LinkedIn Lead Generation Strategies | Socialinsider
Rozpoczęcie od zera na LinkedIn może być wyzwaniem dla każdego marketera. Na początku masz wiele pytań i nie wiesz, jak szybciej zwiększyć sprzedaż.
Korzystanie ze strategii generowania leadów na LinkedIn może pomóc Ci zaprojektować najwyższej klasy treści, które spełniają oczekiwania Twoich odbiorców.
Jeśli będą zadowoleni z tego, co widzą i będą rezonować z Twoją marką, znajdując poczucie znajomości, mogą łatwo przekształcić się w Twoich klientów.
Jesteś ciekawy, jak możesz to zrobić? Mamy kilka wskazówek i trików dotyczących strategii lead generation na LinkedIn, które z pewnością pomogą. Zanurzmy się!
Strategie generowania leadów na LinkedIn
- Czym jest generowanie leadów na LinkedIn?
- Jak generować leady na LinkedIn
- 8 strategii generowania leadów na LinkedIn, które warto wykorzystać
- Korzyści z generowania leadów na LinkedIn
- Narzędzia do generowania leadów na LinkedIn, które powinieneś wypróbować
1. Czym jest LinkedIn lead generation?
Lead generation na LinkedIn opiera się na identyfikacji wszelkich potencjalnych klientów. Aby wygenerować leady, firmy wykorzystują różne strategie marketingowe, które mogą pomóc im przyciągnąć więcej kupujących.
Jednak budowanie silnej i oddanej społeczności na LinkedIn, która jest gotowa kliknąć „dodaj do koszyka” nie jest łatwe.
Potrzebujesz dobrej taktyki marketingowej, aby przekonać swoją buyer persona do interakcji z treścią i ostatecznie wylądować na swojej stronie internetowej.
W ten sposób wzmacniasz swoją firmę, zamieniając użytkowników w leady i zwiększając sprzedaż.
Jeśli masz głód leadów, powinieneś również wziąć pod uwagę, że jakość jest ważniejsza niż ilość.
Zamiast dążyć do uzyskania większej liczby leadów, powinieneś skupić się na kierowaniu do tych osób, które już wykazały zainteresowanie Twoją niszą lub branżą. Istnieje większe prawdopodobieństwo, że przekształcą się one z leadów w kupujących.
2. Jak generować leady na LinkedIn
Na LinkedIn istnieje kilka sposobów, na które marketerzy próbują generować leady. Oto kilka najpopularniejszych taktyk:
- Webinaria – Dzięki dobrze zorganizowanym i kreatywnym sesjom na żywo potencjalni klienci będą mieli szansę dowiedzieć się więcej o Twojej marce i zaciekawić się Twoimi produktami i usługami.
- Social media – Możesz również przyciągnąć więcej klientów poprzez treści w mediach społecznościowych i formularze generowania leadów.
- Email – Wysyłaj maile do wszystkich, którzy są zainteresowani Twoją niszą. Jeszcze lepiej jest, jeśli masz dobrze zbadaną listę odbiorców, aby upewnić się, że jesteś na czas, aby spełnić ich potrzeby.
- Formularze internetowe – zapraszasz odwiedzających do wypełnienia formularzy kontaktowych, gdy odwiedzają Twoją stronę internetową, aby zaoferować im więcej informacji.
- Wideo – Wideo, które zawiera wezwanie do działania, może wyraźnie podburzyć potencjalnych klientów w kierunku Twojej marki.
- Polecenia klientów – Możesz generować leady poprzez resztę swoich klientów i ich rekomendacje. A to jest coś, czego życzy sobie każdy marketer.
3. Strategie LinkedIn lead generation do wykorzystania
1. Zbuduj silny profil zawodowy
Zakładając stronę LinkedIn dla swojej firmy, musisz zwrócić uwagę na szczegóły.
Oprócz starannego uzupełnienia danych o swoim stanowisku, o tym, czym zajmuje się Twoja firma i w jakiej branży się aktywizujesz, musisz także dostosować treść.
Dostosowując treść, upewniasz się, że jest ona zoptymalizowana pod kątem wyszukiwań. Kolejną zaletą jest jednak silna obecność Twojej kadry kierowniczej na LinkedIn.
Kadra kierownicza musi włożyć więcej wysiłku w rozwój swojej społeczności na LinkedIn, dodając osoby, które są już zainteresowane ich branżą, posiadające potencjał leadów.
2. Dostrzeż swoją grupę docelową i połącz się z nią
Niezależnie od niszy, w której aktywizuje się twój biznes, pokazanie swoich wartości i przekonań poprzez posty na LinkedIn pomoże ci przyciągnąć więcej osób podobnych do ciebie.
