Podnieś poziom swoich tytułów w YouTube dzięki dwóm niedocenianym wskazówkom
Prawdopodobnie znasz już najlepsze praktyki pisania tytułów na YouTube: intryguj, dodaj trochę emocji i używaj właściwych słów kluczowych.
Ale co z ukrytymi, mniej znanymi metodami? Niedoceniane wskazówki, o których nigdy nie słyszałeś, a które napędzają tysiące wyświetleń w YouTube?
Dziś zdradzimy te tajemnice. Niedawno rozmawialiśmy z tytułowym ekspertem Jake’em Thomasem z Haki twórcyktóry podzielił się dwoma sposobami pisania najlepszych tytułów YouTube:
- Metoda Picassa
- Metoda DJ-a Khaleda
Metoda Picassa
Pierwszą metodą nazywania filmów z YouTube jest Metoda Picassa. Jest inspirowany słynnym artystą Pablo Picasso, który często cytuje powiedzenie: „Dobrzy artyści pożyczają, a wielcy artyści kradną”.
Mówiąc to, prawdopodobnie miał na myśli dzieła sztuki, ale ta koncepcja dotyczy również YouTube. Jeśli przyjrzysz się różnym kanałom w tej samej niszy — na przykład przestrzeni edukacyjnej YouTube — zauważysz, że wszyscy kradną od siebie nawzajem. Jeśli jeden twórca uzyskuje tysiące wyświetleń za pomocą tytułu wideo, ktoś inny też go używa.
Nie mówimy jednak, że powinieneś rażąco kopiować tytuły. O wiele lepiej jest czerpać inspirację z koncepcji, a następnie użyć jej do napisania unikalnego tytułu twój wideo.
Metoda Picassa w działaniu: „Recykling” tytułów YouTube
Kiedy rozmawialiśmy z Jake’iem, wyjaśnił, jak działa metoda Picassa w praktyce. Wyobraź sobie więc taką sytuację: masz kanał fitness, a jeden z Twoich konkurentów przesyła film zatytułowany „Jak zdobyć sześciopak w 10 tygodni”. Ma 100 000 wyświetleń, więc wiesz, że warto zapoznać się z tą koncepcją na swoim kanale.
W ciągu następnych kilku dni poświęcisz trochę czasu na stworzenie własnej wersji tego filmu. Kiedy przychodzi czas na myślenie o tytułach, nie kradniesz pomysłu konkurencji w 100%; mówisz coś w stylu „10 wskazówek, jak zdobyć sześciopak w 10 tygodni”.
„Są podobne, ale (ty) nie do końca kopiujesz” — mówi Jake.
Metoda Picassa to prawdopodobnie najlepszy sposób nadawania tytułów filmom w YouTube, ale nie czerp inspiracji z byle jakich treści. Chcesz mieć pewność, że temat jest odpowiedni już teraz. Oznacza to, że nie powinieneś odwiedzać kanału, znajdować filmu z dużą liczbą wyświetleń i używać jego tytułu bez zadawania pytań. Zawsze zastanawiaj się, Czy temat nadal aktualny?
Aby odpowiedzieć na to pytanie, zarejestruj się w vidIQ i skorzystaj z naszego karta trendów. Pokazuje, które filmy są obecnie wyświetlane na stronie kanału dowolnego twórcy.
Metoda DJ-a Khaleda
Większość ludzi zna DJ Khaleda, ale jeśli nie, pomyśl o nim jako o „ikonie rapu, która zajmuje czołowe miejsca na listach przebojów”. Jest znany z łączenia artystów w celu tworzenia hitów i remiksów. W rzeczywistości jest on król remiksowania, dlatego metoda DJ Khaleda doskonale sprawdza się na YouTube.
„Tutaj remiksujesz sprawdzone pomysły inne nisze ze sprawdzonymi tematami z Twoja nisza– mówi Jake.
Jeśli brzmi to trochę zagmatwanie, oto przykład. Wyobraź sobie, że tak jak wcześniej masz kanał fitness na YouTube. Przeglądasz filmy do obejrzenia w aplikacji i natrafiasz na jeden zatytułowany „20 cukierków na Halloween, których nigdy nie powinieneś jeść”. Ten pomysł wykracza daleko poza twoją niszę, ale przy odrobinie kreatywności remiksujesz tytuł filmu fitness: „10 ćwiczeń na plecy, których nigdy nie powinieneś robić”.
Jak znaleźć tytuły filmów z YouTube do zremiksowania
Nie wiesz, które tytuły zremiksować? Sztuczka polega na znalezieniu filmów w niszach podobnych do twoich, ale na tyle różnych, aby stworzyć unikalne tytuły.
„Pomyśl o dużych, głównych niszach” — mówi Jake. „Zdrowie, bogactwo i relacje to dobre miejsca, aby zacząć”.
Jeśli masz kanał poświęcony zdrowiu, czerp inspirację z odpowiednich nisz podrzędnych, takich jak odżywianie, produktywność lub zdrowe nawyki. Jeśli tworzysz treści związane z „bogactwem”, spróbuj zremiksować swoje tytuły z tytułami dotyczącymi marketingu, finansów lub nieruchomości. W przypadku niszy dotyczącej związków, czerp inspirację z tytułów filmów dotyczących randek i porad małżeńskich.
Najlepszą rzeczą do zrobienia jest prowadzenie bieżącej listy kanałów, które podziwiasz w tych niszach. Następnie możesz śledzić, co publikują, i czerpać nieprzerwane inspiracje do tytułów wideo.
Łatwym sposobem na to jest narzędzie do śledzenia konkurencji firmy vidIQ. Zarejestruj się w planie Pro (10 USD miesięcznie), a następnie śledź wiele kanałów w YouTube na podstawie wyświetleń filmów, danych historycznych i innych wskaźników.
Nie musisz zaczynać od zera
Kiedy czujesz, że utknąłeś, nie pisz tytułów od zera. Otwórz aplikację YouTube i zobacz, co już możesz poprawić lub zremiksować. Otrzymasz natychmiastową inspirację, która pomoże Ci napisać najlepszy tytuł dla Twojego filmu na YouTube.
A jeśli potrzebujesz więcej informacji na temat którejkolwiek z metod — Picasso lub DJ Khaled — ten film zawiera więcej przykładów, które mogą ci pomóc.
Chcesz przenieść swoje poglądy na wyższy poziom?
Oto trzy kolejne sekrety pisania najlepszych tytułów na YouTube.