Jak organicznie rozwijać swój Instagram

Jak organicznie rozwijać swój Instagram

W świecie marketingu społecznego każdy próbuje znaleźć przepis na sukces, ale tylko nieliczni są gotowi ciężko pracować, aby osiągnąć swój wyższy cel.

Sekrety LinkedIn – Jak Wykorzystac Potencjal Swojego Profilu 1

Sekrety LinkedIn – Jak Zbudować Markę Osobistą

Poznaj strategie, które przekształcą Twój profil w potężne narzędzie networkingowe na LinkedIn.

Poznając zmagania, jedni się poddają, podczas gdy inni chcą znaleźć najszybszą i najszybszą ścieżkę. Na Instagramie trzeba włożyć dużo wysiłku, aby opracować świetne treści, a także dowiedzieć się, jak rozwijać Instagram organicznie.

Po co płacić za reklamy, skoro można najpierw zbudować świadomość marki za darmo! Wszystko, czego potrzebujesz, to kreatywny umysł i równe ilości cierpliwości i determinacji.

A ponieważ wszyscy wiemy, że wszystko jest niemożliwe, dopóki nie zostanie faktycznie zrobione, zobaczmy, co może pomóc ci w organicznym wzroście Instagrama.

Jak organicznie rosnąć Instagram followers?

  1. Czym jest strategia treści na Instagramie?
  2. 4 korzyści z organicznego wzrostu Instagrama
  3. 6 wskazówek, jak wytworzyć wzrost organiczny Instagrama

1. Czym jest strategia wzrostu Instagrama?

Zanim dowiesz się, jak organicznie rozwijać swój Instagram, lepiej dowiedzieć się więcej o tym, co to jest strategia wzrostu Instagrama.

Strategia wzrostu Instagrama polega na zwiększeniu liczby twoich zwolenników poprzez organiczne treści (bez płacenia za reklamy lub za zwolenników).

Tak, to może być trudny sposób, ale jest to również najbezpieczniejszy sposób, zwłaszcza gdy dopiero co zacząłeś z nowym biznesem.

Uprawianie swojego Instagrama bez wydawania budżetu marketingowego oznacza większą pracę nad opracowaniem solidnych strategii marketingowych.

Organiczna strategia marketingowa jest rozwiązaniem długoterminowym, ponieważ wymaga więcej czasu na jej opracowanie, na zaangażowanie się w działania swoich followersów i na wymyślenie rewolucyjnych pomysłów na treści, które mogą napędzić Twoje konto przed czytelnikami.

Jednak Twoim głównym celem, jako marketera, który odpowiada za konto marki na Instagramie, nie jest zwiększenie liczby followersów.

Następną najlepszą rzeczą jest sprawienie, aby wszyscy oni angażowali się w treści Twojej marki. To jest twój ostateczny cel, który pomoże ci zwiększyć ruch.

Jeśli zdecydujesz się zapłacić za fałszywych zwolenników, nie zwiększy to twoich metryk Instagrama, takich jak zaangażowanie, zasięg i wrażenia z postów.

Co więcej, Twoje konto może wydawać się podejrzane dla Instagrama i możliwe, że zostanie ograniczone.

Posiadanie wiarygodnej społeczności, z użytkownikami, którzy są autentycznie zainteresowani Twoją marką, którzy pasują do profilu Twojej buyer persona jest tym, czego chce każda firma. Potencjalny lead może łatwo zmienić się w przyszłego klienta.

2. 4 korzyści z organicznego rozwoju Twojego Instagrama

Kiedy postawisz na to i zdecydujesz się skupić cały swój zespół marketingu treści, aby opracować wysokiej jakości treści, wiesz, jaki rodzaj oczekiwań ustawić.

Osiągalne cele są najlepszym rodzajem celów dla zespołu. Podejmowanie go krok po kroku podczas opracowywania strategii naprawdę pomaga zobaczyć, jakie są korzyści ze strategii organicznego wzrostu na Instagramie.

Oto lista, która przekona Cię do spróbowania.