Jednym z twoich głównych celów jako marki jest zbudowanie godnej zaufania społeczności, która będzie podążać za tobą na każdym kroku. Kiedy pokażesz im, że głosisz to, czego nauczasz, wtedy już ich zdobyłeś.
Tak długo, jak będziesz wchodził z nimi w okresowe interakcje i będziesz dzielił się swoimi przemyśleniami na różne tematy, twoje połączenia staną się silniejsze.
Posiadanie prawdziwych zwolenników swojej marki to duży plus, coś, do czego zdobycia aspiruje każdy marketer.
3. Zwiększanie widoczności marki poprzez swoje treści i interakcje z innymi z Twojej branży
Oprócz interakcji z innymi rówieśnikami na istotne tematy i trendy w Twojej branży, jednocześnie sprawiając, że Twoja marka wyróżnia się z tłumu poprzez wypowiadanie swoich myśli, musisz również pracować nad swoją treścią.
A wiemy, że świetna treść nie napisze się sama. Przemyślane treści są tym, co użytkownicy chcą widzieć. Jeśli Twoja treść zamienia się w debatę na LinkedIn, to znaczy, że zrobiłeś to dobrze.
Followersi nie tylko zaangażowali się w Twoją stronę, ale jeśli utożsamiają się z tym, co piszesz, to stworzą silniejszą więź, mając duże powinowactwo z Twoją marką.
Nie jest łatwo podbić serca followersów używając tylko treści. Musisz dokładnie zbadać swoją branżę i swoich odbiorców, aby zaoferować im dokładnie to, czego szukają.
Każdy doceni dobrze opracowany artykuł na popularny temat lub odpowiednią aktualizację.
Użyj przyjaznego tonu, spraw, by był krótki i dowiedz się, co łaskocze ich zainteresowanie. Wszystkie te wskazówki pomogą Ci zwiększyć liczbę oczu patrzących na Twoje treści.
4. Promuj posty ze swojej strony na swojej stronie LinkedIn
Nie zawsze można być kreatywnym 24/7. Musimy się z tym zmierzyć. Twoja inspiracja może Cię czasem opuścić. I to jest ok. Szekspir miał ten sam problem i spójrz jak wszyscy wciąż mówią o jego twórczości.
Jeśli masz dużo wpisów na blogu na najnowsze tematy interesujące w Twojej branży, to wystarczy, jeśli podzielisz się nimi ze swoją społecznością LinkedIn.
W ten sposób uda Ci się zwiększyć ruch na swojej stronie. Większy ruch oznacza większe generowanie leadów na LinkedIn.
Po przeczytaniu Twojego krótkiego postu na LinkedIn, będą oni skuszeni do kliknięcia w link, aby dowiedzieć się więcej.
Zrobią to tylko ci, którzy są naprawdę zainteresowani Twoją marką. Potencjalne leady będą zaciekawione, aby dowiedzieć się więcej o tym, co robisz i jak to robisz.
Promowanie postów na blogu na LinkedIn powinno mieć charakter edukacyjny, ale jednocześnie promocyjny, bez ich nadmiernej sprzedażowości.
Ważną wskazówką algorytmu LinkedIn jest to, że platforma priorytetowo traktuje więcej treści wideo.
Dlatego powinieneś rozważyć włączenie kilku postów wideo do swojej strategii generowania leadów na LinkedIn.
5. Uruchom reklamę LinkedIn lead generation
Dla firm B2B, LinkedIn jest jedną z najlepszych płatnych i organicznych platform, na które możesz śmiało wydać pieniądze podczas tworzenia strategii lead generation.
Prowadzenie reklamy LinkedIn generacji może zwiększyć swoje szanse na zwiększenie liczby potencjalnych klientów.
Możesz albo zwiększyć jeden z istniejących postów LinkedIn lub można specjalnie tworzyć i organizować treści do potrzeb odbiorców.
Reklamy LinkedIn są rzeczywiście tworzone o generacji prowadzić w umyśle. To jest strategia za reklamę na tej platformie mediów społecznych. Dzięki reklamie, którą ustawisz, możesz kierować użytkowników na podstawie ich danych demograficznych.
Narzędzie analityczne innej firmy naprawdę przydałoby się w tym momencie, pomagając Ci dowiedzieć się jeszcze więcej o Twojej społeczności.
Powinieneś również wiedzieć, że reklamy wideo na LinkedIn są najbardziej skuteczne. Więc lepiej zacznij burzę mózgów dla wideo, aby zwiększyć generowanie leadów.
