TikTok Ads: Najlepsze praktyki dla marketerów
W ciągu ostatnich kilku lat TikTok jest gwiazdą wszystkich platform social media. Wzrosła jego popularność i liczba użytkowników.
Marketerzy i menedżerowie mediów społecznościowych na całym świecie skoncentrowali swoje wysiłki i zasoby na tworzeniu społeczności wokół swoich marek za pośrednictwem TikTok.
Podobnie jak w przypadku wszystkich platform mediów społecznościowych, marketerzy wkrótce pytali o płatne reklamy i zastanawiali się, jak działa TikTok. Wciąż istnieją pewne luki. Dziś przedstawimy temat reklam w TikTok. Pozwoli to na szersze spojrzenie na reklamy TikTok i pomoże lepiej je zrozumieć.
Przewodnik po reklamach TikTok na rok 2023
1. Dlaczego warto używać reklamy TikTok w 2022 roku?
2. Jak ustawić kampanię reklamową TikTok 3. Narzędzie do tworzenia wideo TikTok może być używane do projektowania reklamy. Reklamy TikTok najlepsze praktyki, które pomogą Ci konwertować
5. Rodzaje reklam TikTok
6. Formaty reklam TikTok
7. Cele reklam TikTok
8. Ile kosztują reklamy TikTok
1. Dlaczego warto korzystać z reklam TikTok w 2023 roku?
Mamy rok 2023 i jeszcze jakiś czas temu myśleliśmy, że już teraz będziemy jeździć latającymi samochodami. Rzeczywistość jest zupełnie inna. Posty na TikTok mogą konwertować, jeśli są boostowane.
Wielu marketerów uważa, że świetne treści wideo nie wymagają reklam na TikTok.
A my zdecydowanie się z tym nie zgadzamy. Reklama TikTok, która zawiera wysokiej jakości treści wideo, może pomóc zwiększyć ekspozycję marki i konwersję.
Po prostu, użytkownicy spędzają ponad godzinę dziennie na aplikacji. Z 689 milionami aktywnych użytkowników, możesz zrobić matematykę.
TikTok często kojarzy się z Gen Z i Millenialsami.
TikTok wbrew powszechnemu przekonaniu nie jest tylko dla dzieci. 53% procent użytkowników TikTok w USA to osoby powyżej 30 roku życia.
Statystyki TikTok pokazują, że nie jest on już tylko dla rynku młodzieżowego. Można go teraz wykorzystać do targetowania wszystkich grup wiekowych.
TikTok sprawia, że łatwiej niż kiedykolwiek można połączyć się z klientami i przejść wirusowo. Hootsuite przedstawił kilka statystyk.
Minęły czasy wymagające ogromnych budżetów na tworzenie treści. Kluczowa jest autentyczność platformy.
Oferuje dużą bazę użytkowników i łatwe tworzenie treści wirusowych. Ma jednak poprawione targetowanie.
Teraz TikTok pozwala kierować właśnie do odpowiednich odbiorców, wykorzystując wiek, lokalizację, zainteresowania i inne.
2. Jak ustawić kampanię reklamową TikTok
Reklamy TikTok są łatwe do stworzenia. Łatwo jest tworzyć reklamy na TikTok, które będą dmuchać twoje organiczne dane TikTok. Ale jest to trochę trudniejsze.
Aby zacząć, trzeba będzie ustawić cele, określić grupy docelowe, zdecydować się na budżet i stworzyć przyciągające wzrok treści. Następnie mierzyć, udoskonalać, a potem robić to ponownie, aby osiągnąć swoje cele.
Podzieliliśmy ten proces na przewodnik krok po kroku, aby upewnić się, że jesteś przygotowany do ustawienia kampanii, która konwertuje.
A. Stwórz swoje konto TikTok ads
To może wydawać się oczywistym krokiem, ale byłbyś zaskoczony. Aby reklamować się na TikTok, będziesz potrzebował konta biznesowego. TikTok for Business ułatwia utworzenie konta biznesowego.
Wypełniasz krótki formularz z informacjami o swojej firmie, a przedstawiciel TikTok skontaktuje się z Tobą w ciągu 48 godzin, aby rozpocząć działalność.