  • Zwiększenie zaangażowania na Instagramie – Kiedy trwale zwiększasz liczbę followersów o użytkowników, którzy już wykazali powinowactwo z Twoją firmą, jest bardziej niż oczywiste, że Twój wskaźnik zaangażowania osiągnie nowe szczyty.
  • Rozwijanie rozpoznawalności marki – Jeśli zapłacisz za fałszywych followersów, twoi prawdziwi followersi i potencjalni partnerzy zauważą to z daleka. Czy zastanawiasz się jak? Otóż ogromna liczba followersów nie będzie odpowiadała wartościom Twoich metryk na Instagramie.
  • Zmniejszenie szansy na zbanowanie lub ograniczenie – Kiedy skupiasz się na swoich prawdziwych followersach i wchodzisz z nimi w interakcję, Instagram analizując Twoje konto nie znajdzie żadnych podejrzanych zachowań. Oznacza to, że nie będzie miał powodów do zbanowania lub ograniczenia Twojego konta na Instagramie. Utrzymując go w prawdziwości, utrzymujesz go w czystości.
  • Przyciągnij nowych klientów – Oprócz skupienia się na interakcji z istniejącą społecznością, Twoim kolejnym celem jest zwiększenie liczby followersów. Przekształcając followersów w nowych klientów w końcu zwiększysz sprzedaż, a Twoja marka będzie prosperować.

3. 6 wskazówek, jak uzyskać wzrost organiczny Instagrama

1. Content

Jeśli zastanawiasz się, co leży u podstaw świetnej strategii organicznego Instagrama, odpowiedź jest prosta : wysokiej jakości treść.

Jednak jej opracowanie nie jest łatwe. Eye-candy content, z oryginalnymi pomysłami, może zająć dużo czasu i wymagać wielu zasobów.

Używanie odpowiedniego rodzaju i ilości treści może pomóc Ci zdobyć nowych followersów organicznie.

Pamiętaj o tym, że Instagram to przede wszystkim wizualizacje, a Ty konkurujesz z kilkoma imponującymi postami.

Nie potrzebujesz wymyślnego urządzenia, aby zrobić niesamowite zdjęcie. Musisz zwrócić baczniejszą uwagę na szczegóły. Naturalne światło, ostry obraz i odpowiednie tło uczynią cuda.

Telefony w dzisiejszych czasach są bardziej niż zdolne do zrobienia kilku niesamowitych zdjęć. Jednak zdjęcie pozostaje tylko zdjęciem, jeśli nie stworzysz za nim historii i nie nadasz mu osobistego charakteru.

Inną ważną rzeczą, o której należy pamiętać, jest to, że zamieszczanie postów codziennie nie jest tak ważne, jak zamieszczanie znaczących treści raz na jakiś czas (ale nie za rzadko).

Lepiej jest wiedzieć, że twoje treści osiągają standardy wyznawców, będąc w zgodzie z celami i wartościami twojej marki.

A skoro wcześniej mówiliśmy o zdjęciach mających za sobą historię, to naprawdę ważne jest, aby pomyśleć o świetnych podpisach.

Możesz mieć niesamowity Instagram Reel lub topową karuzelę, ale to wszystko może pójść na marne, jeśli Twój podpis nie przyciągnie uwagi czytelników, aby dowiedzieć się więcej.

Podpisy są najlepszym sposobem na wypełnienie luk i opowiedzenie swoim followersom pięknej historii, która może ich zdeterminować do interakcji z Twoim postem (polubienia, udostępnienia, skomentowania).

Jednak jeśli podpis pod Twoim postem na Instagramie jest zbyt długi, nikt go nie przeczyta i szybko przewinie do następnego postu w swoim feedzie.

Trzymaj swoją wiadomość na Instagramie krótką, słodką i prostą, a dotrze ona do większej liczby osób niż byś się spodziewał.

Sina z @happygreylucky ma jeden z tych bajkowych profili na Instagramie. A to jedna z jej złotych zasad:

Instagram jest w przeważającej mierze platformą wizualną, ale dobry podpis może absolutnie zabrać twoje zdjęcie na inny poziom. Niektóre z moich wszech czasów najlepiej działających zdjęć miały dobre podpisy, aby przejść z nimi. Pomyśl o dowcipnych, szczerych lub serdecznych.
– Sina, @happygreylucky

  • Naprzemiennie umieszczaj swoje typy postów

Na Instagramie możesz wybierać między zdjęciami, karuzelami, Reelami i stories. Lepiej, jeśli będziesz je przeplatał, pokazując followersom, jak kreatywna jest Twoja marka.

Poprzez ciągłe wnoszenie czegoś nowego i nadążanie za najnowszymi trendami, zobaczysz, że Twoi followersi jeszcze bardziej docenią Twoje treści.

