Pomiar kampanii w mediach społecznościowych w 5 prostych krokach

Pomiar kampanii w mediach społecznościowych w 5 prostych krokach

Social Media Measurement może nie być najbardziej efektowną częścią pracy social-media managera, ale może zrobić wielką różnicę w wynikach mediów społecznościowych.

Jeśli twój pomiar kampanii w mediach społecznościowych pokazuje, że liczby są na twoją korzyść, gratulacje! Zawsze jest miejsce na poprawę podczas tworzenia kampanii marketingowych w mediach społecznościowych.

Jeśli nie otrzymujesz wyników, które chcesz od swoich kampanii w mediach społecznościowych, możesz być w stanie przeanalizować przeszłe kampanie i uzyskać lepszy pomysł na to, jak zmierzyć sukces w przyszłości.

1. Ustal swoje cele związane z mediami społecznościowymi
2. Wybierz odpowiednie narzędzie do pomiaru mediów społecznościowych

3.

3.

4. Benchmarking: Zobacz, jak Twoje kampanie układają się w całość
5. Stwórz raporty dotyczące wydajności mediów społecznościowych

Głównym celem tego kursu jest nauczenie się, jak stare raporty kampanii mediów społecznościowych mogą być wykorzystane do pomiaru sukcesu mediów społecznościowych w czasie, i jak znaleźć właściwe odpowiedzi przed uruchomieniem nowych kampanii mediów społecznościowych.

Planowanie i planowanie to kluczowe elementy udanej kampanii w mediach społecznościowych. Każdy pomiar mediów społecznościowych powinien zacząć się od jednego. Musisz na początku ustalić pewne cele społeczne, a następnie wybrać metryki marketingowe mediów społecznościowych, które odpowiadają tym celom społecznym.

Unikaj niejednoznaczności. Ustal właściwe oczekiwania i określ cel swojej kampanii w mediach społecznościowych.

Bez względu na to, jaki jest Twój cel społeczny, czy próbujesz zwiększyć świadomość marki, zwiększyć sprzedaż, przyciągnąć więcej widzów lub zwiększyć zaangażowanie, ważne jest, aby ustalić swój cel społeczny już na samym początku.

Poprzednie kampanie w mediach społecznościowych mogą pomóc Ci określić, które z tych celów zostały osiągnięte w poprzednich kampaniach, a które wymagają więcej wysiłku.

Nikt nie rodzi się ekspertem od mierzenia sukcesu kampanii w mediach społecznościowych. Dlatego potrzebujesz zestawu narzędzi analitycznych mediów społecznościowych, które pomogą Ci śledzić wydajność kampanii mediów społecznościowych Twojej marki. Musisz przeprowadzić badania, aby określić, które narzędzia są dla Ciebie najlepsze, jakie informacje pomogą zoptymalizować Twoje wysiłki i kampanie marketingu społecznościowego, a które narzędzia ułatwią pomiar mediów społecznościowych.

Chociaż możesz zacząć od małej analizy natywnej platformy społecznej, ważne jest, aby pamiętać, że im więcej informacji masz o swojej wydajności w mediach społecznościowych i jak możesz ją poprawić, tym bardziej udany jest Twój biznes.

Będzie to miało odzwierciedlenie w publicznym sentymencie na temat Twojej marki, a także w Twoim ROI. Kluczowe znaczenie ma wybór odpowiedniego narzędzia do pomiaru społecznego dla Twojej strategii pomiaru mediów społecznościowych.

3. Określ KPI, które wykorzystasz do pomiaru

Ważne jest, aby ustalić KPI dla mediów społecznościowych. Jednak niektóre KPI są bardziej wartościowe niż inne.

Zaangażowanie i zasięg, ewolucja zwolenników, wzrost w liczbach i ewolucja fanów są główne metryki mediów społecznych mierzyć. Mając szybki dostęp do wszystkich tych social media marketing KPI na wszystkich platformach jest oszczędność czasu.

Możesz uzyskać dane bezpośrednio z rodzimej analityki, bez konieczności kopania zbyt głęboko, lub możesz użyć narzędzia do pomiaru społecznego, takiego jak Socialinsider, aby uzyskać bardziej szczegółowy widok swoich wyników w mediach społecznościowych.

