.

Aby zachęcić potencjalnych klientów do wypróbowania swoich nowych produktów, więcej marek wdrożyło wykorzystanie treści społecznościowych w rozszerzonej rzeczywistości.

Wszystkie te filtry, w których marka makijażu pozwala swoim odbiorcom „wypróbować” ich nową szminkę, są rzeczywiście skuteczne. Dlatego Ty również powinieneś rozważyć wdrożenie czegoś podobnego w swojej strategii marketingowej, aby zwiększyć swoją sprzedaż.

Kiedy ludzie mają poczucie osobistego doświadczenia z danym produktem, to zdeterminuje ich do uderzenia w przycisk „Dodaj do koszyka” prędzej czy później.

Ponieważ doświadczenia zakupowe w mediach społecznościowych posunęły się tak bardzo do przodu, nadszedł czas, aby przepracować drogę do treści rzeczywistości rozszerzonej zawartych w Twoich kampaniach.

To obiecuje przynieść o wiele więcej leadów, które są chętne do „testowania” Twoich produktów w świecie online.

Nawet jeśli potrzeba zakupu rośnie, ale ich chęć do podjęcia wysiłku maleje, efekty AR w mediach społecznościowych naprawdę pomagają użytkownikom podjąć decyzję o zakupie nowego produktu.

Tylko kilka osób jest skłonnych wejść do sklepu, aby wypróbować nowe produkty, podczas gdy większość klientów zamawia je bez wypróbowania.

Na drugim końcu, treści VR nie są tak popularne jak AR, ale stale rosną.

Oznacza to, że treści marketingowe AR i VR to naprawdę duży plus dla firm i z pewnością będą one trendy w mediach społecznościowych w 2023 roku.

8. Mikro i nano influencerzy będą faworyzowani

Oprócz promowania swoich usług i produktów za pomocą różnego rodzaju treści i reklam, większość marketerów korzysta również z pomocy influencerów w swojej branży.

Influencerzy mogą pomóc Ci napędzić Twoje produkty i usługi do ich odbiorców, zwiększając zaangażowanie, interakcje, a nawet sprzedaż.

Opierając się na zmianach zachodzących we wszystkich branżach z powodu inflacji i wysokich cen, marketerzy nie są skłonni do inwestowania ogromnych sum pieniędzy we współpracę z dużymi influencerami. Pod koniec dnia nie wszyscy ich zwolennicy staną się również twoimi zwolennikami.

Jednym z trendów w mediach społecznościowych na rok 2023, który zwiększy swoją popularność, jest wykorzystanie mikro- i nano-influencerów do promowania kampanii.

Mając mniejsze liczby zwolenników, z tylko ludźmi, którzy dzielą te same zainteresowania co oni, nano- i mikro-influencerzy mają wyższy wskaźnik sukcesu podczas promowania produktów od marek.

Jest bardziej prawdopodobne, że ich małe społeczności będą rezonować z nimi i dzielić te same potrzeby, będąc zobowiązanym do zakupu tych produktów i usług, które reklamują.

Kiedy partnerujesz influencerom, aby zwiększyć świadomość marki i sprzedaż, upewnij się, że są naprawdę skupieni na twojej niszy, mają świetny ROI i nie mają fałszywych zwolenników. W przeciwnym razie te fałszywe konta staną się częścią Twoich followersów, a tego byś nie chciał.

9. Społeczne audio stanie się bardziej popularne

Mówiąc social audio, mamy na myśli podcasty i życia na różnych platformach społecznościowych.

Podobnie jak w przypadku treści wideo i krótszych okresów uwagi, treści audio są preferowane przez użytkowników, gdy okoliczności lub czas nie pozwalają im na oglądanie filmów.

Coraz więcej osób decyduje się na słuchanie podcastów podczas wykonywania innej czynności, jak bieganie czy jazda samochodem, zamiast oglądania pełnego programu.

Dlatego marki nauczyły się już dostosowywać do tego trendu, który zyskuje coraz większą popularność i z pewnością będzie na topie w przyszłym roku, jeśli chodzi o trendy w mediach społecznościowych.

Dla użytkowników tak jest łatwiej i wiele marek już dostosowało się do potrzeb swoich klientów.

Treści audio w postaci podcastów i live’ów na platformach social media będą zyskiwać coraz większą popularność.

Firmy, które świadczą usługi dla swoich klientów, już teraz mają swoje podcasty (tak jak my) i zamieszczają je regularnie, aby utrzymać zainteresowanie swoich odbiorców i rozpowszechniać informacje o nich.

10. Sieci społecznościowe będą wykorzystywane do obsługi klienta

Ponieważ social listening będzie zyskiwał na popularności i więcej marketerów będzie korzystać z tego rodzaju analizy, platformy social media będą również pracować jako narzędzia obsługi klienta.

Kiedy odkryjesz opinie klientów, a może problem, który zgłaszają, chciałbyś odpowiedzieć na ich zapytanie od razu na miejscu, na tej konkretnej platformie społecznościowej, tak aby wszyscy widzieli, jak wydajny jesteś.

Jeśli problem, który mają, staje się poważny, możesz go prywatnie rozwiązać po fakcie, ale upewnij się, że zaoferujesz im szybką odpowiedź. Fakt, że tam jesteś, empatyzując z nimi, będzie równy rozwiązaniu połowy ich problemu.

Wielu marketerów już używa Instagram DMs i Facebook Messenger do obsługi klienta, kiedy tylko ich klienci potrzebują natychmiastowej pomocy.

Ta praktyka będzie rosła w popularność, będąc trendem w mediach społecznościowych w 2023 roku.

Reflexiones finales

Przygotowując się na nadchodzący rok, musisz być świadomy trendów w mediach społecznościowych na 2023 rok, które mogą pomóc zwiększyć Twoją strategię marketingową.

Dowiedzenie się, co będzie trendy w mediach społecznościowych w 2023 roku pomaga dokładnie zaplanować i odpowiednio dozować swoje wysiłki, w zależności od kampanii, które będziesz miał.

Ważną rzeczą jest, aby jak najlepiej wykorzystać swoje platformy mediów społecznościowych i odkryć i zbadać wszystkie funkcje, które mogą pomóc w zwiększeniu zaangażowania, liczby zwolenników i sprzedaży.

Bycie na fali z ewolucją Twojej marki oznacza walkę wszystkimi swoimi broniami, aby tam pozostać, ponieważ trendy przychodzą i odchodzą.

Mam nadzieję, że nasza lista trendów w mediach społecznościowych na rok 2023 przyda Ci się, gdy będziesz wprowadzać swoją strategię na przyszły rok. W przypadku, gdy masz jakieś pytania, chętnie pomogę.

Publicaciones Similares