Musisz pozbyć się monotonii. Zamieszczanie codziennie tego samego rodzaju rzeczy doprowadzi do spadku liczby followerek, a to ostatnia rzecz, której chcesz.

Żongluj różnymi rodzajami postów na Instagramie, aby uszczęśliwić użytkowników, przekształcając ich w potencjalnych klientów, aby uszczęśliwić TY.

Na podstawie raportów branżowych z Q2 2022, Instagram Reels mają najwyższy wskaźnik zaangażowania. Może powinieneś rozważyć zamieszczenie kilku zabawnych i krótkich Reeli, które mogą szybko zdobyć serca fanów.

  • Postuj w optymalnym czasie

Planując treści na Instagram, najlepiej będzie, jeśli skorzystasz z narzędzia analitycznego innej firmy, aby sprawdzić, jaki jest najlepszy czas publikowania, w oparciu o dane demograficzne.

Nie możesz losowo zamieszczać swoich treści i oczekiwać, że Twoi zwolennicy natychmiast wejdą z nimi w interakcję.

W zależności od Twojej grupy docelowej, powinieneś spojrzeć na to, który jest interwał, w którym są najbardziej aktywni na Instagramie.

W ten sposób będziesz wiedział dokładnie, kiedy zaplanować swoje treści, aby dotrzeć do większej liczby użytkowników.

Synchronizując swoje posty z Instagramowymi „agendami” swoich followersów, zauważysz większe zaangażowanie i liczbę wyświetleń.

W zasadzie możesz odhaczyć ze swojej listy „angażowanie followersów”.

  • Use user-generated content

Kiedy ludzie kupują Twoje produkty lub usługi, mogą chcieć podzielić się swoimi przemyśleniami na ten temat ze swoją społecznością. Jeśli Cię oznaczą, upewnij się, że zostawisz komentarz do ich postu, dziękując im za opinie.

This is a screenshot of a user-generated content example from rare beauty

Niezależnie od ich opinii, pamiętaj, że jesteś po to, aby pokazać swoim klientom, że robisz wszystko, co w Twojej mocy.

Nawet jeśli mogą mieć negatywny post o Twojej marce, przejdź do sekcji komentarzy ich postu i spróbuj rozwiązać problem.

Muszą wiedzieć, że wszystko jest pod kontrolą. Ten rodzaj interakcji może zachęcić innych użytkowników do wypowiedzenia swoich poglądów, podczas gdy niektórzy z nich mogą Cię wspierać.

Ten rodzaj treści generowanych przez użytkowników, które zawierają informacje zwrotne, może przyczynić się do wzrostu świadomości Twojej marki, pomagając Ci zdobyć więcej zwolenników.

Może być kilku innych klientów, którzy mogą zrobić unboxing lub haul z wykorzystaniem Twoich produktów. Warto wykorzystać ich treści, po uzyskaniu ich zgody, do promocji swoich produktów.

W ten sposób wspierasz rozpoznawalność swojej marki i wzrost zaangażowania.

2. Branding i wartości

Dobrą strategią na organiczny wzrost Twojego Instagrama jest sprawienie, aby wszystkie Twoje posty były łatwe do rozpoznania poprzez dodanie subtelnych elementów brandingowych do czegokolwiek i wszystkiego, co zamieszczasz.

Pomyśl o kolorach, tonie głosu, konkretnych komunikatach. Zwracanie uwagi na wszystko, co oznacza „wygląd i odczucia”, jest świetną strategią marketingową.

This is a collage of 3 screenshots including nike posts on their feed

Nie bój się kojarzyć silnych, relatywnych wartości ze swoją nazwą. Wybór określonych kolorów, kątów i perspektyw podczas tworzenia treści może naprawdę odróżnić Cię od konkurencji.

Zachęci Twoją lojalną publiczność do natychmiastowej interakcji i błyskawicznie połączy nową publiczność z Twoją marką.

Jeśli ludzie wierzą w Twoją firmę, będą Cię wspierać zarówno online, jak i offline, wzmacniając imię Twojej marki i przyprowadzając nowych zwolenników na Twoją stronę.

Pamiętaj tylko, że kluczem jest tu autentyczność. A jeśli uważasz, że w dzisiejszych czasach nic nie jest autentyczne, to może czas przyjrzeć się swojej historii.

Historia stojąca za marką jest tym, co robi różnicę, wnosząc odprysk nowości.