Here are some important metrics to consider when doing social media campaign measurement.

Czy traci lub zyskuje zwolenników na konkretnej platformie mediów społecznościowych lub wszystkich?

Podczas mierzenia kampanii w mediach społecznościowych ważne jest zastosowanie podejścia analitycznego. Powinieneś zwrócić uwagę na to, jak ludzie reagują na Twoje działania, w jakim czasie są najbardziej aktywni i kiedy najwięcej stracili. Następnie rozważ działania (posty i reklamy, kampanie społeczne itp.), które pomogły Ci zdobyć najwięcej followersów.

Liczba fanów strony lub followersów jest dobrym wskaźnikiem tego, jak daleko się posuwasz. Pokazuje ona, jak wiele osób zostało przekonanych do śledzenia Twojej strony z powodu Twoich kampanii w mediach społecznościowych.

Kiedy robisz pomiar mediów, przejdź do swojego profilu lub strony, wejdź na Insights, Analytics, lub Audience, w zależności od platformy social media, którą chcesz sprawdzić, i wpadniesz na kilka szczegółowych danych, które dadzą Ci obraz Twoich fanów, którzy pochodzą z organicznych i płatnych źródeł, a także fanów, którzy nie polubili Twojej strony.

Alternatywnie, możesz użyć narzędzi takich jak Socialinsider, aby uzyskać szczegółowy obraz ewolucji Twojej strony.

When doing your social media measurement you way want to take a llot at your follower's growth. Here's how it is displayed in the Socialinsider dashboard.

Głównym zmartwieniem każdego specjalisty od mediów społecznościowych podczas tworzenia kalendarza treści, całej strategii społecznej lub pomiaru społecznego jest wskaźnik zaangażowania lub liczba postów.

Uzyskanie większego ruchu i zaangażowania jest głównym wąskim gardłem dla 55% respondentów, według naszej ankiety dotyczącej wąskich gardeł w mediach społecznościowych.

Większość marek ciężko pracuje, aby stworzyć najlepsze treści w mediach społecznościowych. Obejmuje to dostosowanie długości napisów, dodanie hashtagów i emojis, a także skupienie się na wiadomościach, które wysyłają poprzez posty w mediach społecznościowych. Aby nadążyć za tymi dostosowaniami, muszą stale monitorować metryki zaangażowania.

Here's an example of some engagement metrics you can check with Socialinsider.

Każde rodzime narzędzie analityczne wyświetli tę metrykę w sekcji „posts” lub „tweets”. Oznacza to, że będziesz musiał przełączać się między natywnymi aplikacjami. Aplikacje analityczne innych firm mogą zebrać wszystkie potrzebne informacje i znaleźć najszybszy sposób na przedstawienie ich w najprostszy sposób.

Bezpiecznie powiedzieć, zaangażowanie jest absolutnym sędzią siły swoich postów w mediach społecznościowych, więc mając te informacje dostępne przez cały czas po naciśnięciu przycisku jest kluczem, zwłaszcza jeśli jesteś zainteresowany porównaniem tej metryki w wielu kampaniach.

Często spojrzenie na najbardziej popularne posty w mediach społecznościowych może pomóc Ci znaleźć odpowiedzi, których szukasz w mierzeniu aktywności i identyfikowaniu obszarów, które można poprawić.

Here is how the best performing social media posts are displayed in Socialinsider.

Twoje najbardziej udane posty powinny być inspiracją dla kolejnych treści w mediach społecznościowych.

Pomagają one określić, czy Twoi odbiorcy preferują obrazy czy filmy, ustawić hashtagi i określić, które elementy w podpisach są najbardziej atrakcyjne. Wszystkie narzędzia analityczne podkreślają Twoje najlepsze posty ogółem.

Aplikacje innych firm pozwalają na filtrowanie postów według kampanii i zaangażowania. Dzięki temu nie musisz przeglądać archiwów.

Zasięg w mediach społecznościowych, który ujawnia, ile osób widziało twój post, jest trzecią najważniejszą metryką, z której korzystają specjaliści od mediów społecznościowych, według tego samego badania.