6. Dołącz do grup LinkedIn, aby rozmawiać z klientami
Dołączenie do grup LinkedIn może pomóc Ci w budowaniu nowych połączeń z użytkownikami zainteresowanymi Twoją branżą. Jednak w niektórych grupach LinkedIn nie wszyscy użytkownicy są aktywni, a Twoje posty mogą zostać uznane za spam.
Innym świetnym rozwiązaniem byłoby dołączenie do grup na Facebooku, które omawiają podobne tematy jak Ty.
Tam użytkownicy są zazwyczaj bardziej obecni i chętni do interakcji. W ten sposób możesz konwertować użytkowników, którzy dzielą te same pomysły na leady, zwiększając sprzedaż.
Możesz łatwo połączyć się z innymi, jednocześnie budując wpływ swojej marki w swojej niszy.
Twój głos powinien być echem głosu Twojej marki, aby wzmocnić strategię generowania leadów.
7. Znajdź swoje najlepiej działające treści za pomocą LinkedIn analytics
Przed zbudowaniem strategii generowania leadów na LinkedIn, powinieneś najpierw zebrać dane, aby ocenić ewolucję swoich poprzednich kampanii.
Przeglądając analitykę LinkedIn, uda Ci się zobaczyć, jak Twoja praca odbija się na metrykach.
Narzędzie analityczne innej firmy, takie jak Socialinsider, może naprawdę pomóc Ci w pełni wykorzystać te dane. Możesz ocenić swoje dotychczasowe wyniki na LinkedIn i dowiedzieć się, jak lepiej zorganizować swoją strategię marketingu i generowania leadów, aby zwiększyć sprzedaż.
Po pierwsze, przyjrzyj się, jaki typ postów przyciąga więcej użytkowników. Dzięki temu będziesz wiedział, jaki typ treści opracować w następnej kolejności.
8. Upewnij się, że wartości marketingu i sprzedaży są zgodne
Przesunięcia, jakie zaszły ostatnio w zachowaniach zakupowych klientów, zdeterminowały marketerów do ponownego przemyślenia swojej strategii marketingowej.
Zanim klienci kupią określony produkt lub usługę, badają firmy, aż podejmą decyzję.
Wybierają firmę i produkt na podstawie treści marketingowych, stając się ich klientami.
Dlatego Twoja strategia marketingowa musi być zgodna z działem sprzedaży, aby zapewnić klientom wspaniałe doświadczenie i przekonać ich do pozostania lojalnymi.
Jeśli oba działy mają wcześniej ustalone wartości, których się trzymają, klienci będą wracać ze względu na profesjonalne i przyjazne zachowanie.
Upewnij się, że przyciągasz ich uwagę poprzez treści marketingowe i przekonujesz ich do pozostania poprzez strategie sprzedaży.
4.Korzyści z generowania leadów na LinkedIn
- Professionals ready to purchase
Próbując znaleźć nowe leady, musisz udać się do profesjonalistów, którzy mają siłę nabywczą. Aby dowiedzieć się, kto podejmuje decyzje o zakupie w firmach, musisz iść po kierowników.
Jeśli uda Ci się nawrócić inne firmy w leadach, Twój wskaźnik sukcesu rośnie coraz wyżej.
Przekonując tych, którzy decydują o budżetach dla swoich firm, masz być dumny i pokazać swoim zwolennikom, co zdobyłeś.
Na koniec dnia, twój interes jest dla swoich przewodów, aby przynieść jeszcze więcej przewodów. Niektóre mniejsze firmy mogą podążać, jeśli widzą, że większe marki ufają Tobie i Twoim usługom.
LinkedIn ma ponad 830 milionów użytkowników na całym świecie, a świetną częścią jest to, że spora część z nich jest niezwykle aktywna na platformie.
Około 90 milionów z nich to influencerzy wyższego szczebla, podczas gdy 63 miliony z nich zajmują stanowiska decyzyjne.
To duży plus dla każdego biznesu, który postanowił promować się na tej platformie social media.
Masz szerokie grono odbiorców, do których możesz dotrzeć na co dzień. Wystarczy, że opracujesz świetne treści i skuteczną strategię marketingową.
- Konwersja większej ilości leadów za mniej
Użytkownicy LinkedIn, którzy podejmują największe decyzje w swoich firmach, mogą generować więcej leadów dla marek, z którymi współpracują.
Wspaniałą częścią generowania leadów na LinkedIn jest to, że możesz to również zrobić za darmo. Ciężko pracujący zespół, który projektuje skuteczną strategię marketingową opartą na demografii i trendach branżowych, to wszystko, czego potrzebujesz.