3. Consistency

Wielu marketerów nauczyło się już, że konsekwencja jest czymś, na czym należy polegać podczas tworzenia treści na Instagramie.

Podczas planowania, jak rozwijać Instagram organicznie, kluczowe jest bycie konsekwentnym. Rodzaje postów, których używasz, sposób w jaki wyrażasz swoje podpisy, sposób w jaki edytujesz swoje treści i jakie kolory używasz w swojej konfiguracji stają się twoim znakiem rozpoznawczym na Instagramie, bez twojej nawet wiedzy.

Twoi zwolennicy będą szukać ich w każdym poście, a twoja konsekwencja da im poczucie znajomości, łącząc się jeszcze bardziej z twoją marką.

Ta technika nie tylko zatrzyma twoich obecnych zwolenników, ale także wprowadzi nowych do twojej społeczności. To, jak wyglądają Twoje treści sprawi, że będą postrzegać Cię jako wiarygodnego i godnego zaufania.

Konsekwencja powinna odzwierciedlać się nie tylko w sposobie, w jaki opracowujesz swoje treści, ale również w tym, jak analizujesz wyniki swoich postów w danym przedziale czasowym.

Spojrzenie na dane może pomóc Ci dowiedzieć się, z jakim typem treści Twoi odbiorcy angażują się bardziej, co przyciąga ich najbardziej i jaki jest najlepszy czas na zamieszczenie postu.

Najważniejsze metryki na Instagramie, które powinieneś ocenić, obejmują:

  • Engagement
  • Reach
  • Impressions
  • Clicks

Kliknij tutaj, jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o metrykach Instagrama.

  • Używaj hashtagów, aby zyskać przyczepność

Używane prawidłowo, hashtagi mogą pomóc w rozpowszechnianiu Twojej wiadomości wśród użytkowników, którzy nigdy nie słyszeli o Twojej marce i pomóc Ci w powiększeniu grona odbiorców.

Nie tylko zyskasz więcej followersów, ale ci followersi będą ludźmi, którzy są autentycznie zainteresowani tematami opisanymi przez Twoje hashtagi, będąc skłonnymi do zaangażowania się z Tobą.

Upewnij się więc, że używasz hashtagów, które są dość popularne, ale nie są ekstremalnie powszechne.

Instagram pozwala Ci dodać aż trzydzieści hashtagów. Jednak zbyt duża liczba hashtagów może być dezorientująca dla użytkowników.

Liczba używanych przez Ciebie hashtagów oraz decyzja o umieszczeniu ich w podpisie lub w pierwszym komentarzu powinna być podjęta po dokładnym przeanalizowaniu Twojej grupy odbiorców oraz wielkości Twojego profilu.

  • Wzmocnij znajomość poprzez posty na Instagramie

Treści, w które ludzie angażują się najbardziej, to te, które zasiewają ziarno znajomości. Wspólna sytuacja lub dawno zapomniane uczucie umieszczone na zdjęciu lub Reel może przekazać tak wiele sentymentów.

Ponieważ Instagram jest podobny do cyfrowego magazynu, treści na Instagramie powinny być kuratorowane, aby dzielić wspólny klimat lub temat.

Na przykład, możesz rozważyć zamieszczanie zdjęć związanych z jednym tematem lub uciec się do kadrowania wszystkich zdjęć w podobny sposób, a nawet zdecydować się na ten sam filtr dla wszystkich zdjęć.

  • Oceń osobowość poprzez ton głosu

Sposób, w jaki wyrażasz i piszesz swoją wiadomość, również odgrywa dużą rolę w byciu spójnym.

Pomyśl o swojej marce jak o osobie: sposób, w jaki wygląda i mówi, jej upodobania i niechęci są częścią jej osobowości.

Jeśli chcesz, aby Twoja marka organicznie rozwijała się na Instagramie, musisz zdefiniować jej osobowość.

Upewnij się, że przekazujesz swoje wiadomości w taki sposób, z którym Twoi odbiorcy mogą się identyfikować i odnosić.

4. Badania rynku

Ważnym elementem nauki organicznego wzrostu liczby followersów na Instagramie jest przeprowadzenie odpowiednich badań rynku.

Pomoże Ci to zidentyfikować strategie wdrażane przez Twoich konkurentów na Instagramie, zwłaszcza tych, którzy są popularni na tej platformie społecznościowej.