B. Skonfiguruj kampanię
Po skonfigurowaniu konta, będziesz mógł stworzyć swoją pierwszą kampanię poprzez pulpit reklamowy.
Tutaj określisz cele kampanii, nazwę kampanii i ustawisz swój budżet kampanii.
Twój cel to to, co powinni zrobić Twoi widzowie po obejrzeniu Twojej reklamy.
Podobnie jak cele Facebooka, cele TikTok mogą należeć do jednej z trzech kategorii.
Aby wybrać najlepszą opcję, rozważ następujące kwestie. Jakie są Twoje cele? Czy chcesz zwiększyć ruch na swojej stronie internetowej?
Napęd konwersji? Zwiększyć analitykę call center Gdy zrozumiesz swój ogólny cel, będziesz mógł ustalić budżet. Następnie, trzeba będzie ustawić budżet kampanii. Jest to kwota, którą jesteś skłonny wydać na swoje reklamy. Nie więcej reklam będzie dozwolone po osiągnięciu budżetu.
Masz możliwość albo ustawić budżet lub nałożyć limit na kampanii. Nie ma żadnych ograniczeń w dostarczaniu Twoich reklam na poziomie kampanii. Możesz jednak ustalić budżet dla poszczególnych reklam.
Nadaj swojej kampanii nazwę, którą będziesz mógł rozpoznać i rozróżnić podczas raportowania.
C. Skonfiguruj swoje grupy reklam
Każda kampania TikTok może mieć wiele grup reklam. Pozwala to na optymalizację reklam i mierzenie wydajności. Dzięki temu możesz testować różne opcje targetowania, obrazy i wezwania do działania.
Oto jak skonfigurować grupę reklam w TikTok Ads Manager:
- Wybierz miejsca umieszczania reklam
Umieszczenie reklam to miejsce, w którym Twoja reklama pojawi się na TikTok. Możesz kontrolować, gdzie Twoje reklamy pojawiają się na TikTok. Możesz umieścić swoje reklamy w kanałach wideo lub reklamach w widoku z góry.
Jeśli nie masz preferencji lub nie jesteś pewien, które umieszczenie jest najbardziej skuteczne, możesz wybrać automatyczne umieszczenie.
Algorytm zoptymalizuje Twoją dostawę, aby zmaksymalizować wyniki TikTok i pomóc osiągnąć Twój cel.
Ta sekcja pozwoli Ci wypełnić wszystkie szczegóły dotyczące strony docelowej lub aplikacji, którą promujesz.
Określ swoją grupę docelową dla swoich reklam. Jest to dość proste – wybierasz grupę odbiorców, którym będą wyświetlane Twoje reklamy.
Możesz wybrać z demografii, lokalizacji i urządzeń. Im bardziej jesteś konkretny, dotrzesz do większej liczby osób, które będą konwertować.
- Ustaw budżet i harmonogram
Tutaj określisz, ile chcesz wydać na swoją grupę reklam. Następnie będą one dostępne dla Ciebie do zaplanowania.
Możesz wybrać, aby Twój budżet był rozłożony równomiernie w danym okresie czasu lub mieć opcję ekspresową. W ten sposób budżet zostanie wydany szybko, ale może być przydatny dla pozycji trendowych lub marketingu wrażliwego na czas.
- Wybierz swoje cele optymalizacji
Aby zoptymalizować swój cel na TikTok, upewnij się, że masz jasność co do kluczowych metryk, które chcesz osiągnąć dzięki kampanii reklamowej. Możesz wybrać optymalizację grupy reklamowej pod kątem:
- Konwersja
- Kliknięcie
- Impresja
Jeśli chcesz, aby Twoja reklama była widziana przez użytkowników, którzy najprawdopodobniej kupią Twoje produkty, to nie trzeba dodawać, że konwersja jest drogą do przodu. To już dawno minęły czasy, kiedy raporty z rozmów sprzedażowych były ręcznie analizowane w celu określenia skuteczności.
Możesz zainstalować piksel na swojej stronie internetowej, aby śledzić konwersje – dodawanie do koszyka i zakupy, a także subskrypcje biuletynu e-mail.
Klik działa najlepiej dla tych, którzy chcą zwiększyć ruch z poleceń. W terminach laika oznacza to, że dostajesz jak najwięcej ruchu, jak to możliwe.