Ta metryka jest niezbędna do pomiaru i oceny kampanii. Aby zobaczyć, jak skuteczne były Twoje kampanie w mediach społecznościowych, możesz śledzić dzienny zasięg swoich postów w ramach czasowych kampanii, a także średni zasięg w całym okresie kampanii.

Reach metrics are important to be considered when doing measuring your social media success.

Szukasz wirusowych postów lub hashtagów, aby podzielić się swoimi pomysłami kulinarnymi?

Oto wrażenia.

Impresje to metryka społecznościowa, która pokazuje ile razy dany fragment został wyświetlony, niezależnie od tego czy został kliknięty czy nie. Kiedy monitorujesz swoje media społecznościowe, jeśli widzisz dużą liczbę dla tej metryki społecznej oznacza to, że masz lojalnych i zaangażowanych fanów, którzy są zainteresowani twoją treścią na tyle, aby oglądać ją wielokrotnie.

When you do your social media campaign measurement make sure to keep an eye on the impressions metrics.

4. Benchmarking: Jak wypadła Twoja kampania

?

Po przejrzeniu swoich poprzednich wysiłków, teraz nadszedł czas, aby spojrzeć na to, co zrobili Twoi konkurenci w mediach społecznościowych. Jest to ważny krok do podjęcia podczas pomiaru mediów społecznościowych.

Benchmarking to świetny sposób, aby zrozumieć, jak układają się do swoich konkurentów w mediach społecznościowych, a także wskazać, co mogą robić lepiej. Zobaczysz, ile postów Twoi konkurenci mają wykonane w danym okresie czasu. Jednak możesz również porównać zaangażowanie, wzrost fanów i zaangażowanie na post.

Here is low the Instagram competitor analysis looks for leading brands in the luxury fashion.

Ostatnim krokiem w mierzeniu sukcesu marketingowego w mediach społecznościowych jest tworzenie raportów wydajności mediów społecznościowych.

Do pomiaru sukcesu mediów społecznościowych można wykorzystać narzędzie analityczne mediów społecznościowych. Raporty mogą być tworzone dla wszystkich danych.

Socialinsider, na przykład, pozwala stworzyć raport marketingowy mediów społecznościowych, który pomoże Ci zebrać dane ze wszystkich platform mediów społecznościowych, których używasz: Facebook, Instagram, Twitter, Youtube, LinkedIn i TikTok oraz sprawdzić, jak wypadłeś. Te informacje dadzą Ci jasny obraz sytuacji i pozwolą sprawdzić, czy Twoje wysiłki w zakresie sieci społecznościowych się opłacają.

W dłuższej perspektywie raporty z mediów społecznościowych pomogą Ci wyciągnąć wnioski, jak dobrze Twoje posty na wszystkich platformach mediów społecznościowych zazębiają się, a także która platforma najlepiej służy Twoim KPI.

W ten sposób zdecydujesz, gdzie zainwestować więcej, gdzie obciąć budżet, a gdzie zwiększyć wysiłki.

Możesz bez wysiłku pobrać markowe raporty metryki mediów społecznościowych dla swoich kampanii na wszystkich platformach z funkcji „Brands”, co może pomóc w raportowaniu dla klientów lub przełożonych.

Final thoughts

Pomiar mediów społecznościowych to świetny sposób na ciągłe uczenie się z przeszłości i ulepszanie przyszłych strategii mediów społecznościowych.

Raporty z przeszłych kampanii społecznych pomogą Ci zaplanować przyszłe kampanie w mediach społecznościowych lepiej niż jakikolwiek instynkt. Są one niezwykle przydatne!

Ale wszyscy wiemy, że zawsze trudniej jest powiedzieć niż zrobić. Długoterminowy pomiar kampanii społecznych może być trudny i czasochłonny.

Na szczęście, dzięki kilku wskazówkom i kilku dedykowanym narzędziom do pomiaru społecznego, przekonasz się, że zadanie to jest łatwiejsze niż się spodziewasz.

data-trpgettextoriginal=Publicaciones Similares