This is a screenshot including a comparison between puma and adidas in socialinsider app

Użyj narzędzi analitycznych, takich jak Socialinsider, aby uzyskać wgląd w swoich konkurentów:

✔ Kiedy i o czym zamieszczają posty?

✔ W jaki sposób angażują swoich odbiorców?

✔ Jaki typ treści wywołuje emocje, a jaki wypada płasko?

Możesz porównać ich profile na Instagramie ze swoimi i zobaczyć, co robią lepiej.

W ten sposób możesz wyciągnąć potężne spostrzeżenia, które pomogą Ci dostosować własną strategię i sprawić, że Twoje posty będą osiągać lepsze wyniki.

5. Angażowanie followersów

Aby skutecznie rozwijać swoje konto na Instagramie, powinieneś angażować się w działania swoich followersów, będąc zawsze na miejscu, gdy mają oni zapytania lub wątpliwości.

Narzędzie do słuchania społecznego może naprawdę pomóc w opracowaniu strategii, która może zwiększyć i zatrzymać twoich obecnych zwolenników, przekształcając ich w lojalną społeczność.

Przyprawiaj swoje treści o więcej smaku, aby twoi zwolennicy nie ignorowali twoich postów.

Oto kilka sposobów, w jaki możesz zaangażować się w relacje z followersami:

  • Instagram Stories – Ten rodzaj treści zwiększa możliwości działania Twojej marki bez zapychania feedu followersów.
  • Instagram Live – Włączaj Q&A, aby zaangażować swoich followersów na dłuższy czas.
  • Sneak peaks – Kiedy ogłaszasz nowy produkt lub aktualizację, upewnij się, że oferujesz swoim zwolennikom sneak peak, aby jeszcze bardziej ich zaciekawić. Możesz nawet ustawić odliczanie dla nich, aby otrzymać powiadomienie, gdy produkty zostaną wydane.
  • Giveaways – Konkursy i giveaways mogą pomóc Ci zwiększyć widoczność marki, ponieważ zwycięzcy będą oznaczać Twoją markę.

6. Networking

Networking nie zawsze oznacza łączenie się z influencerami i rzecznikami Twojej marki. Networking odnosi się również do utrzymywania kontaktu ze swoją społecznością.

Bez networkingu nie możesz oczekiwać, że będziesz miał publiczność, a co dopiero, że będziesz powiększał liczbę swoich followersów na Instagramie.

Dlatego networking pomoże Ci zwiększyć liczbę followersów na Instagramie, co przełoży się na wzrost popularności Twojego biznesu.

Jeśli zastanawiasz się, jak to zrobić, oto kilka pomysłów:

✔ Angażuj się z innymi na ich feedzie.
✔ Angażuj się z odbiorcami na własnych zdjęciach, odpowiadając na komentarze.
✔ Zgrupuj się z grupą innych Instagramowiczów i weź udział w #followfriday lub innych wariacjach dla Twojej niszy.
✔ Zwiększaj ekspozycję, tagując marki, influencerów lub swoich followersów w swoich postach.
✔ Ustawiaj giveaways.
✔ Pozwól innym ludziom regramować Twoje posty (poprzez resharing do ich Story).

Dobrym sposobem na przyciągnięcie nowych followersów, jak również sprawienie, że Twoi Instagramowi followersi poczują się podekscytowani czymś nowym, jest ustawienie powtarzających się giveawayów.

Kiedy Twój giveaway się zamknie, zwycięzcy najprawdopodobniej oznaczą Cię i opowiedzą o Tobie. Tak więc Twoje konto i marka będą narażone na dużo więcej potencjalnych nowych zwolenników.

Poza tym, giveaways są udowodnione, aby pomóc zwiększyć zaangażowanie na swoich postach na Instagramie.

Końcowe myśli

Mam nadzieję, że te wskazówki pomogą Ci lepiej zorganizować swoją strategię marketingową na Instagramie bez płacenia za reklamy.

Jednak ważne jest, aby pamiętać, że sposób, w jaki prezentujesz swoją markę i angażujesz się z użytkownikami faktycznie przyczynia się do wzrostu w swoich Instagramie zwolenników organicznie.

Mam nadzieję, że znajdziesz ten przewodnik przydatny. W razie jakichkolwiek pytań, jesteśmy tylko kilka kliknięć dalej. Chętnie wysłucham Twoich przemyśleń.

Zacznij śledzić swój Instagram analytics!

Powiązane artykuły:

Podobne wpisy