Jeśli jednak zdecydujesz się na korzystanie z reklam LinkedIn, powinieneś wiedzieć, że jest to jeszcze tańsze niż jakakolwiek inna kampania reklamowa.
Kiedy odkryjesz swoją publiczność, możesz uzyskać granulację w zakresie kierowania użytkowników.
Plan generowania leadów B2B pomaga ci dowiedzieć się, jak wybrać docelowych odbiorców w oparciu o rozmiar ich firm, nazwę i branżę, w której się aktywują.
1. LinkedIn Sales Navigator
LinkedIn Sales Navigator to funkcja marketingowa LinkedIn, która może pomóc w generowaniu nowych leadów dla Twojej firmy.
Przydatnym narzędziem jest funkcja LinkedIn Advanced Lead Search. Tutaj możesz uzyskać dostęp do profilu swojej idealnej buyer persona, aby zarządzać w celu znalezienia nowych perspektyw.
LinkedIn Sales Navigator pokaże Ci również, jacy użytkownicy odwiedzili stronę LinkedIn Twojej firmy w ciągu ostatnich 90 dni i kto odwiedził Twoją stronę internetową.
W ten sposób dowiesz się, jacy użytkownicy są zainteresowani Twoją firmą, będąc gotowym do pogrupowania grupy docelowej.
2. Skrapp
Skrapp to rozszerzenie Chrome, które pozwala na pobieranie adresów e-mail z profili LinkedIn. W ten sposób dowiadujesz się również, dla jakich firm pracują, nawet jeśli ich firmy nie są na LinkedIn.
To wielka zaleta, jeśli chcesz kontaktować się z innymi firmami B2B z Twojej branży poza LinkedIn, przyciągając je do swoich produktów i usług.
Skrapp pozwala również na uporządkowanie maili od leadów, w zależności od ich zainteresowań.
3. Crystal
Crystal to przydatna platforma, która pokazuje Ci, jak lubią się komunikować Twoje potencjalne leady.
Wiedząc dokładnie, jakich pułapek używać, w oparciu o tę aplikację, uczysz się, jak zaprojektować swój przekaz marketingowy, aby złożyć im ofertę, której nie będą mogli odrzucić.
Za pośrednictwem Crystal uzyskujesz informacje o swoich potencjalnych klientach, dotyczące ich zachowania w sieci i osobowości, a jednocześnie otrzymujesz sugestie, jak do nich podejść, aby ich przekonać.
4. LeadFuze
LeadFuze jest jak ulepszona wersja LinkedIn Sales Navigator. Ponieważ te dwie funkcje działają na tym samym modelu, LeadFuze znajdzie dla Ciebie potencjalnych klientów na LinkedIn, wskazując ich hierarchię w firmie, w której pracują.
Zobaczysz też takie dane, jak to, jakiego oprogramowania używają i jaki jest ich budżet na reklamy. To przydatne dane, które mogą pomóc Ci zmienić strategię na lepszą.
5. Dux-Soup
Dux-Soup, podobnie jak Skrapp, jest rozszerzeniem do Chrome. To, co odróżnia go od reszty narzędzi do generowania leadów na LinkedIn, to fakt, że wszystkie zadania, które może wykonać, są o wiele szybsze niż reszta.
Ta aplikacja może zbudować wiele połączeń w Twoim imieniu, podczas gdy Ty projektujesz swoje wystąpienie do zamykania transakcji. Czy to nie fantastyczne?
Końcowe przemyślenia
Rozwijając swój biznes, wśród pierwszych rzeczy, których się uczysz, jest to, kim jest twoja publiczność i jakie są jej główne zainteresowania w twojej branży, aby wiedzieć, kto widzi cię w świecie online.
Następnie możesz zaprojektować i przyzwyczaić swoją strategię treści do gustu swoich potencjalnych klientów. Na koniec dnia wszyscy marketerzy chcą mieć więcej klientów i szczęśliwszych klientów.
Strategia generowania leadów na LinkedIn może wzmocnić Twoje wysiłki w celu zbudowania lojalnej i solidnej społeczności wokół Twojej marki.
Catering potrzeb swoich klientów może pomóc zwiększyć świadomość marki i rozwijać swój biznes.
Mam nadzieję, że te spostrzeżenia dotyczące generowania leadów na LinkedIn wypełniają lukę w twoim planie marketingowym, aby zacząć działać teraz i zwiększyć liczbę swoich zwolenników.
Jeśli masz jakieś pytania, jestem tutaj, aby pomóc, naprawdę ciekawy swoich myśli.
Powiązane artykuły:
2 Kommentare
Kommentare sind geschlossen.