Twoją ostatnią opcją jest wrażenie, co oznacza, że płacisz po kosztach za tysiąc wyświetleń.
3. Narzędzie do tworzenia wideo TikTok’a
pozwala Ci zaprojektować swoją reklamę.
Teraz, gdy mamy już skonfigurowaną kampanię i grupę reklamową, czas przejść do części rozrywkowej. Kreatywność TikTok jest tym, co czyni TikTok tak popularnym. Zestaw do tworzenia wideo TikTok oferuje bazę szablonów wideo i obrazów do dostosowania, a także ponad 300 utworów muzycznych w tle. Możesz również tworzyć różne wersje swojej reklamy za pomocą automatycznej optymalizacji kreatywnej.
To pozwala przesłać do dziesięciu obrazów lub filmów, pięć linii tekstu reklamy i jeden call-to-action.
Następnie łączy je w różne reklamy, aby znaleźć najlepszą kombinację dla swojej publiczności.
4. Reklamy TikTok najlepsze praktyki do konwersji
Teraz, gdy wiesz, jak tworzyć reklamy TikTok, jak sprawić, by działały?
Patrząc na tworzenie filmów, które zyskują imponujące liczby TikTok, zawsze bierz pod uwagę następujące kwestie:
- Zadbaj o to, aby wizualizacje były zarówno angażujące, jak i emocjonalne. Oznacza to, że powinieneś zachować to prawdziwe i relatywne na TikTok. Treści TikTok, które są świetne, obejmują pozytywny i lekki ton. To są świetne strategie angażowania klientów.
- Skup się na reklamach, które pokazują, jak klient mógłby użyć lub skorzystać z danego produktu, ale w zabawny lub kreatywny sposób. 76% konsumentów lubi oglądać zabawne treści, a 61% chce oglądać coś kreatywnego.
- Wybierz muzykę, która jest zgodna z Twoim rynkiem docelowym. Użytkownicy TikTok nie są już dziećmi. Upewnij się, że bierzesz pod uwagę rosnący wiek swojego rynku docelowego. Z Gen Z w sile roboczej i millenialsami teraz dobrze w ich 30-tce, pomyśl o tym, co będzie do nich przemawiać.
- Be short and snappy. Użyj TikTok, aby być zwięzłym. Podczas gdy możesz stworzyć reklamę o długości do 60 sekund, najbardziej efektowna będzie około 15 sekund. 63% reklam, które pokazują produkt w ciągu pierwszych 3 sekund uzyskują najwyższy współczynnik klikalności.
Zachowaj autentyczność dla platformy. Reklamy przerywają doświadczenie oglądania widzów. Twoje treści będą bardziej wirusowe, jeśli są autentyczne. Pomyśl o tym jako o zautomatyzowanym marketingu afiliacyjnym, ponieważ konsumenci mogą stać się prosumentami.
5. Rodzaje reklam TikTok
Teraz wiemy, jak działają reklamy TikTok. Przyjrzyjmy się różnym typom reklam TikTok i zobaczmy, który z nich jest dla Ciebie najlepszy.
Powinieneś wiedzieć, że istnieje wiele rodzajów reklam, których możesz używać na TikTok. Jednak niektóre z nich są dostępne tylko w określonych obszarach.
Aby stworzyć tego typu reklamy, będziesz musiał skorzystać z interfejsu Menedżera reklam TikTok.
Ten typ reklam TikTok może mieć długość, która waha się od 5 do 60 sekund. Ta reklama będzie wyświetlana w feedzie Twoich followersów.
Podczas tworzenia reklamy wideo na swoim koncie TikTok będziesz musiał dołączyć tekst. Twoja marka pojawi się na tej reklamie, a wideo zostanie oznaczone jako reklama dla widzów.
Reklamy obrazkowe są dostępne tylko w aplikacjach News Feed TikTok, takich jak Babe, TopBuzz i BuzzVideo. Ten typ reklamy zawiera tekst reklamy, nazwy marek oraz obraz wybrany przez użytkownika do wyświetlenia.
Prawdopodobnie wiesz, co oznaczają karuzele, zwłaszcza jeśli twoje platformy mediów społecznościowych to Instagram, Facebook lub LinkedIn.
Teraz możesz używać karuzeli do reklam TikTok. Możesz zawrzeć w nich do 10 obrazów, a tego typu reklama pojawia się w aplikacjach TikTok w News Feedzie.
Reklamy Pangle mogą być widoczne tylko w niektórych krajach. Ten typ reklamy to integracja między platformą wideo Pangle i TikTok w celu wyświetlania banerów i reklam wideo.
Możesz zwiększyć organiczne treści, które są już na koncie marki, za pomocą reklam Spark.
Obecnie TikTok testuje dwa kolejne rodzaje reklam, a mianowicie reklamy Collection i reklamy Playable.
6. Formaty reklam TikTok
Powinieneś być świadomy różnych formatów reklam TikTok.
Formaty te pomogą Ci zoptymalizować reklamy, aby dotrzeć do odbiorców i zwiększyć współczynnik konwersji.
- TopView ads – Są to pełnoekranowe reklamy wideo, które pojawiają się, gdy użytkownicy przewijają swój feed.
- Efekty brandowe – Możesz używać efektów brandowych na TikTok, aby zachęcić swoich followersów do używania ich w swoich filmach. Zwiększy to rozpoznawalność marki i zachęci ludzi do interakcji z Twoją marką. Efekty te mogą być filtrami lub naklejkami, a nawet efektami specjalnymi, które mogą wejść do filmów.
- Sponsor influencer content – Ten rodzaj formatu reklamowego dla TikTok pomaga rozprzestrzeniać się o swoich najnowszych produktach lub usługach poprzez sponsorowane treści influencerów. Treści te będą wyświetlane na koncie Twojego influencera, a także na profilu TikTok Twojej marki, zwiększając liczbę i liczbę wyświetleń.
- Branded hashtag challenge – Ten typ reklamy pojawia się tylko w sekcji „Discovery” na TikTok i ma na celu zachęcenie użytkowników do wskoczenia w trend i użycia hashtagu Twojej marki, jeśli zdecydują się spróbować wyzwania.
7. Cele reklamowe TikTok
Zanim zainwestujesz w reklamę TikTok, musisz ustalić kilka celów i założeń.
Twoje kluczowe cele, podczas prowadzenia kampanii reklamowej, powinny obejmować, ale nie być ograniczone do:
- Increase views metrics
- Increase follower count
- Zwiększenie zaangażowania i CTR
- Zamień potencjalnych klientów w klientów
8. Ile kosztują reklamy TikTok
Cena reklam TikTok jest określana przez jego algorytm. To on decyduje o tym, jak często reklama Twojej marki będzie wyświetlana użytkownikom zainteresowanym Twoją branżą. Algorytm ustalania cen oparty jest na modelu bidowym. Istnieje kilka spostrzeżeń, które możesz wykorzystać, aby pomóc w rozpoczęciu wyceny.
Podczas opracowywania reklamy w kampanii, 50 dolarów na co dzień może pomóc Ci rozpalić ten ogień i podsycić go, aż światło Twojej marki dotrze do większej liczby osób. Jeśli masz grupę reklamową, to powinieneś rozważyć inwestowanie mniej, jak 20$/dziennie. Ceny płatnych kampanii TikTok mogą się różnić w zależności od Twojego budżetu i tego, jakie treści chcesz promować.
Końcowe myśli
Kiedy pracujesz nad poprawą swojej strategii TikTok, musisz upewnić się, że wybierasz odpowiednie typy reklam i treści do promowania, aby zwiększyć świadomość marki. Oryginalne, wysokiej jakości treści, które opowiadają historie, przyciągną Twoją publiczność. Twoi potencjalni klienci i zwolennicy to ludzie, a Twoja kampania marketingowa musi odzwierciedlać ten fakt.
Twoi odbiorcy oczekują, że będziesz mówił z perspektywy człowieka do człowieka. Twoje reklamy TikTok powinny przekonać odbiorców, że potrzebują Twoich produktów lub usług. Jednak wideo nie powinno brzmieć zbyt sprzedażowo.
Ten przewodnik po reklamach TikTok pomoże Ci zrozumieć podstawy i jak się do tego zabrać.
Jeden komentarz
Możliwość komentowania została wyłączona.